9 Reacties
MOD
4 maanden geleden
Ik moest helaas veel eerder stoppen en heb toen bij beide heel bewust er echt een moment van gemaakt. En er ook foto's en filmpjes van gemaakt.
Was echt zo emotioneel en de dagen erna dacht ik "zal ik weer...".
Het duurde wel even voordat ik er enigszins vrede mee had, maar volgens mij vindt iedereen het lastig 馃ス
Succes met je beslissing鈾ワ笍
4 maanden geleden
Bij mij was het eigenlijk beide keren geen bewuste laatste voeding. En eerlijk, ik denk dat het daardoor ook minder zwaar was. Ontspannen en normaal voor mn kindjes. En inderdaad 2 dagen twijfel, of ze er in gingen vragen en wat ik dan zou doen. Maar na 2 dagen niet drinken is het voor mij klaar, dan bood ik iets anders aan. Kleine afleiding was vaak al genoeg.
4 maanden geleden
Heel herkenbaar! Ik ben toevallig ook zwanger en uitgerekend in december. Ik voedde ook nog 1x per dag, en heel af en toe als troost. Bij mij stopte mijn productie helaas vrij snel nadat ik erachter kwam dat ik zwanger was. Super mooi dat jij nog steeds kan voeden.
Ik heb er met mijn zoontje nog even een momentje van gemaakt. We zijn op de bank gaan zitten en heb hem uitgelegd dat het de laatste keer was (begreep hij wss toch niet, maar gaat om het idee 馃槈). De dagen erop, als hij er nog om vroeg gaf ik hem gewoon een bekertje afgekolfde melk wat nog in de vriezer lag en daarna koemelk, en op een gegeven moment was het voor hem ook prima.
Ik mis het soms nog wel, die voedingsmomentjes. Laatst bijvoorbeeld een keer toen hij heel hard was gevallen en zijn tand door de lip had. Een groot bloedbad en ontzettend huilen natuurlijk. Dan kan je wel knuffelen, maar wat had ik hem op dat moment graag even de borst gegeven. Zo heerlijk als je dan door te voeden dat gezichtje weer ziet ontspannen en het verdriet langzaam uit die oogjes verdwijnt 馃ス. Kortom: ik mis het heel af en toe nog, maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer fijn dat ik dat hoofdstuk heb kunnen afsluiten en straks (hopelijk) weer een ander kindje borstvoeding mag gaan geven.
Dit is mijn ervaring, maar kies zelf vooral wat voor jou het beste voelt, dat kan niemand voor je bepalen 鉂わ笍
4 maanden geleden
Reactie op Mamanas
Heel herkenbaar! Ik ben toevallig ook zwanger en uitgerekend in december. I ...
Oh dat klinkt best alsof dat mooi gelopen is.
Er komt bij mij nog wel iets uit, maar voor mijn gevoel niet veel meer want mijn zoontje zegt steeds sneller dat het op is.
Ik probeer het nu ook wel steeds uit te leggen, maar heb niet het idee dat hij het begrijpt.
Ik voed al een tijdje niet meer overdag. Dus ook niet echt meer voor troost..maar ook en maandje terug was hij zien en toen wel. Ook omdat hij verder niets wilde eten of drinken..
4 maanden geleden
Als het voor jou nu nog wel fijn is zou ik nog even doorgaan. Denk dat als je bijvoorbeeld ergens in oktober stopt hij daar in december zeker wel aan gewend is.
4 maanden geleden
Reactie op chantal1994!
Als het voor jou nu nog wel fijn is zou ik nog even doorgaan. Denk dat als ...
Persoonlijk zou ik daar iets meer tijd voor nemen. Mijn dochter kon het zich 9 maanden later nog herinneren dat ze bij mij gedronken had. 2 maanden ertussen is dan wel vrij krap.
4 maanden geleden
Update:
Gisteren heb ik mijn zoontje voor het laatst gevoed. Het was voor mij de laatste dag van de vakantie en vandaag weer aan het werk. Met het naar bed brengen heb ik geen gevoed en verteld dat dit de laatste keer is. Maar Ja, of hij dat ook begrijpt is natuurlijk de vraag. Ik moest echt vreselijk huilen.
Vanavond toen mijn zoontje wakker werd ging ik naar hem toen. Ik had maar even iets van een topje aan gedaan want als ik er ga liggen met ontbloot bovenlijf zoals anders, is het ook een beetje als snoep afpakken van een kleuter. Hij was helemaal in mineur. Met zijn handje bij mijn borst bleef hij maar zeggen "die, die". Ik vertelde dat het gisteren de laatste keer was en dat het op is. Uiteindelijk accepteerde hij zijn speentje en zei hij "ja, op" en kwam hij wel bij mij liggen.
Ik ben benieuwd hoe de komende dagen gaan.
4 maanden geleden
Reactie op Fleurrein
Update:
Gisteren heb ik mijn zoontje voor het laatst gevoed. Het was voor ...
Wat heb je het prachtig gedaan! Fijn dat je zoontje er voor nu zo goed mee om ging. Heel veel sterkte voor jou. Snap dat je er erg verdrietig om was/bent
4 maanden geleden
Reactie op Fleurrein
Update:
Gisteren heb ik mijn zoontje voor het laatst gevoed. Het was voor ...
Ahww wat mooi afgesloten en wat pakt hij het goed op. Het is natuurlijk ook wel even een momentje 鉂わ笍 hopelijk kunnen jullie er beide een beetje aan wennen en kan straks je tweede kindje er net zo van genieten 馃グ