115 Reacties

14 dagen geleden

Reactie op Jurst

Ok, melkladder gestopt. Zo enorm aan het krijsen dat hij zelfs even beneden ...
Hoe zijn de prikjes gegaan? Hier een kind met 40 graden koorts sinds zijn prikjes. Hij zou er maar 24 uur last van moeten hebben maar helaas wordt het alleen maar erger hier 🥲

14 dagen geleden

Reactie op Jurst

Ok, melkladder gestopt. Zo enorm aan het krijsen dat hij zelfs even beneden ...
Wat vervelend zeg! Komt het door de vaccinatie of echt door de melk denk je? Want dat laatste is wel gek als je al een aantal dagen dezelfde hoeveelheid geeft, of had je vandaag wat meer gegeven? Wij zitten nog steeds op een halve cracotte. Dat blijven we geven tot na dinsdag (zijn verjaardag), dan gaan we een hele geven en dat ook zeker een week proberen. Hij heeft wel weer eczeem op zijn wangen, flink ook. En de eerste dagen heel veel poepluiers, alsof zijn darmen er echt aan moesten wennen. Dat gaat nu beter. Hij is overigens nu ook snotterig en had verhoging vanavond (37.8), weet ook niet zo goed wat bij ons wijsheid is mbt even een pauze omdat hij ziekjes lijkt te worden (ik verwacht gewoon een griepje gezien ik ook nog aan het hoesten ben en heel hees ben na mijn keelontsteking) of toch doorpakken

13 dagen geleden

Reactie op Juulie

Wat vervelend zeg! Komt het door de vaccinatie of echt door de melk denk je ...
Sorry al tijdje niet meer gereageerd. We hadden zelf ook even wat medische uitdagingen. Hoe gaat het bij jullie nu? Ik zou denk ik echt even wachten met de melk. Je wilt wel goed kunnen zien waar hij nou op reageert. En bovendien mogen jullie en je zoontje ook wel even tot rust komen. Ik zou denk ik bij eczeem en/of darmklachten meteen stoppen. Weet niet wat jullie geadviseerd is, maar bij m’n oudste stopte ik meteen en pakte ik het een aantal maanden later weer op. Toen hij 2 was, was het echt voorbij met de allergie.

13 dagen geleden

Reactie op H0bbezak

Hoe zijn de prikjes gegaan? Hier een kind met 40 graden koorts sinds zijn p ...
Geen prikjes gehad, mocht nog net niet van de computer. Dus ik was wel opgelucht eigenijk.

13 dagen geleden

Reactie op H0bbezak

Hoe zijn de prikjes gegaan? Hier een kind met 40 graden koorts sinds zijn p ...
Ho, te snel, wat balen dat Milan er zoveel last van heeft! Misschien dat hij ook een ander virusje heeft?

13 dagen geleden

Reactie op vdw21

Sorry al tijdje niet meer gereageerd. We hadden zelf ook even wat medische ...
Ik vind inderdaad ook eczeem echt wel een reden om even te stoppen. Je moet alleen door gaan als het goed gaat. Je kan evt paar dagen stoppen. Kijken of de eczeem weg gaat en dan nog eens proberen, om te zien of het echt de cracottes zijn. Maar bij last een stap terug. En bij ons allebei is dat dus terug naar 0. Ik denk hier echt de melk, hij had zo'n buikpijn weer.

13 dagen geleden

Reactie op Jurst

Ho, te snel, wat balen dat Milan er zoveel last van heeft! Misschien dat hi ...
Ja we gaan morgen langs de huisartsen post. Ons ventje is alleen maar heel hangerig en heeft nog steeds 40 graden koorts 🥲

13 dagen geleden

Reactie op vdw21

Sorry al tijdje niet meer gereageerd. We hadden zelf ook even wat medische ...
Geen sorry, hoe is het nu bij jullie? Hopelijk speelt er niet iets al te ernstigs. Hier is eczeem dus geen reden tot stoppen volgens KA en dietist. Pas als ze echt last krijgen van buikpijn of ziek worden. En daar twijfel ik over. Want hij heeft wel vaker eczeem, niet altijd gelinkt aan melk. Door huisstofmijt en huisdieren etc kan hij ook last krijgen van eczeem. Mijn man zei nog: kan het ook niet door de verkoudheid komen? Ik vind het maar moeilijk. Houd het sowieso even in de gaten. Ontlasting is ook ineens anders. Normaal zeker 4 poepluiers per dag en bij het starten met de melk dus nog vaker (en meer), vandaag helemaal niks.. Wat dus eigenlijk nooit voorkomt.

13 dagen geleden

Reactie op Jurst

Ik vind inderdaad ook eczeem echt wel een reden om even te stoppen. Je moet ...
Ik wil volgende week zeker nog niet ophogen naar een hele cracotte maar dit blijven geven of stoppen als de eczeem niet minder wordt. En zal proberen de dietist nog eens te mailen. Ze mailt al een week of 2 niet terug (en daarvoor moest ik ook al lang wachten op reactie omdat mijn mails niet goed aankomen bij haar.) Ergens hoop je gewoon op geen reactie óf een hele duidelijke reactie. Bij buikpijn en ongemak is het dan in ieder geval duidelijk. Voor jullie ventje absoluut niet fijn maar wel goed om te stoppen. Hier ben ik nog niet zeker of het komt door de melk of verkoudheid oid.. Vanavond wel weer een moeilijke avond. We hebben de eerste verjaardag van mijn zoontje alvast gevierd en dat was erg druk. Overdag goed geslapen hoor, daar niet van. Maar we kregen vanochtend een briefje in de brievenbus dat onze overburen een feestje geven. We hebben echt gigantische overlast van de muziek. Echt belachelijk. Zoontje kan dus niet slapen, wordt continu huilend wakker. Heel erg sneu. En hij was ook wel echt moe na vandaag. Morgen hebben we deel 2 van de verjaardag 🥲 Maar hoop dat de muziek bij de buren wel zo stopt. Anders wordt het nog een lange nacht.

13 dagen geleden

Reactie op H0bbezak

Ja we gaan morgen langs de huisartsen post. Ons ventje is alleen maar heel ...
Ah nee wat sneu. Dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling na een vaccinatie. Dat ze er last van hebben oke, maar zo erg? Misschien staat het ook wel los van elkaar. Dan is het goed om even te laten kijken of er niet iets anders aan de hand is.

13 dagen geleden

Reactie op Juulie

Geen sorry, hoe is het nu bij jullie? Hopelijk speelt er niet iets al te er ...
Ja lastig hè. Het is zo gissen en zeker als er nog iets anders speelt ook. Maar dan kan je dus altijd weer stoppen en kijken of het herstelt. En zo kom je er wel achter als je dat een paar keer doet. En je mag natuurlijk ook zelf de grens trekken. Je bent de baas over je eigen kind. En ik vind rust ook wel gewoon echt heel belangrijk. Jullie mogen echt bijkomen. Je gaat zo van het een in het ander. Mocht de machtiging niet worden verlengd dan kan je altijd gewoon groeimelk kopen. Je bent er niet meer van afhankelijk. Hoe gaat het slapen nu verder? M’n zoontje is donderdag geopereerd aan hypospadie. Ik keek er erg tegenop en het herstel is ook best pittig. We zijn nu net weer thuis en hij heeft meteen een goede nacht gemaakt en hij eet ook weer goed dus ik hoop dat we nu de weg omhoog goed inzetten.

13 dagen geleden

Reactie op H0bbezak

Ja we gaan morgen langs de huisartsen post. Ons ventje is alleen maar heel ...
Oh wat zielig zeg!! Hoe gaat het nu? Veel beterschap!!

12 dagen geleden

Reactie op vdw21

Oh wat zielig zeg!! Hoe gaat het nu? Veel beterschap!!
De arts kon niks vinden van ontsteking. Ons ventje is vannacht/vanmorgen wel meeeega verkouden geworden. Hij lijkt wel een iets beter dagje te hebben dan gisteren. Hopelijk hebben we het ergste gehad

12 dagen geleden

Reactie op vdw21

Ja lastig hè. Het is zo gissen en zeker als er nog iets anders speelt ook. ...
Ik heb het even opgezocht, lijkt mij heel pijnlijk voor hem! Sneu hoor. Is de operatie wel goed verlopen? Ergens misschien ook wel fijn dat hij nu geopereerd is ipv als hij ouder is. Ik hoop voor jullie op een spoedig herstel! Machtiging is gelukkig verlengd tot eind februari dus dat is fijn. Denk dat hij daarna nog wel 1x verlengd kan worden voor weer 3 maanden. En dan tzt over op groeimelk. Voor nu wil hij echt nog 3 flessen en groeit hij netjes volgens zijn lijntje dus dat is mooi. Ik zou een pauze van de melkladder niet weg vinden, mijn man wel. Die heeft zelf ook heel veel allergieën en hij hoopt echt door het doorzetten (en langzaam aan doen) dat het bij mijn zoontje goed komt. Hij is voor nu overtuigd dat zijn eczeem komt door het koude weer (we wandelen veel buiten) en de verkoudheid. Moet eerlijk zeggen dat ik verder ook geen pijn ofzo opmerk bij zoontje. Wel erg verkouden, dat zijn we alledrie. Ontlasting vandaag gewoon prima. Gisteren wel veel troep gehad (taartje, meer suikers) ivm verjaardagsfeestje van hem. Maar ook het slapen gaat gelukkig heel erg goed! Zo’n heerlijk ventje is het.

12 dagen geleden

Reactie op H0bbezak

De arts kon niks vinden van ontsteking. Ons ventje is vannacht/vanmorgen we ...
Gelukkig dat hij geen ontsteking heeft of dat er iets ergs is. Maar ziek en snotterig zijn is natuurlijk nooit leuk. Hopelijk hebben jullie het ergste nu achter de rug inderdaad! Beterschap!

12 dagen geleden

Reactie op Juulie

Gelukkig dat hij geen ontsteking heeft of dat er iets ergs is. Maar ziek en ...
Te snel geweest. Hij heeft op dit moment ineens 40,6 graden koorts. Echt heel hoog vind ik dat. Super hangerig ook

12 dagen geleden

Reactie op H0bbezak

Te snel geweest. Hij heeft op dit moment ineens 40,6 graden koorts. Echt he ...
Wat zielig zeg. Met paracetamol 40,6? Wat merk je verder nog?

12 dagen geleden

Ken je de symptomen van een koortsstuip? Misschien ook even opzoeken voor de zekerheid zodat je niet in paniek raakt. En je mag altijd bellen naar de HAP hè?

12 dagen geleden

Reactie op Juulie

Ik heb het even opgezocht, lijkt mij heel pijnlijk voor hem! Sneu hoor. Is ...
Wat heerlijk dat het zo goed gaat! Van zo wil ik hem gewoon niet meer, naar een paar weken later, zo'n heerlijk ventje is het❤ Qua melkladder, take it slow. Een pauze is geen stop. Bij mijn dochter duurde het dus 9 maanden met af en toe een stop en dan 1 of 2 dagen per stap weer terug oppakken in het geval van jullie zoontje, zou een paar dagen wel duidelijk maken of de eczeem echt niet van de melk is. Dat is nuttige info.

12 dagen geleden

Reactie op H0bbezak

Te snel geweest. Hij heeft op dit moment ineens 40,6 graden koorts. Echt he ...
Oh getsie, dat is inderdaad hoog. Mijn broer kon ook zulke hoge koorts hebben zijn hele kindertijd. Tot iets meer dan 41 graden aan toe. Maar dan belden mijn ouders inderdaad ook wel de huisarts. Die in die tijd ook gewoon nog aan huis kwam. Is die temp met paracetamol? Drinkt hij wel goed?