3 Reacties

3 dagen geleden

Onze kinderen hadden vier weken terug een dagje koorts gehad. Toen over. Daarna twee weken later zijn zij echt een week goed ziek geweest, met fikse verkoudheid, hoesten. Nu is het helemaal over. Dit hadden ze twee jaar geleden ook. Maar gelukkig niet veel ziek geweest. Wijzelf hebben ook een week echt met fikse verkoudheid gezeten Het voelde anders als een doort super flu of zo.

3 dagen geleden

Als koorts terug is, na weg te zijn geweest is het handig om even te overleggen met een arts. Dit staat als advies op Thuisarts.nl. Zei jullie eigen huisarts dit, of arts van HAP? Anders gewoon een afspraak maken om longen te laten luisteren. Het kan natuurlijk zijn dat ze de pech heeft om van het ene virus naar het andere te hobbelen. Maar het kan ook zijn dat het een beginnende longontsteking is. Vandaar dat ik zou denken, even naar de longetjes laten luisteren.

3 dagen geleden

Hier na ruim 6 weken hoesten even de longetjes laten luisteren bij de HA gisteren omdat ze toch af en aan wat verhoging had. Dat was eerder niet zo. HA hoorde toch wat te veel gerommel en heeft een antibioticakuur gegeven voor een vermoedelijke longontsteking. Het hoesten was hier al wel minder aan het worden maar ze gaf zelf aan dat het hoesten nu pijn deed en ik vond het hoestje ook anders klinken dan voorheen en ze leek wat benauwder vooral id nacht. Ik zou inderdaad verzoeken even de longetjes te laten beluisteren. Dat is zo gedaan en dan ben je gerustgesteld. Wat ik allemaal deed tegen het hoesten: ui opensnijden onder het bed leggen, regelmatig theelepeltje honing geven, vaak slokjes water aanbieden, toch hoestdrank geven ook al is het niet bewezen dat het helpt, pcm tegen de koorts en pijn, neusspray helpt soms ook wel wat om het slijm wat op te lossen, wij hebben zon verstuiver dat is vind ik fijner dan een normale neusspray. Verder is het idd doodvermoeiend en zielig! Goed id gaten houden en als je het niet vertrouwt toch maar even langs de hap. Vaak is de ergste hoest na een week wel weg is mijn ervaring en is het daarna nog vaak snachts dat het aanhoudt. Sterkte!