8 Reacties

vorige week

Ik zou een nieuwe afspraak maken met de kno arts en daar een plan mee maken. Want ze heeft het wel erg vaak. Ook al is ze er niet altijd heel heftig ziek van, gelukkig, maar het kan ook invloed hebben op haar gehoord bijvoorbeeld. Ze hoort dan misschien minder en dat heeft ook weer invloed op de spraak. Ik zou vragen of nieuwe buisjes een optie is. En wanneer ze buisjes heeft zou ze ook oordruppels kunnen krijgen, misschien het daar eens goed over hebben. Wanneer voor haar het punt is om met die druppels te starten bij een oorontsteking. En misschien bij klachten aan de oren gelijk starten met een neusspray met xylometazoline. Heb je gewoon bij de drogist, voor kinderen vanaf 2 jaar. Dat kan vanaf binnenuit ervoor zorgen dat het slijm/snot minder wordt en dus hopelijk voor minder ontstekingen gaat zorgen. Schuin liggen met het matrasje kan hooguit wat verlichting bieden wanneer ze flink oorontsteking heeft en dan doet plat liggen meer pijn. Maar het zal verder niets voorkomen.

vorige week

Hier ook heel vaak oorontstekingen. Vaak zelfs maandelijks. Als de buisjes er uit zijn en ze oorontstekingen blijft houden, kan dit wel een aanleiding zijn om nieuwe buisjes te plaatsen. Dat is hier ook het plan. 1 buisje is er bijna uit en dan krijgen we zsm nieuwe. Verder inderdaad een plan maken bij de KNO arts. Zonder buisjes krijg je tegenwoordig echt heeeel moeilijk antibiotica is mijn ervaring. Met buisjes krijg je gewoon lokale antibiotica (oordruppels), daar starten we altijd mee als hij een oorontsteking heeft.

vorige week

Oeps, ik was iets te snel met verzenden. Zwemmen wordt ons heel erg afgeraden omdat hij daarna gegarandeerd oorontsteking krijgt. Super jammer, maar we willen ook geen onnodig risico lopen. Bij koud weer en op de fiets hebben we standaard een wollen “bivakmuts” op, zodat de oren ook niet koud worden en zeer gaan doen. Het is echt super vervelend als ze zo vaak een oorontsteking hebben. Hopelijk groeit ze er snel overheen

vorige week

Ik had daar zelf nooit last van. Ik maakte zijn oortjes ook regelmatig schoon met wat olijfolie. Gewoon de oorschelp. Dan zal er vast wat binnen van komen. O die oorschelp was ook elke keer weer vies. Tijdens de borstvoeding dan maakte ik het schoon. Nu dat die ouder is mag het niet meer. Ja hoor oorontstekingen continu. Geen idee wat we ermee kunnen doen. Probeer het beetje uit te spoelen met de douche kop als ik vuil zie. Ook dat is een stoei partij. Haha

vorige week

Zou het nu niet ook van haar kiezen kunnen zijn? Dat kan ook uitstralen naar het oor.

vorige week

Als ik je verhaal lees zou ik z.s.m. aan de huisarts een doorverwijzing vragen. Wij hebben dit met beide kindjes gehad. Ze hebben beide ook buisjes gekregen en hierna was het een wereld van verschil. Bijna nooit meer koorts of paracetamol/nurofen hoeven geven erna.

vorige week

Ik had dit vroeger ook. Mijn amandelen zijn er uit gehaald en daarna was het voorbij.

vorige week

Hier met beide kinderen ervaring! Zoon werd pas met 3 jaar geholpen (onze eerste), ze namen het niet serieus. Altijd ziek, verkouden, oorontstekingen, HAP vaak gezien etc. Neusamandel gepeld en buisjes, COMPLEET ANDER KIND. Na ruim twee weken dronk hij normaal, ging doorslapen en geen AB kuren meer, 1x in een jaar druppels gehad. Onze dochter zelfde verhaal vanaf de geboorte, die hebben ze direct na haar eerste verjaardag geholpen en ook wereld van verschil. Onze zoon is in oktober (na 1,5 jaar) opnieuw geopereerd, neusamandel was terug gegroeid en buisje lag eruit. We merkten het direct. Hij heeft zelfs een jaar logopedie gehad, want hij heeft ons schijnbaar nooit goed gehoord en zijn spraak liep achter (merkten we pas na zijn 3e verjaardag, toen werd het verschil met leeftijdsgenoten groot). Is nu helemaal goed! Dochter praat nu al zoveel beter, die is op tijd geholpen. Ook veel vocht achter het trommelvlies