115 Reacties
13 dagen geleden
Reactie op vdw21
Wat zielig zeg. Met paracetamol 40,6?
Wat merk je verder nog?
Het is heel gek. De hele dag is hij best prima geweest en dachten we juist dat hij misschien wat zou op knappen. Maar we kwamen 16:30 thuis van wat boodschappen en ineens vloog zijn temperatuur omhoog. Hij had om 11:00 voor het laatste een zetpil en nurofen gehad. Dus dat was wel al uitgewerkt. Maar ook eng dat het in 1,5 uur tijd zo hoog stijgt ineens.
Hij was de hele dag dus wel zijn ding aan het doen maar toen zijn temperatuur omhoog ging merkte we meteen dat hij heel hangerig werd en lamlendig. Huileriger en wazig uit zijn oogjes kijken. Heel zielig. Gelukkig geen koortsstuip.
We zijn vanmorgen naar de dokter geweest maar hij zag nergens een ontsteking en gaf aan dat we niks kunnen doen nu behalve paracetamol geven en hem in de gate houden.
12 dagen geleden
Reactie op Jurst
Wat heerlijk dat het zo goed gaat! Van zo wil ik hem gewoon niet meer, naar ...
Ja bizar he, die omslag. Overdag is hij altijd wel gezellig geweest, ook toen hij slecht sliep. Maar de nachten gooiden zoveel roet in het eten dat je de leuke momenten echt vergeet. Gelukkig is dat nu anders en kunnen we zelf veel meer genieten. Dat we zelf ook weer slapen speelt ook echt mee.
We zijn gestopt met de melkladder. Vanochtend heeft mijn man even goed gekeken naar de wangen van mijn zoontje en besloten geen halve cracotte met melk te geven. Gisteravond had zoontje toch weer flink diarree en eczeem lijkt wel toe te nemen. Heb vanochtend cematogrol creme gesmeerd in de hoop dat dat helpt. Elke keer met iets eten zijn zijn wangen echt vuurrood op de plekken waar hij het eczeem heeft zitten, lijkt mij misschien ook wel pijnlijk voor hem. Nu eventjes twee weken niks en dan weer opnieuw proberen. Als zijn eczeem snel verdwijnt nu hij geen koemelk meer krijgt ga ik wel even met de dietist overleggen of we het niet langer kunnen uitstellen.
12 dagen geleden
Reactie op Juulie
Ja bizar he, die omslag. Overdag is hij altijd wel gezellig geweest, ook to ...
Los van wat de diëtist zegt, jullie bepalen he!! Misschien als zijn wangen nu zo slecht zijn, meerdere keren ook juist voor het eten de cetomacrogol smeren. De kinderarts had dat bij ons ook voorgeschreven en aangegeven dat dat een barrière vormt en het ook niet goed is als de irriterende voedingsmiddelen door die kapotte huid binnendringen zegmaar.
En ik ben echt 100% voorstander van introductie he! Ik ben zelf echt beetje teleurgesteld dat het niet gelukt is nu hier. Ik had er op de een of andere manier enorm goede hoop op. Maar het is wat het is
Je kan ook overwegen, als je het weer wel oppakt, om dan kleine stukjes krentenbol te geven. Die cracottes 'schrapen' als het ware natuurlijk ook over de wangen heen, en misschien dat als je losse hapjes krentenbol geeft, dan introduceer je ook, en spaar je de huid wat meer.
En ik snap volledig dat als je helemaal niet slaapt, dat niets meer leuk is. Het is dan gewoon iedere nacht volledig gekmakend. Ik ken helaas het gevoel precies. En ook hoe het kan keren als het eindelijk beter wordt. Het is heel fijn om te zien dat het voor jullie ook zo gaat. Want moe zal je nog steeds zijn, gok ik zo :')
Hoe is zijn verjaardag gisteren gegaan? En ook gefeliciteerd nog!!
Wij waren gisteren eind van de middag impulsief voor een paar manden naar Ikea gegaan, om 16 uur. Daar gespeeld en zelfs daar gegeten met de kindjes en het ging zo goed!! Geen van beide gehuild, ze waren gezellig, thuis nog lekker gespeeld en ook allebei goed geslapen. We zijn mentaal zo bijgetankt ervan. Krijgen langzaam ons leven en vrijheid beetje terug :)
12 dagen geleden
Reactie op H0bbezak
Het is heel gek. De hele dag is hij best prima geweest en dachten we juist ...
Heftig hoor! Ik herken het wel van mijn longontsteking. Ik ging steeds niet naar de huisarts, omdat ik me in de ochtend 'te goed' voelde. Dan had ik ook geen koorts, redelijk eetlust.... En dat zakte vanaf het middaguur dan ongeveer wat in, en tegen eind van de middag was ik dan weer doodziek echt. In de nacht zakte de koorts dan uiteindelijk weer.
Ik hoop dat het voor jullie zoontje goed gegaan is vannacht en hij vandaag wel opknapt! Hebben jullie een beetje geslapen?
12 dagen geleden
Reactie op Juulie
Ah wat ontzettend sneu. Hoe is de nacht gegaan?
Hij werd om 05:45 huilend wakker. Toen hebben we weer een zetpil gegeven en een schone luier. Hij is toen daarna meteen weer in slaap gevallen tot 08:00. Dus dat is wel heel fijn. Hij slaapt sowieso meer dan normaal momenteel.
12 dagen geleden
Reactie op Jurst
Heftig hoor! Ik herken het wel van mijn longontsteking. Ik ging steeds niet ...
Ja we hebben best goed geslapen gelukkig. 1 keer eruit om een schone luier en een zetpil te geven. Net mochten we toch bij onze huisarts langs komen en hij heeft wel degelijk midden oorontsteking. Terwijl de dokter van gisteren zei van niet. Ik dacht het al. Voelde het aan dat hij wel oorontsteking zou hebben. Nu toch weer een antibiotica kuur gekregen.
12 dagen geleden
Reactie op Jurst
Los van wat de diëtist zegt, jullie bepalen he!! Misschien als zijn wangen ...
Oh wat heerlijk dat jullie spontaan weg zijn geweest zeg! En fijn dat het goed is gegaan. Ik herken helemaal wat je schrijft. Die vrijheid en je leven terug krijgen, dat is zo’n fijn gevoel. En dan hebben wij alleen maar 1 kindje met veel ellende gehad, laat staan 2 keer een moeilijke periode met de kinderen. Dat is gewoon niet te bevatten. Maar fijn dat het bij jullie ook beter gaat nu!
Wbt de melkladder: wij merken wel heel veel druk vanuit de dietiste vooral. Met name omdat nu via bloedtest geen KMA naar voren is gekomen.
Kinderarts lijkt het niet zo erg te vinden. Maar ik ben wel bang dat de machtiging voor de kunstvoeding niet meer verlengd wordt. En hij drinkt echt nog 3x 180 ml 😅
Verjaardagsfeestje was leuk! Wel blij dat het er op zit na 2 volle dagen bezoek. Echt vanaf het ochtendutje tot na het avondeten (we hadden allebei de dagen ook mensen die mee aten.)
Zoontje heeft het super goed gedaan, dutjes en s avonds goed geslapen. Maar volgend jaar willen we het toch anders doen 🤭
Morgen wordt hij écht 1 jaar. Waar blijft de tijd, haha.
12 dagen geleden
Reactie op Juulie
Oh wat heerlijk dat jullie spontaan weg zijn geweest zeg! En fijn dat het g ...
Haha, die eerste verjaardag is al zo snel too much, vind ik. Maar fijn dat het zo goed gegaan is!
En bij ons zoontje ook niet aangetoond in bloed. Ook niet het ei waar hij dus bijna dood aan ging. Dat zegt niks. De kinderarts bepaalt de machtiging toch? En zie mijn pb van gister.
11 dagen geleden
Reactie op Jurst
Haha, die eerste verjaardag is al zo snel too much, vind ik. Maar fijn dat ...
Onze kinderarts werkt samen met de dietist. Voor het verlengen van de machtiging moeten we dus de dietist vragen of het verlengd mag worden en vervolgens schrijft de kinderarts het voor.
Maargoed, ik neem aan dat gewicht ook een grote rol speelt hierin. Zo lang hij zijn flesjes goed drinkt en netjes volgens zijn lijntje groeit, lijkt mij dat vervangen voor soja of havermelk niet zinvol is. Daar zitten toch minder voedingsstoffen in. En hij vind het ook niet lekker 😅 Soja kan hij in kleine hoeveelheden goed verdragen dus die optie valt sowieso af.
Maar ik heb nu al 6 potten staan aan neocate junior en mag over 6 dagen weer bestellen. Daarna gaan we pas overstappen. We komen namelijk 140 ml per dag tekort op deze nieuwe machtiging dus we bouwen eerst een kleine voorraad op 🤭
11 dagen geleden
Reactie op Chb1989
Gefeliciteerd juuulie!
En lees ik nu dat het zoveel beter gaat? Wat geweldi ...
Dankjewel!
Klopt, gaat echt een stuk beter 😊
Toevallig gisteren een slechte nacht met vaak huilend wakker. En nu ook weer. Contstant huilend wakker en soms wel 20 min aan 1 stuk door. Wel liggend op zijn buik. Waar dit vandaan komt mag Joost weten, overdag slaapt hij wel goed ( ochtend halfuurtje en middag 1.5 uur)
Hij is vanochtend ook heel erg huilerig geweest en al 3 nachten op rij voor 06:00 klaarwakker. Echt slopend weer. Hij lijkt verder geen pijn oid te hebben..
11 dagen geleden
Na bijna 40 minuten huilen (nog steeds op zijn buik, hij heeft 1x rechtop gezeten) ben ik toch maar gaan kijken. Temperatuur, schone luier en flesje. Toen ik zijn kamer in kwam was hij gelijk stil. Toen dacht ik al: er is niks aan de hand. Geen koorts, hij lag prima stil op de commode en rustig zijn flesje gedronken en nog lekker wat geknuffeld.
Weer aangegeven dat hij veilig is en lekker kan slapen, bij het weglopen echt gigantisch overstuur nu.
Blijft zo’n dilemma. Mijn man is van mening dat we niet moeten gaan kijken als hij huilend op zijn buik ligt, al duurt het bijvoorbeeld 1.5 uur.
Ikzelf wil graag checken of hij geen koorts ofzo heeft.
Hoop echt dat hij zo gaat slapen, ben zelf ook heel moe 🥲
10 dagen geleden
Hey wat sneu nou dat ie toch weer zo overstuur is nu. Misschien is ie wat oververmoeid geraakt? Omdat ie ook vroeg wakker is? Veel drukte gehad ivm de verjaardag?
Misschien kan je de wakkertijd aan het einde van de dag even met een halfuurtje inkorten.
En natuurlijk gefeliciteerd met je zoontje! 🧸
10 dagen geleden
Reactie op vdw21
Hey wat sneu nou dat ie toch weer zo overstuur is nu. Misschien is ie wat o ...
Dankjewel!
We hebben erg drukke dagen gehad inderdaad. Zaterdag en zondag de hele dag door bezoek. Maandag naar de kinderopvang (ipv dinsdag), gisteren naar ballorig geweest omdat hij echt jarig was.
Sinds 3 nachten dus erg vroeg wakker en sinds 2 nachten heel vaak huilen. Vannacht uiteindelijk tot bijna 01:00 😅
Was dus wel naar hem toe gegaan voor een schone luier, zetpil (geen koorts, maar pijn uitsluiten omdat hij gisteren overdag ook ietwat huilerig was) en een flesje.
Maar toen ik weer de kamer uit ging was het brullen.
Ben uiteindelijk zelf maar beneden gaan liggen 😅
Juist omdat er niks aan de hand was (gelijk stil als ik de kamer in kwam), en veel erger overstuur als ik weer weg ging. Hij viel uiteindelijk wel in slaap. Werd om 07:00 wakker van gehuil en hij lijkt vrolijk vandaag, ondanks de korte nacht.
10 dagen geleden
Reactie op Juulie
Dankjewel!
We hebben erg drukke dagen gehad inderdaad. Zaterdag en zondag ...
Ja dat is natuurlijk wel veel voor zo’n kleintje. En dat moet zeker kunnen maar even bijslapen is dan niet gek. Zelfs mijn zoontje van 3 moet dan even bijkomen. Dus ik zou echt even kijken of je vandaag hem wat eerder op bed kan doen. Dan gaat het misschien wel beter :)
10 dagen geleden
Pittig hoor, juulie. Ik vind het heel knap hoe jullie het doen allemaal.
Zelf ook n heel temperamentvol kind maar voor mij zou het echt ongekend moeilijk zijn om uiit huilen zolang voort t latennduren. Dat zal vast tegen al je gevoel in gaan, al heb je gemerkt dat erheen gaan niet beter maakt.
Jebbem jullie eigenlijk nog n vervolg bij bureau van slaap? Ijlt mij alsnog fijn, al is t maar omdat het toch zoeken blijft op dit soort nachten.
Maar fijn ook dat er overall echt n verbetering is en jullie iets meer rust hebben gehad - al zal het echte uitrusten nog tijd nodig hebben.