24 Reacties
2 jaar geleden
Zou haar in elk geval meer aantrekken! Hier ligt meneer in kamer van 18.5 in gewone kleren (luier, romper, broekje + truitje, sokken) in een pacco doek (zou ongeveer 1.3 zijn) + lakentje + dekentje tog 2. Daarmee wordt hij 's nachts ongeveer 36.6 graden. 's Nachts koelt je lichaamstemperatuur sowieso af, dat is normaal, maar hier zijn we koukleumen dus ik ga gewoon met hem mee... van die richtlijnen klopt voor mijn kindje geen snars, kwam ik al snel achter. Ik lig zelf ook in dikke pyjama onder wollen slaapzak in diezelfde kamer...
2 jaar geleden
Ik denk inderdaad dat ik die richtlijnen niet zo nauw moet nemen…. Goed om te horen dat jij ook zo’n ervaring ermee hebt. Dan moet ik maar gewoon haar eigen temperatuur als richtlijn houden en haar ietsje warmer kleden, of even een kacheltje met maximum temperatuur instellen.
2 jaar geleden
De richtlijn die ik aanhoud is een laagje meer dan ikzelf, zolang ze op dezelfde kamer slaapt kan dat. Ik slaap in pyjamabroek, lange mouw t shirt en onder een winterdekbed. Dus onze dochter slaapt in een romper lange mouw + broekje en shirt lange mouw in een winterslaapzak (tog 3.0).
Volgens de babyfoon is onze slaapkamer 17 a 18 graden, dus als je het uitrekend maken we onszelf en haar te warm, maar iedereen slaapt lekker zo!
2 jaar geleden
Volg je kindje. Mijn dochter lag volledig aangekleed in een puckababy piep teddy. onder een lakentje en 2 dubbelgevouwen dekentjes tot haar kin echt en bleef dan comfortabel.
Mijn zoontje trek ik zijn trui of vest uit een doe ik een shirt aan over zijn romper voor de nacht. Hij ligt dan in een dunne puckababy, tot net over zijn middel onder laken en enkele laag deken. Daarmee blijft hij al warm zat. Het is 17 graden in de nacht in zijn kamer.
Het is gewoon per persoon verschillend. Maar de tog regels vind ik vaak minimaal als het gaat om warmhouden.
2 jaar geleden
Ik heb ook de tog waarden losgelaten, was ook te koud voor onze zoon. Kamer is 18 a 18.5 graden. Hij slaapt met romper lange mouw + pyama + slaapzak zonder mouwen + 1 opgevouwen dekentje en een enkel dekentje + laken. Ik zat ook constant te voelen snachts of hij het niet te warm of koud had, als ik me aan de togwaarden hield voelde hij koud en werd ie vaak wakker. En nu voelt hij goed en slaapt ie lekker door. Oh en ik heb die slaapzak zonder mouwen gedaan omdat hij graag duimt en anders wordt hij boos dat ie niet bij zijn duim kan 😅
2 jaar geleden
Reactie op Marije_90
Vannacht heeft ze ook weer ongeveer dezelfde lichaamstemperatuur (36.2). Te ...
Waarom meer je haar temp? Doe je dat al die tijd al elke nacht?
Want, te warm kan je echt voelen. Koud ook wel. Is het nekje en hoofdje lekker warm? Geen koude armpjes? Confortabele tevreden baby? Dan is er geen enkele aanleiding om de temp te meten.
2 jaar geleden
Reactie op Jurst
Want, te w ...
en die armpjes zeg ik omdat handjes best koud kunnen zijn. Met je vinger in het mouwtje kan je dan voelen of dat beperkt is tot de handjes of echt koude armpjes ook. Want dat zegt meer over of je kindje verder gewoon prima is.
2 jaar geleden
Hier een slaapkamer van 19 graden en ze heeft een luier, romper, sokjes, pyjama en slaapzak tog 3 aan en dan ligt ze ook nog onder een lakentje met een dun dekentje. Dus eigenlijk is ze te warm gekleed als ik me vast zou houden aan de tog waarde, maar dan heeft onze dochter het te koud en daar heeft ze last van.
Kijk naar wat jij denkt dat je kindje nodig heeft, je kan altijd kijken wat haar temperatuur doet als je er een dun shirtje bij aan doet of een dekentje over haar heen. Maar probeer je niet te veel vast te houden aan de regeltjes, elk kindje is anders 😊
2 jaar geleden
Reactie op Jurst
Want, te w ...
Nee eigenlijk nooit meer na de kraamweek. Toevallig nu weer mee begonnen omdat we deze week zijn gestart met het slapen op haar eigen kamer. Dus wilde even weten hoe ik haar nu het beste kon neerleggen. Ze slaapt verder gewoon goed en ze voelt ook aangenaam warm dus ik denk dat het dan wel ok is zo’n temperatuur. Bedankt voor je reactie.
2 jaar geleden
Reactie op bAmbiee
Hier een slaapkamer van 19 graden en ze heeft een luier, romper, sokjes, py ...
Goed om te horen. Inderdaad die tog klopt dan vaak totaal niet! Ik dacht echt het is een ‘maximale tog waarde’ dus dat het een risico kon zijn op warmtestuwing als ik hier overheen ging. Maar zo te lezen hier kleden veel mensen hun kindje warmer dan de tog, dus ik ga nu ook maar gewoon op m’n gevoel af 😊