11 Reacties

4 maanden geleden

Vind ze kleurboeken niet leuk? Dat is bij ons momenteel helemaal in trek

4 maanden geleden

Doe je wel aan speelgoed rotatie? Verder veel vragen om te helpen met dingen, ook. Als het niet nodig is of helpt.

4 maanden geleden

Klei is hier momenteel helemaal in trek. Verder laten helpen met iets poetsen, als ik iets in de keuken doe krijgt hij bijvoorbeeld een pan en lepel om te “roeren” Als ik aan het stofzuigen ben pakt hij zijn speelgoed stofzuiger en gaat hij helpen. Dus veel nadoen eigenlijk. Hij is momenteel ook fan van auto’s waarmee hij door de kamer crosst. Vingerverven, kleuren en stickers plakken is ook leuk (maar kan hij zich nier heel lang mee spelen) Lovevery speelgoed vind hij ook leuk. En wij gaan heel veel naar buiten en oefenen dan met welke kleuren alle (geparkeerde) auto’s hebben. Of gaan op zoek naar dieren (honden, katten, slakken, mieren, eigenlijk alles wat we tegenkomen.) Wij gaan eigenlijk altijd naar buiten, ook als het een beetje regent.

4 maanden geleden

Wij gaan veel naar buiten en op pad. Dit is ik ook echt omdat ik me zelf snel verveel. Verder is mijn zoontje dol op puzzelen. Hier vind hij nu echt wel wat uitdaging in. Ook hebben we zo'n bussymap waar hij zich goed mee kan vermaken.

4 maanden geleden

Reactie op DilanavdW

Vind ze kleurboeken niet leuk? Dat is bij ons momenteel helemaal in trek
Ja voor een paar minuten 😆 stickers plakken is ze wel langer mee bezig

4 maanden geleden

Reactie op Jurst

Doe je wel aan speelgoed rotatie? Verder veel vragen om te helpen met dinge ...
Jup, maar ook dat vindt ze niet heel boeiend. We doen soms ander speelgoed in haar opbergpoef, maar ze raakt de poef zelden aan. En ja ze helpt heel veel in huis, vooral boodschappen opruimen vindt ze leuk 😌

4 maanden geleden

Reactie op Jonga

Jup, maar ook dat vindt ze niet heel boeiend. We doen soms ander speelgoed ...
Wat voor speelgoed heb je dan nu voor haar?

3 maanden geleden

Ik ben zelf eigenlijk ook wel opzoek naar wat speelgoed tips. Ook al word ze eind december 2. Ze lijkt op sommige dingen ook wel uitgekeken en kan altijd wel uitdaging gebruiken. Vind het soms lastig. 🫣 We roteren altijd elke 1,5/2 weken. Wat we nog nog hebben. - vormenstoof - hamerbank - loopdier - houten autootjes - ballenbaan van Lovevery - flexibele ringstacker van Lovevery - verschillende puzzels - bal - stapelbakjes Mushie - van die kartonnen stapelblokken met cijfers er op - houten blokken (die vroeger bij mijn oma lagen, heeft ze niet zoveel mee sinds de Duplo) - duplo (kisten vol van mij en mijn broertje van vroeger waar ik soms wat van in een kleinere mand doe) - zachte pop - een keukentje met snij fruit en groente - smartmax dieren Verder buiten wel een glijbaan en zandbak (er komt volgend jaar een schommel) en we tekenen en kleien soms. En wil wat meer met sensorisch spelen zoals rijst gaan doen. En ze heeft altijd boekjes beschikbaar. Maar zoek toch nog verder ook tips.

3 maanden geleden

Reactie op Floraison

Ik ben zelf eigenlijk ook wel opzoek naar wat speelgoed tips. Ook al word z ...
Verven vindt ze hier erg leuk! En stickers plakken. Speelt ze met de pop die je al hebt? Wij hebben nog een poppenwagen, flesjes, bordje/bestek e.d. erbij. Ze zeult er wat mee af, wordt ingestopt in de poppenwagen onder een dekentje, rond gereden, flesje geven, eten maken in keukentje, pop in haar eetstoel zetten en eten geven, kleertjes aan/uit etc. Daar is ze echt heel leuk mee aan het spelen op het moment. Verder inderdaad duplo en de diertjes van grote broer doen het ook goed. Met een stal erbij. Dieren eten geven, erin zetten etc. De vormenstoof+puzzels die we hebben zijn hier ook te makkelijk. Dus ik wil nog gaan kijken voor puzzels met stukjes, maar misschien heb je die al?

3 maanden geleden

Verven vindt ze hier erg leuk! En stickers plakken. Speelt ze met de pop d ...
Houten treinspoor is misschien ook nog iets?

3 maanden geleden

Verven vindt ze hier erg leuk! En stickers plakken. Speelt ze met de pop d ...
Ja de pop vind ze de laatste maanden echt fantastisch! Ze zorgt heel graag voor haar pop en knuffels 🥹 Een poppenwagen staat wel op mijn lijstje voor haar en zit inderdaad ook aan een treinbaan te denken. Hier zijn de vormenstoof en puzzels ook echt te makkelijk. Heb haar laatst zo’n puzzel als deze gegeven https://www.hema.nl/kind/speelgoed/educatief-speelgoed/puzzels/inlegpuzzels/inlegpuzzel-hout-leeuw-15100533.html?gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=21378348615&gbraid=0AAAAADiojoD-WD__Fa42ztbmR25x9m-ff maar dat gaat haar ook heel goed af. Verder geef ik qua Duplo standaard wat blokjes, poppetjes en wat voertuigen en dieren. Maar misschien moet ik het weer even vernieuwen. Even een boerderij met hekjes en dieren klaar zetten bijvoorbeeld.