4 Reacties
2 jaar geleden
Volgens mij mogen dit soort topics niet dus het zal wel verwijderd worden 馃檲 maar ik heb zelf wel de 22 weken prik gehaald en me verder nog niet verdiept in het vaccinatie programma. Mijn partner en ik hebben als kind alles gehad maar zijn bijvoorbeeld niet gevaccineerd tegen covid of halen geen griepprik. Ik heb wel begrepen dat ze je kind bij de kinderopvang kunnen weigeren zonder bepaalde vaccins.
2 jaar geleden
Ik heb er bewust voor gekozen om mijn dochter te laten vaccineren. En bij deze tweelingzwangerschap heb ik ook alweer de 20-wekenprik voor kinkhoest gehaald en een coronavaccinatie. In oktober komt daar nog de griepprik bij. Zelf heb ik vertrouwen in de wetenschap en de effidence based studies die ernaar gedaan zijn. Maar dit is voor iedereen natuurlijk anders en een het is een heel persoonlijke keuze.
Voor mij persoonlijk: ik heb vandichtbij gezien hoe een baby'tje overleed aan de gevolgen van kinkhoest (ze hebben de kracht nog niet om te echt te hoesten). En bij groepen die bijvoorbeeld om geloofsredenen niet vaccineren komen soms uitbraken voor van ziektes waartegen gevaccineerd kan worden. Voor de meeste kinderen heeft dit wellicht geen gevolgen, maar als mijn kind n茅t bij dat wellicht kleine percentage zou horen waarvoor de gevolgen wel serieuze en blijvende impact hebben, zou ik het mezelf niet vergeven dat ik mijn kinderen niet had laten vaccineren.
Nogmaals, dit is een persoonlijke keuze, dus iedereen moet zelf die afweging maken op basis van wat hij/zij gelooft dat goed is voor zijn/haar kind(eren).