22 Reacties

10 maanden geleden

Geen aanrader (niet heel tevreden met die wij hebben) maar qua plek, kijk vooral hoe je een verdieping gebruikt. Wij hadden ze op de eerste verdieping waar we allemaal slapen bij beide trappen, maar niet bovenaan de zoldertrap omdat ik daar alleen kom voor de was en dan hou ik de deur dicht. Beneden hadden we m bij de oudste ook, maar nu (nog) niet.We hadden toen geen tussendeur toen hij 1 was (nieuwbouw), maar nu wel dus we houden de deur gewoon dicht. Je zou beneden ook voor zo'n schuifding kunnen gaan als je 'm nodig hebt, dat scheelt wat ruimte.

10 maanden geleden

Wij hebben een ijzeren traphek die je moet schroeven. Onze ervaring is degene die je vast klemt niet mooi blijven zitten of je muur beschadigen. En zo'n doek vonden wij niet veilig, naar mijn idee konden ze er nog steeds onderdoor schuiven. Wij hebben er alleen boven een, omdat wij benenden een deur hebben voor de trap. Anders zou ik er twee hebben gedaan, een onder en een boven

10 maanden geleden

Reactie op 2021Baby1

Geen aanrader (niet heel tevreden met die wij hebben) maar qua plek, kijk v ...
*hebben

10 maanden geleden

Wij hebben voor bij de keuken van Noma (met verlengstukken) daar ben ik erg tevreden over. En bij de trappen van Puck. En wij hebben 2 per trap zowel naar boven als beneden en van de 1ste verdieping naar zolder en terug.

10 maanden geleden

Ja ik heb een tip! Het Safety 1st flat step traphekje. Had eerst een ander traphekje, maar bezoek zei "zo er je nek over te breken", 1 (weer ander) iemand deed dat ook bijna en toen schoot het hekje uit z'n houder. Ik zag al voor me hoe een van mijn lieftallige vrienden (of ikzelf) mèt mijn zoontje er overheen zou lazeren. 😱 Toen was ik om, nu heb ik die flat step, eentje boven en beneden de trap (ja, je wil er 2, ook om je kleintje boven rond te kunnen laten banjeren terwijl jij de was vouwt/doucht/het bed opmaakt. Nooit meer problemen met struikelen en je hoeft 'm niet per se te boren. Nu ook in de aanbieding zag ik. Nadeel: van zichzelf is het model vrij smal waardoor je zeer waarschijnlijk een uitrbreidingssetje (of 2) nodig hebt afhankelijk van de breedte van je trapgat. Daar moet je dus even goed op letten, ook welk uitbreidingssetje je dan nodig hebt. Maar als-ie eenmaal zit, is het echt een topding. Succes!

10 maanden geleden

Wij hebben een zwart houten traphekje van Noma. Doet al 3 jaar prima zijn werk :) Beneden een deur, dus wij hebben er geen twee nodig. Maar anders zou ik inderdaad zowel beneden als boven eentje installeren https://www.baby-dump.nl/noma-traphek-protection-hout-zwart-64-cm-100-cm.html

10 maanden geleden

Hier hebben we er 1. Op de eerste verdieping boven aan de trap. Maar ons zoontje heeft net een ander karakter dan onze dochter dus ik wil nu ook een traphekje onderaan de trap beneden. Ik hoef namelijk maar 1 seconde niet te kijken en meneer klimt de trap al op. Nu kunnen we de tussendeur dicht houden ivm winter en kou maar straks in de lente en zomer hebben we de tussendeur altijd open staan dus dan is een extra traphekje geen overbodige luxe.

10 maanden geleden

Wij hebben een zwart houten traphekje van Noma. Doet al 3 jaar prima zijn w ...
Wij hebben deze ook, 2 stuks. Heel blij mee. Wij hebben een boven aan de trap en beneden. We hebben een lange smalle hal met een trap met spijlen daarnaast omhoog, en zowel peuter als dreumes zijn echte avonturiers, en sinds de peuter deuren kan openen is die ook wel echt nodig 😅 Door de vorm van de trap en de hal was het voor ons makkelijker om hem gewoon in de hal zelf te plaatsen ipv onderaan de trap.

10 maanden geleden

Wij hebben fenss, Nederlands merkje!

10 maanden geleden

Wij hebben er 3. 1 beneden en 2 boven. Bovenaan de zoldertrap hebben we er geen. Daar zit ook nog een volgende vaste trap naar de 3e verdieping. Maar daar kan ons zoontje dus gewoon niet vrijelijk rond.

10 maanden geleden

Deze hebben wij beneden, boven hebben we rolhekjes, omdat we anders op de overloop geen kant meer uit kunnen. Die werken ook. Maar het zijn een beetje ondingen. https://www.baby-dump.nl/fenss-safetydoor-traphekje.html

10 maanden geleden

Reactie op Artessie

Wij hebben fenss, Nederlands merkje!
Wij hebben ook Fenss en hebben er 4 bij 2 trappen, dus boven en beneden bij elke trap. Ik zou echt kiezen voor eentje die je moet schroeven ipv klemmen want die dingen die klemmen komen vroeg of laat allemaal los. Daarnaast is Fenss ook echt peuterproof; mijn zus werkt al jaaaaaren in de kinderopvang en daar heeft nog nooit een kindje de Fenss open gekregen. Alle andere merken werden door peuters geopend en is dus ook heel onveilig

10 maanden geleden

Wij hebben deze en echt heel tevreden over! Bekijk ADSafety Traphekje Zonder Boren - 76 t/m 103 cm - Klembevestiging - Veiligheidshekje - Kinderhekje - Hondenhek - Zwart op: https://www.bol.com/nl/p/adsafety-traphekje-zonder-boren-76-t-m-103-cm-klembevestiging-veiligheidshekje-kinderhekje-hondenhek-zwart/9300000188043722?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

10 maanden geleden

Reactie op Biancax

Wij hebben ook Fenss en hebben er 4 bij 2 trappen, dus boven en beneden bij ...
Kleuterproof zelfs, je hebt gewoon grotere handen nodig om hem open te krijgen. Ideaal vind ik. En ik heb een hekel aan gaten in de muur, maar de traphekjes hebben we alledrie gewoon geschroefd. Klemmen is inderdaad nooit zo stevig als dat.

10 maanden geleden

Reactie op Jurst

Kleuterproof zelfs, je hebt gewoon grotere handen nodig om hem open te krij ...
Misschien een stomme vraag, maar ook gewoon in hout geschroefd? Of hebben jullie aan 2 kanten 'muur' bij de trappen boven? En zijn ze met 1 hand open te krijgen die van Fenss?

10 maanden geleden

Reactie op Loes2912

Misschien een stomme vraag, maar ook gewoon in hout geschroefd? Of hebben j ...
Wij hebben ook de fenss en is prima met 1 hand te openen. Ik kreeg altijd te horen dat boven aan de trap je nooit een klemrek mag gebruiken maar altijd moet schroeven ivm gevaar dat hek wat geklemd zit makkelijker los kan schieten.

10 maanden geleden

Reactie op Loes2912

Wij hebben trapspijlen waar de handleuning aan vast zit en daar hebben wij het traphekje in geschroefd. Dus inderdaad in hout. En bovenaan de trap zit hij niet aan de trap vast, maar aan de deur die na de trap komt. Dus daar zit het in het deurkozijn geschroefd

10 maanden geleden

Reactie op Biancax

Wij hebben trapspijlen waar de handleuning aan vast zit en daar hebben wij ...
En hij is perfect om met 1 hand te openen! Je moet van boven en van onder drukken dus het is een beetje de beweging zoals je ook je burger zou vastpakken, als je begrijpt wat ik bedoel 😂

10 maanden geleden

Reactie op Loes2912

Beneden zit het in een zelfgebouwdekast en de zijkant van de meterkast en boven 1 kant in de muur en 1 kant in een zelfgebouwd muurtje, omdat er anders geen traphek geplaatst kon worden. 3x hout en 1x muur dus. En perfect met 1 hand te openen!

10 maanden geleden

Reactie op Biancax

Wij hebben ook Fenss en hebben er 4 bij 2 trappen, dus boven en beneden bij ...
Toevallig hebben wij van de week ook traphekjes van Fenss gekocht. Heel praktisch ook omdat je ze met 1 hand kan bedienen! *pluspunt, ze zijn ook gewoon heel mooi haha* Beneden hebben we een rolhekje van sweet sprout, want ben daar minder bang dat hij er doorheen gaat.