8 Reacties

13 dagen geleden

Zijn favoriete tekenfilm tandenborstel.( Paw patrol bij ons geval. Gwn bij de action. ) Eerst voor hem/ haar poetsen en vervolgens zelf laten poetsen.

13 dagen geleden

Dit klinkt misschien heel gek, maar hier werkt het fantastisch: Ik ga op het douchematje zitten en leg mijn dochter er ook op met haar hoofd tussen mijn benen en haar armen onder mijn benen. In het begin stribbelde ze wel wat tegen maar ze is er inmiddels aan gewend. Ik kan haar nu gewoon op de wastafel zetten en haar tanden voor de spiegel poetsen zonder problemen !

13 dagen geleden

Bij ons was het ook elke keer weer een drama met tandenpoetsen. Vandaag hebben we haar voor de spiegel gezet, zodat ze kan zien we we doen. Ze gaf geen kick! Hopelijk is het morgen weer zo 🤞

13 dagen geleden

Bij ons was het ook al een halfjaar een drama, van alles geprobeerd. Onze elektrische tandenborstel vindt hij helemaal geweldig dus hij heeft nu zn eigen opzetstuk en met de elektrische tandenborstel mogen we zijn tandjes wel poetsen 😂

13 dagen geleden

Reactie op tamarab95

Dit klinkt misschien heel gek, maar hier werkt het fantastisch: Ik ga op h ...
Die had ik ook op Insta gezien, maar werkt hier niet helaas. De tweeling is echt een drama met poetsen. Ook voor de spiegel, met een liedje, met knuffels, hen tegelijkertijd mijn tanden laten poetsen... niks werkt 😅 De elektrische tandenborstel alleen nog niet geprobeerd... misschien even proberen 🙈

13 dagen geleden

Leg de lat niet te hoog. Maak er geen strijd van. Is het nu een drama voor je begint? Poets dan een week niet en begin er daarna weer mee op een nieuwe plek. Als je tandpasta op de tanden kan smeren, is het al geslaagd., dat kan je in die week evt ook nog proberen met je vingers, als dat geen gedoe geeft. Mijn ervaring is echt, hoe meer strijd je ervan maakt, hoe meer gedoe het is. Lukt het een keer niet, laat het dan. Hier komt er dan meestal een tandje en zit er al wel pasta op de tandjes. Na een paar dagen mag het dan weer wel, juist omdat ik er geen enkele issue van maak. Bij m'n dochter deed ik dat nog wel en daar hebben we veel meer en langer gedoe mee gehad.

12 dagen geleden

Ik laat mijn dochtertje liggen bijv op ons bed, ik hoef haar dan niet vast te houden waardoor er al minder weerstand is. Ik kan ook beter haar lip omhoog doen zodat ik beter bij haar tandjes kan.. dat werkt voor ons beter dan wanneer ik haar bijv vasthoud.. Deze tip kreeg ik ook een paar jaar geleden op het werk voor bewoners (mensen met een verstandelijke beperking)

12 dagen geleden

Hier ook een drama, nog steeds zelf aan het zoeken. Bij cb zeiden ze dat het voor nu als het lukt - is het mooi meegenomen, vooral geen druk op leggen. En zelf laten poetsen zou kunnen helpen.