17 Reacties

2 jaar geleden

Kan de verloskundige niet ook gewoon een engelse uitprinten? Zou het voor de zekerheid gewoon vragen als je dat fijn vind.

2 jaar geleden

Ik neem voor de zekerheid een fit to fly mee Ook ivm reisverzekering Stel er gebeurd is dat ik kan aantonen dat ik gezond was

2 jaar geleden

Verloskundige kan als het goed is ook een Engelse voor je maken. Ik ben zelf deze week met 24+2 de halve wereld overgevlogen, bij mij heeft er niemand naar gevraagd (hoewel ik een flinke buik heb). Dat was met Turkish airlines. Ik had er wel 1 bij me voor de zekerheid.

2 jaar geleden

Ik ben 22 weken zwanger en er werd van de week wel naar gevraagd op Schiphol. Toen ik zei dat ik nog maar 22 weken was en het niet nodig was, was het oke. Maar ik zou het dus voor de zekerheid wel meenemen!

2 jaar geleden

Het verschilt per vliegmaatschappij wat je nodig hebt (niets, zwangerschapsverklaring of fit to fly). Ik zou het goed nalezen en als je echt niets nodig hebt zou ik bij de vlk een Engelstalige zwangerschapsverklaring meenemen, zodat je idd kan aantonen dat je nog niet zo ver bent

2 jaar geleden

Ik had precies hetzelfde. Vloog met 21 weken naar Spanje (2 weken geleden). Voor de zekerheid maar een fit to fly verklaring van Ryanair laten invullen door verloskundige omdat ik anders geen idee had hoe te verklaren dat ik 21 weken was en nog mocht vliegen. Uiteindelijk zowel op de heenweg als terugweg geen enkele vraag of opmerking over gehad, maar ik was wel blij dat ik de verklaring bij me had voor de zekerheid.

2 jaar geleden

Wat leuk dat je naar mallorca gaat! Ik ga toevallig ook over 2 weken daarheen. Welke plaats zit je haha. Ik ben dan op het moment van vliegen heen 23+4 en terug 24+6 maar neem er voor de zekerheid een mee. Is geen moeite voor de verloskundige om die in je app te zetten.

2 jaar geleden

Bedankt voor het meedenken allemaal. Ik ga de verloskundige komende week even bellen voor een Engelse verklaring inderdaad. Toch wel een prettig idee. Zeker nu mijn buik steeds groter word haha

2 jaar geleden

Wat leuk dat je naar mallorca gaat! Ik ga toevallig ook over 2 weken daarhe ...
Wat toevallig. Wij gaan naar Port d'Alcudia en jij?

2 jaar geleden

Reactie op frummel23

Wat toevallig. Wij gaan naar Port d'Alcudia en jij?
Peguera. En via waar vlieg je?

2 jaar geleden

Ik ben vandaag naar Mallorca gevlogen met 23 weken. Niemand die naar je zwangerschap vraagt hoor (waarom zouden ze als je het niet aangeeft?). Ik heb alleen aangegeven dat ik niet door de bodyscan wilde vanwege m'n zwangerschap dus werd met de hand gefouilleer, maar ook hier vroegen ze niet om bewijs. Geen zorgen! Je hebt echt geen verklaring nodig.

2 jaar geleden

Je zwangerschapsverklaring mag sowieso niet ouder zijn dan 5 dagen. Dus ook de Nederlandse zul je opnieuw moeten vragen. Ik heb gewoon alleen een Engelse gevraagd. In Nederland kunnen ze dat toch wel lezen. Ik heb hem niet nodig gehad, maar was ook pas 22 weken.

2 jaar geleden

Peguera. En via waar vlieg je?
Schiphol! Jij?

2 jaar geleden

Reactie op frummel23

Schiphol! Jij?
Ah wij Eindhoven! Nou misschien kom ik je tegen op mallorca. Ik ben die met die bolle buik haha!

2 jaar geleden

Ah wij Eindhoven! Nou misschien kom ik je tegen op mallorca. Ik ben die met ...
Haha wie weet. Ik ben ook die met die bolle buik 🤣 alvast een fijne vakantie!

2 jaar geleden

Wij gaan over 1,5 week naar IJsland. Dan zit op 23 weken. Mijn verloskundige maakt een Engelse verklaring en geeft me ook een document met al m’n bloeduitslagen enzo mee. Ze zei wel dat ze vaak maar een week geldig zijn, dus niet te vroeg regelen

2 jaar geleden

Reactie op Vamke

Wij gaan over 1,5 week naar IJsland. Dan zit op 23 weken. Mijn verloskundig ...
Bedankt voor de tip!