10 Reacties
vorig jaar
Herkenbaar. Bekkenbodemfysio zei dat mijn controle over de spieren echt heel goed was, dus ik dacht dat ik nooit last van urineverlies zou hebben. Maar als ik een volle blaas heb en moet niezen, dan komen er toch een paar druppels mee. Dus ik probeer altijd op tijd te plassen zodat ik dit soort situaties kan voorkomen. Maar verder hoor ik het van heel veel moeders om mij heen, dus ik leg me er ook bij neer dat het er gewoon bij hoort
vorig jaar
Ook heel herkenbaar, hier met name bij verkoudheid ook. Als ik moet niezen of hoesten, echt een ramp. Ik draag nu standaard maar wasbare inlegkruisjes als ik verkouden ben.
Voor het sporten niet heel handig, maar met hoesten en niezen kreeg ik eens de tip om je benen te kruizen/over elkaar te doen, klinkt heel stom maar dat werkt best wel goed 馃檲
vorig jaar
Heel herkenbaar! Mijn bekkenfysio geeft aan dat je echt consequent de bekkenbodem moet aanspannen om hem te trainen. Ik frustreer me ook enorm tijdens het voetballen. Begint nu een beetje een plekje te krijgen, het is zoals het is. Tip vanuit een tegenstander, draag een tampon en ga langs een osteaopaat. Nog niet uitgeprobeerd, maar bij haar werkte dat heel goed.
vorig jaar
Reactie op Ryrywire
Ook heel herkenbaar, hier met name bij verkoudheid ook. Als ik moet niezen ...
Tip die ik kreeg is om juist niet te kruisen maar benen naast elkaar te doen. Hier zou je bekkenbodem 'lui' van worden. Bekkenbodem hoeft nauwelijks iete te doen.Tip van de fysio was gewoon met benen naast elkaar en dan met je romp naar links of rechts draaien. Dat is minder zichtbaar en hiermee genant en hiermee moet je bekkenbodem zich toch aanspannen en train je dus tegelijk ook weer.