115 Reacties

22 dagen geleden

Reactie op Juulie

Sorry ik had helemaal niet gereageerd zie ik. Verwijzing is inderdaad voor ...
Ze gaan kijken naar jullie handelingen en de reacties. Dus of er bepaalde dingen zijn die bepaalde reacties bij jullie zoontje geven. Volgens mij. Geen examen, echt puur inzicht. Omdat je zelf nooit in die mate dat bij kan houden/ onderzoeken. Kan heel helpend zijn, zou het zeker door laten gaan.

22 dagen geleden

Reactie op Juulie

Daar denken wij ook aan inderdaad. Want de dutjes zijn allebei zo kort (vaa ...
Je gaat dan echt wel ook bij wakker zijn hem wel minimaal een uur of 1,5 uur in zijn bed hebben uiteindelijk. Dus het is niet dat hij dan maar 30 minuten in zijn bed ligt als hij niet goed slaapt.

21 dagen geleden

Succes vandaag!!

20 dagen geleden

Hoe is het gegaan met de buisjes?😘

20 dagen geleden

Reactie op Juulie

Hoop niet dat dat bij ons het geval is. Wij zijn namelijk verwezen voor de ...
Oke, gelukkig. Waarschijnlijk heb jij het helemaal goed! Dit klinkt als n hele heldere en begrijpelijke uitleg. Sorry als ik onrust/ onduidelijkheid heb geschept! Ik ben het anders gewend vanuit de 6+ ggz. Maar dit klinkt heel logisch en ik zou er absoluut voor open staan. Het kan vooral inzicht en verwerking bieden. Gekruid ontwikkelt jullie kindje zich goed🩷.

20 dagen geleden

Hoe is het plaatsen van de buisjes gegaan? En hoe is de nacht gegaan? 🤗

20 dagen geleden

Bedankt voor jullie reacties weer! Gisteren is goed verlopen, we moesten vooral heel erg lang wachten. 07:15 in het ziekenhuis zijn, 08:45 aan de beurt en tegen 11:15 weer thuis. Het viel alleszins mee, al vond ik dat hij wel erg naar uit zijn narcose wakker werd. Hij was keihard aan het gillen. We waren op de 2e etage, moesten een soort brug over om weer terug naar de afdeling te gaan. Mijn man wachtte in het restaurant en die hoorde ons zoontje gewoon gillen 🤭. Maar gelukkig ging dat na een kwartiertje wel weer over. Sint en piet kwamen nog langs met een cadeautje, super leuk geregeld. Er is bij het plaatsen van de buisjes vocht naar buiten gekomen, wat dus achter het trommelvlies zat. Gistermiddag was hij super vrolijk. Hij heeft ruim 2u geslapen, natuurlijk van de indrukken en misschien nog wel deels van de narcose + geen ochtend dut kunnen doen. We hebben hem wakker gemaakt omdat anders bedtijd wel laat zou worden. De nacht verliep erg onrustig, maar niet extreem vervelend ofzo. Gewoon vaak wakker en dan snikken en woelen. Maar niet heel hard huilen. Vanochtend is hij ook zelf in slaap gevallen, hij slaapt nu nog. Verder is hij echt een stuk vrolijker, dus ik denk dat we er goed aan hebben gedaan. Neusamandelen waren trouwens heel iets opgezet, maar niet dusdanig dat deze nu ook gedaan moesten worden. Misschien op een later moment. In eerste instantie had ik zoiets van: doe alles wat nodig is gelijk in 1x. Maar er waren 2 oudere kindjes die ook de amandelen verwijderd kregen en die hadden echt super veel pijn en toen wij naar huis waren, waren zij echt nog niet op volle kracht zegmaar. Dus toch blij dat het zo is verlopen.

20 dagen geleden

Reactie op Juulie

Bedankt voor jullie reacties weer! Gisteren is goed verlopen, we moesten v ...
Wat goed. Fijn om te horen dat het zo goed is gegaan. En ergens ook fijn dat er vocht naar buiten is gekomen. Heel goed dat je zo door hebt gezet om hulp te krijgen! Echt super! Ik hoop dat je er ook trots op kan terugkijken en je zelfverzekerder hiervan wordt. En de weg omhoog kan je nu goed inzetten!

20 dagen geleden

Reactie op Juulie

Wat fijn dat alles goed is gegaan! En zie je wel! Jullie gevoel zat toch goed, hij had dus vocht achter zijn trommelvliezen wat pijn veroorzaakte (of druk). Het is natuurlijk volkomen normaal dat hij onrustiger sliep in de nacht. Hij had veel indrukken gisteren. Wat fijn dat hij vrolijker is. Ach arm mannetje. Waarschijnlijk toch veel pijn/ongemak gehad van die oortjes. Oh btw, onze dochter werd ook hysterisch wakker na haar roesje. Mijn god, kind stikte bijna door de hysterie. 🥺

20 dagen geleden

Reactie op Juulie

Wat fijn om te horen dat alles is goed gegaan. En dat hij een stuk vrolijker is zegt ook wel wat! Dat dit verder mag doorzetten en jullie vanaf nu de goede kant weer op mogen gaan 🤗

20 dagen geleden

Ja we zijn erg tevreden over hoe het is gegaan! En hopelijk blijven de nachten ook goed gaan. De dutjes zijn wel erg kort (2x 30 minuten), hij wordt zelf wakker en het lukt hem niet meer om in slaap te vallen. Ook al geven we hem bijvoorbeeld 20 minuten de tijd. Wakker is ook echt wakker bij hem, helaas. Maar overgaan op 1 dutje lijkt ook wel riskant, wat als hij dan maar 1x 30 minuten slaapt ipv 2x? Want dan wordt bedtijd echt heel vroeg, als hij bijvoorbeeld van 12:30-13:00 slaapt.

20 dagen geleden

Reactie op Juulie

Ja we zijn erg tevreden over hoe het is gegaan! En hopelijk blijven de nach ...
Ja ik snap het. Ik heb een beetje hetzelfde. Maar dat slaapt ie meestal wel langer. Hij wordt wel onrustig wakker dus het is niet geweldig nog. Maar ja hij weigert hier ook echt de ochtenddut dus echt veel keus heb ik dan niet. Maar weet je ik zou het gewoon eens proberen. Het ergste wat er kan gebeuren is dat hij heel kort slaapt en misschien een vervelende middag en nacht. Maar dan weet je ook dat dat niet werkt.

20 dagen geleden

Reactie op Juulie

Je gaat toch een keer die wel/niet 2 dutjes fase in. Hier een keer ochtendslaap geweigerd en toen sliep ze in de middag ineens heel lang (van 13:00-15:15). Maar andere dag wilde ze in de middag niet slapen, toen lag ze dus om 18:15 te slapen. En nu slaapt ze deze week weer haar normale 2 dutjes.. 🤷‍♀️ Je weet pas hoe hij het erop doet als je het een keer probeert. Is het niks, dan ga je weer terug naar de 2 korte dutjes. En wie weet worden die dutjes ook wel wat langer nu hij minder pijn heeft bij het liggen door de buisjes.

20 dagen geleden

Reactie op Juulie

Fijn dat het goed gegaan is gister! Is hij moe als hij vast bed gaat voor zijn ochtenddut? Ik zou het in ieder geval een keer proberen, maar 1 dutje. En dan evt om 18:30 naar bed, maar niet veel eerder.

19 dagen geleden

Ik keek gister een docu van tegenlicht over de transformatie naar moeder en het beeld wat we er van hebben. Ik moest aan je denken Julie want misschien helpt is het voor jou ook wel fijn om te zien.

19 dagen geleden

Reactie op Juulie

En een keertje 3 dutjes proberen van een half uurtje? Snap dat je niet terug wil naar 3 dutjes maar als hij daardoor even een paar dagen wat beter slaapt? Slapen doet slapen zeggen ze 😅

19 dagen geleden

Reactie op tnjaaa

En een keertje 3 dutjes proberen van een half uurtje? Snap dat je niet teru ...
Helemaal geen slecht idee. Maar slaap doet slapen gaat vooral op voor jonge baby's. Bij grotere kindjes speelt er veel meer een doet teveel slaap ook juist weer niet slapen. Nou zaak het zoontje van Juulie nog niet veel teveel geslapen hebben, maar wilde de nuance meegeven.

17 dagen geleden

Bedankt voor jullie reacties! 1 dutje nog niet geprobeerd omdat hij in de ochtend wel makkelijk in slaap valt. Dus hij is wel echt moe, lijkt mij. Alleen wel jammer dat alle dutjes zo kort zijn. Hij lijkt er overigens geen last van te hebben en is nog steeds heel vrolijk! In de nacht ook weer erg onrustig trouwens. Niet lang huilen maar gewoon heel vaak geluid maken, wellicht ook deels in zijn slaap. En vroeg wakker, het woelen begint al tegen 05:00. Maar echt wakker pas tegen 06:15. Dat betekent helaas dat ik ook weer heel slecht slaap. Ik wordt continu wakker en kan dan weer moeilijk in slaap komen. Overigens heb ik nu ook weer keelontsteking en ben ik verkouden wat niet meewerkt denk ik. Ik slaap al met oordopjes in (wat ik echt verschrikkelijk vind), maar dat werkt niet.

17 dagen geleden

Reactie op Juulie

Bedankt voor jullie reacties! 1 dutje nog niet geprobeerd omdat hij in de ...
Oh ik snap je zo. Hier ook veel geluidjes in de slaap en 2 hoestende kindjes nog steeds. Ik slaap nu met valdispert en melatonine. (Had ik misschien al gezegd)? Maar dat helpt dus echt heel goed. Beetje junkie, maar ons zoontje heeft ons in de nacht bijna nooit nodig nu, en ik sta echt strak gewoon. Als ik wat hoor tintelt het echt door mijn lijf, alsof de geluiden in mij resoneren. Dus lekker valeriaan en iets van 1,5mg melatonine ( gebruik 0,1 smelttabletjes( en dan slaap ik eindelijk weer. Misschien zou je ook zoiets kunnen doen? En heb je wel fijne oordopjes? Zit week echt verschil in. Hoe gaat het met de omeprazol afbouw? En hoe laat zijn zijn dutjes nu? Ik ben gisteren gestart met de melkladder hier. Klein stukje cracotte gegeven. Officieel zou iedere stap maar een week hoeven duren, maar wij gaan echt wat rustiger opbouwen, we willen het heel graag, maar zijn als de dood voor een terugval. Die vermoeidheid is zo intens he, en voor jullie moet dat nog erger zijn. Het zit zo diep. Duurt echt even voor dat weer weg is...

17 dagen geleden

Reactie op Jurst

Oh ik snap je zo. Hier ook veel geluidjes in de slaap en 2 hoestende kindje ...
Niet vervelend bedoelt maar heb jij wel eens gepraat met iemand? Jullie hebben het heel zwaar gehad (nog steeds) met 2 huilbabytjes. Wat jij zegt over slaapproblemen kan een onderdeel zijn van een post partum depressie. (Ik heb zelf 2 keer een postparfum depressie gehad en slaapproblemen is het eerste waar ze naar vroegen toen). Wellicht heb je er van alles aan gedaan hoor en is er verder niet zoveel aan de hand. Maar wellicht zou je er eens over na kunnen denken. Wil ook zeker geen diagnose aanpraten hoor. Hopelijk vat je het goed op. Maar bij mij gaat er meteen een belletje rinkelen als je dat zo vertelt omdat ik het zelf heel erg herken.