15 Reacties
2 jaar geleden
Onze vorige dochter heeft dit ook gehad. Uiteindelijk allemaal goed gekomen.
Maar even een vraagje. Waarom worden jullie elke keer naar huis gestuurd? Wij zijn toen zeker 3 dagen in het ziekenhuis gebleven en mochten pas echt naar huis als ze zeker wisten dat alles goed was.
Ik snap namelijk dat dit je opbreekt.
Misschien op aandringen dat jullie pas naar huis willen als ze echt de garantie kunnen geven dat jullie niet meer terug hoeven te komen.
Heel veel succes en sterkte! Hopelijk knapt de kleine gauw op en hebben jullie weer rust in huis!
2 jaar geleden
Had dit ook na de bevalling. Een van de tweeling heeft toen twee keer onder de lamp gelegen. Ik zelf lag toen nog met een infectie in het ziekenhuis. Dus ik hoefde niet heen en weer te pendelen.
Na de tweede keer onder de lamp ging het goed. Wat zeggen de dokters hierover?
2 jaar geleden
Reactie op NvanB
Onze vorige dochter heeft dit ook gehad. Uiteindelijk allemaal goed gekomen ...
Wij mogen elke keer naar huis omdat hij zo goed opknapt, en zijn waarden flink dalen en ze elke keer zeggen, nee wij verwachten je niet terug.
En een dag of 2 erna zwakt hij weer helemaal af.
2 jaar geleden
Ik kan mijn ervaring delen, wie weet helpt het jou.
Ik ben 1 december bevallen van een dochter en ik was toen 36 weken en 3 dagen. Ze was dus prematuur en daardoor had ze ook een te hoge bilirubine waarde. Haar lever was, vanwege de termijn waarin ze geboren is, nog onrijp. Daarnaast was ze met een vacu眉m cup op haar hoofdje geholpen en daar had ze dus een blauwe plek. Haar lever was dan vooral 'druk' met die blauwe plek op te ruimen dus had ze nog meer kans dan normaal op geel zien. Toen ze 3 dagen oud was moest ze al 24u op die uv lamp. Toen dacht ik daarna, yes , het gaat de goede kant op. Maar 3 dagen later moest ze er weer 24u op. Uiteindelijk was het na die 2x goed genoeg.
Wij moesten echter wel al die tijd in het ziekenhuis blijven en pas na 8 dagen mochten we naar huis. Dit was voornamelijk vanwege de bilirubine waarde. Ze is tussendoor ook nog meerdere malen geprikt om te kijken hoe haar waarde was. En als ze van de lamp af was moesten we nog minimaal 24u blijven om te kijken hoe haar waarde was 'zonder' de lamp. Hoe komt het dat jij wel steeds naar huis mocht?
Hoe oud is jouw kindje nu? En was die ook te vroeg geboren?
Bij mij was de waarde uiteindelijk op dag 8 zo goed dat ze met vrijwel zekerheid konden zeggen dat die goed bleef..we hoefden niet meer terug.
Benieuwd hoe dit bij jou dan is.
Uiteindelijk komen ze op een bepaald level en kan het niet meer zakken heb ik me laten vertellen.
2 jaar geleden
Reactie op Elliema
Ik kan mijn ervaring delen, wie weet helpt het jou.
Ik ben 1 december beval ...
Mijn zoontje is geboren met 37+2, ze noemen het randje prematuur.
Hierdoor heeft hij ook een vergote kans op geel zien.
Hij is met dag 3 opgenomen, en is nu 1 week en 6 dagen oud.
Wij worden elke keer naar huis gestuurd omdat zijn waarden zo snel naar beneden gaan, en hij het zo goed doet na een dagje zonnen onder lamp.
En thuis gaat het soms ook een dag of 2 goed, en lijkt het erop alsof hij geen fototherapie meer nodig heeft.
Maar helaas zwakt hij elke keer weer af..
2 jaar geleden
Reactie op Ro0mmy
Mijn zoontje is geboren met 37+2, ze noemen het randje prematuur.
Hierdoor ...
Nou wat vervelend zeg. En is hij nu dan weer suf, vermoed je dat het weer niet goed is? Mocht je weer terug moeten, kun je dan niet wat vragen gaan stellen daar over waarom hij dat zo vaak krijgt?
Aangezien hij al bijna 2 weken oud is lijkt het mij onwaarschijnlijk dat het nog mis moet gaan. Maar wel heel vervelend en snap dat je daar heel onzeker van wordt.
Krijgt hij wel genoeg voeding? Plast en poept hij goed?
Mij is vertelt dat dat stofje uitgeplast en gepoept moet worden. Dan daalt uiteindelijk de bilirubine waarde.
2 jaar geleden
Reactie op Elliema
Nou wat vervelend zeg. En is hij nu dan weer suf, vermoed je dat het weer n ...
Hij is gister weer ontslagen uit het ziekenhuis omdat hij het zo goed deed, en laat nu alweer z鈥檔 flesje staan, is ook niet wakker te krijgen..
Dus ik denk dat we vanmiddag al wel weer terug mogen komen 馃槄