22 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Jenn1989
hoelang heb je dit geprobeerd? (zoals toeschietreflex opwekken en laten lop ...
Melk weg laten lopen doe ik al weken.. Blokvoeden 4 dagen maar ik merk dat mijn andere borst dan echt zeer gaat doen als er langer dan 5 a 6 uur tussen zit. En dan kan mijn zoontje al helemaal niet meer goed aan die borst drinken 😅
2 jaar geleden
Reactie op Chowmom
phytolacca had ik bij mijn oudste dochter gebruikt om de productie in te di ...
Ga ik opzoeken, dankjewel!
Werd jou productie heel veel minder? Dat is bij mij namelijk niet echt de bedoeling 😅
2 jaar geleden
1x per dag leeg kolven is het resetten van de voeding is mij gezegd, dit zou ik dus zeker niet elke dag doen als ze zo vol zijn. Je moet hierna ook blok voeden eventueel meer uren (3 uur als dit niet genoeg is de volgende dag een uur meer) doe je dit ook?
Ik heb zelf ook soms dat hij het niet aan kan, hierdoor kolf in tussen de voedingen door wat ik hem geef als hij zich meld en daarna als het niet genoeg was nog aanleg. Hierdoor zijn ze nog niet zo vol dus valt de toeschietreflex mee, dit hoeft ook niet elke keer of elke dag. Ik voed de oudste ook nog 1x per dag maar de ene dag drinkt ze langer dan de andere dus dat heeft ook weer invloed op de druk voor hem.
2 jaar geleden
Helaas heb ik dit ook beide keren gehad. Bij m’n oudste heb ik alles geprobeerd maar het hield niet op, uiteindelijk vond zij de borst vreselijk worden en is ze gaan weigeren bij 8 weken. Ik ben toen fulltime gaan kolven tot 5 maanden.
Nu bij de tweede heb ik het weer en werkelijk niets helpt. M’n tweede dochter kan er iets beter tegen maar wederom is het niet leuk. Ze verslikt zo vaak, we zitten vaak helemaal onder ook. Ik heb bijv laatst m’n borsten bijna leeggekolfd en nog bleef het zo 🥲
Ik zou willen dat ik de tip had, maar helaas.. je bent iig niet de enige. Succes 😘
2 jaar geleden
Melk weg laten lopen doe ik al weken.. Blokvoeden 4 dagen maar ik merk dat ...
Bij mij heeft blokvoeden wel geholpen. Ik had ook last van de andere borst maar bij mij werd de druk na een paar dagen minder.
2 jaar geleden
Ik heb het met mn rechterborst. Als hij rechts drinkt dan ga ik plat op mn rug liggen, dat is de enige houding waardoor hij enigzins kan drinken. Ik vind het vooral heel sneu voor hem als ik hem zo zie worstelen.
2 jaar geleden
Reactie op Kruimel90
1x per dag leeg kolven is het resetten van de voeding is mij gezegd, dit zo ...
Het leeg kolven deed ik niet elke dag gelukkig. Maar heb wel om de dag in de ochtend de borst die hij niet dronk gekolfd om weer een kleine voorraad op te bouwen in de vriezer (had ik al, maar wegens KMA mag ik die voeding niet gebruiken.)
Blokvoeden zonder “reset” heeft dus geen nut? Dat zou namelijk wel het een en ander verklaren 😂
Heb vanochtend leeg gekolfd maar nu hangt mijn zoontje om het uur aan de borst 😅
Maar als je tussendoor kolft dan krijg je toch juist overproductie? Of lees ik het verkeerd haha
2 jaar geleden
Reactie op hilde32
Helaas heb ik dit ook beide keren gehad. Bij m’n oudste heb ik alles geprob ...
Wat knap dat je fulltime bent gaan kolven. Ik heb dat 1.5 week gedaan maar kon het niet volhouden. Met een flesje drinkt hij vaak wel goed want dan komt het natuurlijk veel langzamer.
Heb vanochtend mijn borsten leeg gekolfd. 260 ml in totaal. Viel me eigenlijk nog mee gezien hij in een flesje vaak 120-130 kan drinken.
Maar nu hangt hij de hele dag al aan de borst, alsof er niet genoeg is 😅
2 jaar geleden
Reactie op Polar Bear
Ik heb het met mn rechterborst. Als hij rechts drinkt dan ga ik plat op mn ...
Heel sneu is het he.. Ik lig ook al zo veel mogelijk plat maar het helpt niet helaas.
Heb toch maar weeeer een andere lactatiekundige benaderd 😂
2 jaar geleden
Het leeg kolven deed ik niet elke dag gelukkig. Maar heb wel om de dag in d ...
Ik kolf een uur na de voeding, dat geef ik hem zodra hij komt voor de voeding en als het niet genoeg is leg ik hem nog aan. Hij drinkt dan niet of minder aan de borst en doordat je voor die tijd gekolfd hebt is hij ook nog niet zo vol dat hij zich steeds verslikt.
2 jaar geleden
Heel herkenbaar dit. Mijn zoontje laat in het begin na aanleggen constant los en dan zit iedereen onder de melk omdat het alle kanten op spuit. En als de toeschietreflex minder is dan wordt hij juist boos dat hij er meer moeite voor moet doen. Verder veel verslikken, harde boeren en last van krampjes na de voeding. Vind t zo lastig wat ermee te doen ook 😩
2 jaar geleden
Hier ook een enorme toeschietreflex.. Nu mijn dochtertje wat ouder en sterker is kan ze er beter mee omgaan. Maar soms moet ik even met een spuugdoekje alles droog maken. Vind het soms ook vervelend dat mijn andere borst zo gaat lekken tijdens een voeding. Daar spuit het er dan ook echt uit! (Hebben meer mama’s dit?) Soms gebruik ik dan een lekschaal, maar als ik onderweg of ergens anders ben vind ik dat niet handig. Een zoogcompres is dan niet voldoende, dus doe nog een spuugdoekje in m’n bh. Hopelijk wordt dit op ten duur wel minder.
2 jaar geleden
Reactie op simoneromee
Hier ook een enorme toeschietreflex.. Nu mijn dochtertje wat ouder en sterk ...
ik heb dit ook enorm. linkerborst lekt meestal zo een 80 ml (zelf eens 120ml). ik vang het op met lekschaal en bewaar het voor een flesje / diepvries. lekschaal legen is iets heel onhandig... das de reden waardoor ik tot op heden int openbaar nog geen bv heb gegeven. als ik wegga neem ik 1 flesje mee, maar het lekken beperkt me dus wel in mijn vrijheid. ik hoop dat jet beter wordt maar mijn zoontje is intussen al bijna 12 weken dus heb niet te veel hoo meer.
2 jaar geleden
Reactie op simoneromee
Hier ook een enorme toeschietreflex.. Nu mijn dochtertje wat ouder en sterk ...
Ik heb net (weer een andere) lactatiekundige gesproken.
Haar tip was om te kijken of het met een tepelhoedje beter gaat. Die houd de sterke melkstroom een beetje tegen.
Ze is geen fan van tepelhoedjes maar ik gaf ook precies zoals jou aan: buiten de deur voeden durf ik echt niet. Het is thuis al een kliederboel, laat staan als je dan in het openbaar alles nat hebt en onderspuit met de melk🫣
2 jaar geleden
Gisteren leeggekolfd en daarna weer opnieuw aan blokvoeden begonnen. Elke 4 uur dezelfde borst. Het gaat echt een stuk beter en ik heb geen last meer van stuwing. Maaarrrrrr mijn zoontje lijkt nu boos aan de borst? Ben bang dat ik nu dus te weinig heb maar dat weet ik niet zeker. Heb twee borsten aangeboden nu ipv normaal maaf 1, maar dat maakt niet echt verschil.
Zou hij moeten wennen aan de melkstroom die nu minder sne komt?
Of als ik nu niet genoeg melk meer heb: hoe merk ik dat? 😅
2 jaar geleden
Gisteren leeggekolfd en daarna weer opnieuw aan blokvoeden begonnen. Elke 4 ...
Ik denk dat het beide is, je lichaam moet een nieuwe verhouding maken en hij moet wennen aan het rustig drinken. Als hij wel tevreden is/wordt krijgt hij genoeg binnen, zie het als een regeldag ik denk dat het morgen al veel beter gaat!
2 jaar geleden
Ik heb net (weer een andere) lactatiekundige gesproken.
Haar tip was om te ...
Ik heb al meerdere keren verschillende tepelhoedjes geprobeerd, maar dat vindt mn dochter maar niks. Ik ben nu sinds 2 weken wel anders gaan voeden. Ik laat mn dochtertje uit 1 borst drinken tot ze vol zit. Heel soms wil ze na een uur nog wat en dan geef ik wel de andere borst. Als ze uit die andere borst maar heel iets drinkt bied ik die de volgende keer weer aan. Maar merk dat ze aan 1 borst voldoende heeft. Sinds ik dit doe zijn mijn borsten een stuk minder vol en gestuwd, maar er is nog voldoende melk. Ik doe het dus nu echt meer op gevoel en ben niet meer zo gestrest aan het bijhouden welke borst nou aan de beurt is etc, dit geeft ook meer rust. In het openbaar voeden doe ik wel. Ik vouw een spuugdoekje dubbel in mn bh aan de kant waar ze niet drinkt tegen het lekken. En aan de kant waar ze wel drinkt leg ik een hydrofiele doek in mn bh. Als ze drinkt houdt dit het evt lekken aan de onderkant tegen. En als ze moet boeren of het gaat te hard doe ik de doek zo over mn bost heen en kan ze er evt tegen aan liggen of een boertje doen. Dit is mijn 2e keer borstvoeding, maar heb mezelf echt voorgenomen geen schaamte te hebben om in het openbaar te voeden. Als iemand anders het niet prettig vindt, kijkt of loopt diegene maar weg. Ik ben nu juist heel trots om dit te doen waardoor het ook relaxter gaat! Hoop voor jullie dit ook zo te ervaren op ten duur. 😘