20 Reacties
2 jaar geleden
Als je twijfelt aan koemelk allergie zou je zelf eens alles zonder melk te eten/drinken zolang jij niks binnen krijgt van melk en hij ermee doorgaat zou het geen koemelkallergie moeten zijn. Verborgen reflux word ook best snel gezegt als een kindje krampjes heeft.. ene kindje heeft er gewoon meer last van dan de andere..
Mijn kindje heeft hetzelfde van alles geprobeerd maar probiotica werkt hier het beste.. de ene dag is de andere dag niet hij is nu 5,5 week en begint nu wel minder te worden.
2 jaar geleden
Reactie op xox1996
Als je twijfelt aan koemelk allergie zou je zelf eens alles zonder melk te ...
Ja dat zou ik best kunnen proberen inderdaad. Al zei het CB dat het 3-4 weken duurt voordat we het zouden merken. En als het wel reflux zou zijn helpt dat waarschijnlijk niet. Ik vind het verschil uitzoeken best lastig maar misschien is zuivel vrij eten wel de makkelijkste stap voor nu.
Welke probiotica gebruik je?
Ik slik zelf wel probiotica en deed dat ook tijdens de zwangerschap, maar mijn zoontje zelf krijgt niet iets nu.
2 jaar geleden
Reactie op xox1996
Soms speelt zuigbehoefte en jou warmte aandacht ook een rol van onrustig zi ...
Hij wil op die momenten helaas geen speen of pink.. wel aan de borst vaak, maar dan krijgt hij dus weer veel melk binnen en gaat hij spugen 🥲 Beetje een cirkeltje zo
2 jaar geleden
Heb je al eens een lactatiekundige laten meekijken naar de mondanatomie enzo? Vaak kunnen zij in ieder geval even meekijken naar een eventuele oorzaak van reflux die klachten geeft, vaak hebben ze er meer verstand van dan de huisarts (en ik kan het weten, ben zelf huisarts). En ook bij vermoeden van een voedselallergie kunnen ze meedenken en kan het consultatiebureau het verder begeleiden.
2 jaar geleden
Het klinkt vooral als krampjes en het verwerken van (veel) voeding. Ik zou proberen wat meer tijd tussen voedingen te doen, dus meer ritme en tussendoor zuigbehoefte belonen met pink of speen. Onze zoon is overdag ook zo onrustig maar wel te kalmeren bij ons. De draagdoek biedt uitkomst zodat je je handen vrij hebt en hij toch lekker slaapt, misschien kun je dat proberen? Dit is helaas ook normaal zuigelingen gedrag en wordt vanzelf beter. Een verklaring zoeken in de vorm van reflux of allergie kan maar als hij verder niet spuugt, groeit, bij jou wel rustig is, etc (Kortom geen alarmsymptomen) dan zou ik eerder uitgaan van gewone krampjes.... Het is een fase! Succes
2 jaar geleden
Hij wil op die momenten helaas geen speen of pink.. wel aan de borst vaak, ...
Herkenbaar hier ook een lactatiekundige mee laten kijken alles ging gewoon goed en volgends haar was het spugen niet zoveel wat ik juist wel vond.. grote boog spugen en meer als een mondje terug maar niet de gehele dag door grote boog dan is het volgends hun vrij normaal?? Soms is het echt uitzoeken wat vinden ze fijn.. hier strelen over z'n buikje valt die zo in slaap ondanks dat die dan heeel onrustig is.
Snap helemaal hoe frustrerend het is je wilt immers niet dat die kleine ergens last van heeft.
2 jaar geleden
Reactie op Evelien_K88
Heb je al eens een lactatiekundige laten meekijken naar de mondanatomie enz ...
Yes, mondanatomie is goed! Wel voel ik met tepelhoedje omdat hij niet altijd een grote hap neemt en ik het aanleggen lastig vind.
2 jaar geleden
Reactie op Mevrouw_W
Het klinkt vooral als krampjes en het verwerken van (veel) voeding. Ik zou ...
Ja krampjes zou ook goed kunnen hoor. Het is ons eerste kindje dus wellicht overbezorgd. Overdag gaat het beter als snachts.
Ik mag hem helaas niet dragen ivm heftige bekkenklachten dus die vlieger gaat niet op..
we zijn sinds een paar dagen over op een andere speen en dit gaat wel al iets beter, maar hij kokhalst snel van een speen en accepteert het niet vaak. Al helemaal niet als hij zo overstuur is.
Hij groeit vooralsnog wel goed, genoeg poep en plasluiers, ‘s nachts bij ons liggen werkt soms wel maar vaak niet (overdag gelukkig wel.)
Kipkep werkt helaas ook niet.
2 jaar geleden
Reactie op xox1996
Baby laveen gebruik ik merkte echt na 3 dagen al minder krampjes maar helaa ...
Ga ik eens opzoeken, thanks!
2 jaar geleden
Reactie op xox1996
Herkenbaar hier ook een lactatiekundige mee laten kijken alles ging gewoon ...
Ja volgens mij is af en toe spugen ook niet zo erg dacht ik.. Meer vervelend voor de baby zelf (en de ouders, haha.)
Vind het inderdaad heel frustrerend en verdrietig dat hij zo ontevreden is
2 jaar geleden
Zoals xox1996 zegt is geen zuivel eten en kijken wat er gebeurd de “beste” optie. Mijn zoontje had reflux en koemelkallergie 😅 dus het ontroostbaar huilen en ernstige krampjes (dit gebeurde constant na de voeding) dat ging vrijwel bijna direct voorbij natuurlijk moet je dan wel 2-4 weken wachten tot je het echt goed kan bepen. Alleen het mondjes terug geven van voeding niet maar goed daar had hij geen last van was vooral vervelend voor hem (en ons 😂)
Gezien jij nog heel veel last van je bekken hebt kan je op zo’n yoga/zwangerschaps bal gaan zitten en op en neer bewegen dan wieg je hem ook in slaap 😊 en hoef je niet te lopen. Ik hou mijn zoontje altijd rechtop dat vind hij het fijnste oh en ik heb een zijslaap kussentje van doomoo dat helpt ook heel erg
2 jaar geleden
Denk bij het op proef weglaten van koemelkeiwit ook aan het elimineren van soja en kippeneiwit, omdat ze daar vaak ook op reageren. Dat kan best een uitdaging zijn, een lactatiekundige, het cb en evt een diëtist kunnen je begeleiden.
2 jaar geleden
Reactie op Jvw29
Heb je voor jezelf al meer duidelijk Juulie? Herken in je verhaal heel erg ...
Nee helaas niet… Inmiddels huilt mijn zoontje zo’n 10 uur per dag en hebben we alles uit de kast gehaald.
Ik geef flesjes gekolfde melk omdat hij dan rustiger kan drinken en meer pauzes kan inlassen. Dit helpt wel tegen het spugen, dus waarschijnlijk geen reflux.
Koemelk allergie acht het CB en de huisarts onwaarschijnlijk, maar het advies van de kinderarts is wel om koemelk uit mijn dieet te schappen. Alleen de volle producten om mee te beginnen (dus melk, kwark, kaas.) Heb aangegeven dat ik volledig koemelkvrij niet zie zitten. Heb in mijn jeugd anorexia gehad en wil niet weer bezig zijn met etiketten lezen.
Verder zijn we naar de osteopaat geweest, maar toen was mij zoontje zo overstuur dat behandeling niet kon. We gaan morgen naar een osteopaat die veel ervaring heeft met huilbaby’s.
Bloedwaarden waren allemaal goed behalve het geelzien maar dit mag wat langer duren ivm borstvoeding. We krijgen wel een verwijzing naar de kinderarts voor verder onderzoek, want het is echt niet te doen op deze manier..
Laat je goed adviseren door het CB/huisarts is mijn wellicht nutteloze advies. Op een gegeven moment wisten wij het echt niet meer en deden we van alles door elkaar uit wanhoop, waardoor dit ook weer onrust kan creëren voor je kindje 🥲
2 jaar geleden
Nee helaas niet… Inmiddels huilt mijn zoontje zo’n 10 uur per dag en hebben ...
Ah wat vervelend om te lezen. Verschrikkelijk om je kindje zo te zien en je niet weet wat er is en hoe je kunt helpen.
Ben benieuwd of er morgen wat uitkomt bij de osteopaat. En ook bij de verwijzing naar de kinderarts. Hopelijk word je zoontje snel geholpen.
Wij hebben dinsdag de afspraak bij het cb dus dan ga ik het zeker aan kaarten.
vorig jaar
Reactie op demiccc
Al wel heel veel maanden later, maar hoe is dit afgelopen? Ik herken mijzel ...
Uiteindelijk koemelkallergie en allergie voor huisstofmijt, katten, mogelijk ook pollen en gras.
Oh en soja kan hij alleen in kleine hoeveelheden eten ivm intolerantie.
Uiteindelijk had hij ook verborgen reflux. We zijn toevallig net gestopt met omeprazol geven, zoontje is nu 13 maanden