16 Reacties
2 jaar geleden
Ik herken dit wel uit mijn vorige zwangerschap maar dat was pas later, vanaf week 30 vgm. Indalingsweeen voelen precies zo. Echt verschrikkelijk want je kan ze niet aan voelen komen en je kan ze dus ook niet opvangen. Echt als random messteken in mn vagina voelde dat😭😭 zooo naar! Ik had het vooral tijdens het lopen, vooral in winkels bijvoorbeeld. Ze kunnen ook in je buik komen onderin.
Ik vind het dus als indalingsweeen klinken maar geen idee of dat al kan vanaf week 19. Ik zou het even aan je verloskundige vragen als je daar weer bent of bij de 20 weken echo als je die hebt.
2 jaar geleden
Ja ik vond dit ook al op google maar dat lijkt me wel érg vroeg op week 19.. ga maandag gelijk eventjes bellen! Zo een naar gevoel en kan ook echt best pijnlijk zijn. Dankjewel voor je reactie! 🥰
2 jaar geleden
Reactie op quintybeau
Ja ik vond dit ook al op google maar dat lijkt me wel érg vroeg op week 19. ...
Ja tis heel vervelend! Op internet staat indd pas vanaf 30 weken. Maar t zou best kunnen dat het iets anders is wat wel hetzelfde gevoel geeft. Ik denk dat het geen kwaad kan en niks ernstigs is maar dat t vooral voor jou vervelend voelt! Er gebeurt natuurlijk sowieso heel veel met je baarmoeder en de baby groeit ook echt flink. Moet je nagaan hoe groot de baby gaat worden komende 20 weken! Hoop dat het snel over gaat voor je.
2 jaar geleden
Reactie op Mikjej
Ja tis heel vervelend! Op internet staat indd pas vanaf 30 weken. Maar t zo ...
Ja precies! Heb vandaag wel een pretecho gehad en alles zag er goed uit, maar ja dan kijken ze natuurlijk niet uit medisch oogpunt, alhoewel verwacht ik wel dat ze wat zeggen als iets echt niet oke is. Ga toch maandag even bellen voor de zekerheid! En inderdaad, benieuwd wat er komen gaat… 🙏🏼
2 jaar geleden
Heb ze ook af en toe, ben nu 18 wkn maar heb het paar weken geleden ook een enkele keer weleens gehad. Schijnt geen kwaad te kunnen, maar leek is.idd anders..
2 jaar geleden
Ik heb ze ook maar heb een cerclage waar een kant uitsteekt en prikt.
Maar die pijnscheuten kunnen ook komen vanuit je bekken.
2 jaar geleden
Reactie op quintybeau
Het was bij mij een van de eerste verschijnselen rond heb moment dat ik ongesteld moest gaan worden dat mij deed twijfelen of ik misschien zwanger was. Ik heb het vorige zwangerschap ook gehad, niet perse in ruig toenemende mate richting het eind. Het kan helpen goed op je houding te letten.
2 jaar geleden
Ik heb ze ook zo, niet zo scherp als messteken, maar zeker wel scherp. Soms ook bij mijn liezen. Bandenpijn, ik aai na de steken over mijn buik en zeg; "wat fijn dat je groeit". En soms een kruikje, want het is niet fijn!
2 jaar geleden
Dankjewel voor jullie reacties dames. Fijn te weten dat ik niet de enige ben en het waarschijnlijk erbij hoort 🥰
2 jaar geleden
Yup hier ook, vanaf de 15 weken en wist echt niet wat het was.. verloskundige gaf inderdaad aan banden pijn! Ik wist dus niet dat dat al zo vroeg kon zijn. maar blijkbaar zodra het groeit, kan je er last van hebben.. kan geen kwaad, maar met rust en eventueel een warme kruik zou het moeten verlichten!
2 jaar geleden
Reactie op quintybeau
Had ik ook! Precies ook met 19 weken. Ben nu 20 weken en het is weer weg. Denk dat het een flink groeiende baarmoeder was bij mij, tussen 19-20 weken kreeg ik namelijk ook echt een flink grotere buik. Dus hopelijk niets om je zorgen over te maken! 🤗
2 jaar geleden
En ook vanuit je bekken idd heb het met de verlos over gehad nergens om zorgen over te maken
2 jaar geleden
Hoort erbij, ik ken het Nederlandse woord niet..
Het Engelse wel 😊 lightning crotch
Lightning crotch refers to sharp or shooting pain in the vagina, rectum, or pelvis. It usually occurs during pregnancy. The pain comes on suddenly and can stop someone in their tracks. Some people describe the pain as feeling like an electrical bolt or zap from the inside, which is where the condition gets its name.