9 Reacties

één maand geleden

Misschien oververmoeid en daardoor druk?

één maand geleden

Wij hebben dit ook maar niet zo lang. Wij gaan er even in mee, lekker druk en wild doen samen, even stevig knuffelen en dan rust

één maand geleden

Reactie op CinA

Misschien oververmoeid en daardoor druk?
Die wilde ik ook zeggen. Vermoeidheid uit zich vaak in druk gedrag bij kleintjes. Zie puntje 3: https://wij.nl/baby/slapen/vermoeidheidssignalen-bij-je-baby/#:~:text=3.-,Heel%20druk%20doen,teken%20van%20(over)vermoeidheid.

één maand geleden

Hier ook echt problematisch. Elke avond strijd. We leggen hem in z'n bedje en gaat altijd instant in zithouding om zich op te trekken... Ik fixeer hem een beetje (zachtaardig) tot zijn oogjes toevallen want is wel degelijk moe en heeft overdag veel kunnen bewegen, maar voelt echt niet leuk. Het slapen gaan gaat al weken gepaard met brullen en krijsen:(

één maand geleden

Reactie op Lebasi

Hier ook echt problematisch. Elke avond strijd. We leggen hem in z'n bedje ...
Dat klinkt echt als een slaapregressie. Zodra de vaardigheid onder de knie is, gaat het slapen ook weer beter. Maar is wel even pittig!

één maand geleden

Onze kleine gaat altijd even los 's avonds. Net voor zijn laatste flesje leggen we hem in zijn blootje op een deken en dan komt alle energie eruit. Na minuutje of 10 flesje en dan valt hij in slaap.

één maand geleden

Hier doen we dit eigenlijk standaard nog even gek doen in bed. Ons zoontje lijkt ook altijd wel een beetje melig als bij moe is. Wij doen het niet een half uur tot een uur, maar vaak iets van een kwartiertje. Ik moet ook zeggen dat ik niet heel veel langer dan een kwartier tot twintig minuten mijn best doe om mijn zoontje te laten slapen. Slaap is niet af te dwingen. Nu moet ik zeggen dat ik een makkelijk praten heb omdat ons zoontje wel gewoon vrolijk blijft zelfs al is hij moe. Ik kan me voorstellen als je kindje veel moet huilen bij vermoeidheid dat je hier anders in staat.

één maand geleden

Bedankt voor de reacties! Het rare is ook dat ze dit in principe altijd doet. Of haar dutjes goed zijn geweest of niet, of ze nog een laat middag dutje heeft gedaan of niet, het lijkt niet echt verschil te maken. Verder laat ze ook niet echt andere oververmoeidheidssignalen zien. Ik hoop maar dat het iets onschuldigs is! Goed om te horen dat sommige kindjes dit ook hebben 😊

één maand geleden

Niet echt tips, onze peuter had dat ook altijd en is nu 3 en nog steeds haha. Na het avond eten nu vooral, ineens weer een bak energie en dan moet hij echt rondjes rennen of dansen om al zijn energie nog even kwijt te kunnen. Vriendinnen van mij hebben dit ook met hun kindjes. Onze dochter van bijna 7 maanden lijkt toch wel wat rustiger te zijn🤣