9 Reacties

2 weken geleden

Agh wat sneu.. hopelijk went hij er snel aan! Wij beginnen deze vrijdag met de peuterspeelzaal, ik vind het echt heel spannend.. weet niet wat ons te wachten staat🥺

2 weken geleden

Ohhh wat lastig..... je weey ook nooit precies hoe het uitpakt. Onze dochter van 2 gaat morgenochtend voor het eerst, 2 uurtjes om op te bouwen. Ik heb eenbheel goed gevoel bij de school zelf en de juf, maar ik hoop zo dat ze het oké vindt!

2 weken geleden

Ik ben haar ook dcht al maanden aan het brainwashen met "martha gaat naar school!!" En "HET IS SUPER LEUK, SPELEN MET KINDJED! en dan gaat mama even weg." Ze kent het riedeltje uit haar hoofd haha. Hopelijk werkt het, we gaan het zien

2 weken geleden

Hier is mijn zoontje ook vorige week begonnen met 2 ochtenden per week. Hij is daarvoor ook nooit naar de opvang geweest. Wij zijn eind november even gaan kijken en net voor de kerstvakantie hebben wij een intake gehad. Ik heb hem voorbereid door met hem een tas en beker uit te zoeken. Een boekje van bobbie naar de peuterspeelzaal en met hem erover gesproken dat hij met kindjes kan spelen, mama niet mag blijven maar juf goed op hem past en ik weer na het broodje hem kom ophalen. Hier ging het de eerste dag bijzonder goed eigenlijk.Hij had zon zin in schooltje. Alleen de eerste dag heb ik hem eerder opgehaald omdat hij zo moe was. De andere 2 dagen is hij wel de hele ochtend gebleven. Hij is dan wel echt moe. Daar eet hij niet echt maar dat haalt hij in als hij thuis is en komt vast met de tijd wel.

2 weken geleden

Het begin kan echt zo moeilijk zijn. Hopelijk vindt hij zijn draai snel. Hier geen peuterspeelzaal maar reguliere kinderopvang en dat blijft vooral met afscheid nemen echt een ding. Al gaat het wel steeds beter. Voorheen kon hij ook de hele dag door huilerig zijn en aan de juffen plakken. Wat ons hielp is goed op de hoogte gehouden worden, evt eerder ophalen (zelfs nu probeer ik zo laat mogelijk te brengen en zsm op te halen) en echt de tijd te nemen met het afscheid. Veel kindjes lopen binnen en gaan gelijk spelen, hier is dat juist een no go. Op weg naar de opvang neem ik al de dag door ter voorbereiding en benadruk dat ik in de middag weer kom om hem op te haen. Ik blijf dichtbij, klets met de juf en daarna loop ik met zoontje naar het raam toe. Daar knuffelen we nog. Dan komt de juf er ook bij en neem ik afscheid, met weer benoemen dat ik hem weer kom ophalen én dat ik naar hem ga zwaaien als ik buiten ben. De juf neemt hem dan op schoot of tilt hem op, of zit naast hem op de grond. Ik ga dan zwaaien en daarna gaat de juf hem afleiden. Moet eerlijk zeggen dat het de laatste tijd soms nog wel kort huilen is als ik weg loop, maar als ik eenmaal buiten ben om te zwaaien is hij al aan het spelen 🙈 Maar het was wel echt even zoeken welke “routine” hier helpt. Ik breng hem eigenlijk ook altijd, mijn man niet. Ook uit praktische overwegingen maar het is ook gewoon heel voorspelbaar en veilig.

vorige week

Reactie op Junae

Het begin kan echt zo moeilijk zijn. Hopelijk vindt hij zijn draai snel. H ...
Het was woensdag met ophalen toch iets beter. Hij wist ik precies, als ik 2 ben, mag ik naar school en dan krijg ik ook een rugzak. En hij vond het er altijd geweldig. Maar toch dat ik nu weg ga, terwijl er ook bijna nooit op hem gepast wordt, dat valt hem zwaar. Maar ach, hij is nog zo klein, fysiek ook. En zo slim en druk in zijn hoofd. Ik hoop dat het vandaag ook weer goed gaat. Dan zou ik hem volgende week weer een kwartiertje of half uurtje later gaan halen. Maar het is zo sneu he. 😞

vorige week

Reactie op Jurst

Het was woensdag met ophalen toch iets beter. Hij wist ik precies, als ik ...
Ja heel sneu dat hij het moeilijk heeft. Maar ergens natuurlijk ook niet heel gek na lekker thuis te zijn geweest met mama. Ineens zoveel nieuwe indrukken. Fijn dat je hem eerder kan ophalen als dat nodig is. Kunnen de juffen er ook nog wat mee, in de zin van samen afscheid nemen als jij weg gaat?

vorige week

Mijn zoon begint morgen. Ik vrees wel dat het weer een heel drama gaat worden zoals bij de opvang. Het heeft toen een paar maanden geduurd voor hij z’n draai gevonden had. Hopelijk gaat het nu was makkelijker omdat het alleen een ochtend is.

vorige week

Ahh wat sneu! Hopelijk went hij snel 🥰. Mijn dochter is ook gestart deze maand, heeft het naar haar zin. Ze gaat 2 ochtenden.