56 Reacties

2 jaar geleden

Herkenbaar! (Zelf zwanger door ICSI) Zelf ook een aantal showers georganiseerd, maar soms krijg ik het gevoel dat het “niet geregeld” wordt door vele discussies in de familie. Moeilijk hè, maar laten we van het positieve uitgaan❤️

2 jaar geleden

Dit is mijn tweede dus ik denk het niet haha. Ik had het bij mijn eerste wel gekregen van mijn moeder. Ik hoop voor je dat je er eentje krijgt! Niet gek dat je teleurgesteld word als je m niet krijgt hoor! Als je zo'n lang traject hebt moeten volgen en ook als je zelf op veel babyshowers geweest bent! Dan snap ik dat je het wel verwacht! Maar je zou het eventueel ook kunnen vragen, alleen dat is heel jammer als er al iets geregeld word haha

2 jaar geleden

Nou ik hoop er zelf ook heel erg op maar ik denk ook niet dat er een babyshower voor mij georganiseerd word. Jammer he! Ik lees ook verhalen van mensen die zelf hun eigen babyshower organiseren, maar ik ben bang dat het dan een beetje overkomt alsof je het voor de cadeautjes zou doen 🙈

2 jaar geleden

Ik ben nu 27+4 en had totaal geen Babyshower verwacht maar toch gisteren te horen gekregen dat die komt 21 oktober een komt en ondanks mensen wisten dat ik niet wilde omdat ik daar niet van was maar nu zoveeel zin in! Ben helemaal om 🥰 en ik begrijp heel goed dat je er stiekem op hoopt de voorpret is al zooo geweldig! Heb je al wel eens gezegd tegen een goede vriendin of familieleden dat je er op hoopt of hintje gegeven van im wacht met kopen want tja wie weet komt er een baby shower?

2 jaar geleden

Heb je aangegeven dat je dit leuk vind?? Dan zal het vast geregeld worden als ik jou bericht zo lees! Denk wel dat je moet aangeven dat je het wil om jezelf en andere de juiste verwachting te geven. Zelf verwacht ik niets en hoef dit ook niet. Maar snap dat als je dit wil het heel erg leuk is! Hopelijk is het met alle liefde voor je geregeld en is het een kwestie van je laten verrassen en verwennen!!

2 jaar geleden

Je kan altijd bij je partner of moeder aangeven dat je het graag zou willen. Dan kunnen zij zorgen dat het geregeld wordt. Ik snap het zeker als je teleurgesteld bent als er niets georganiseerd wordt.

2 jaar geleden

Ja ik durf het ook nog ook niet zo goed te peilen bij mijn vriend maar ik merk soms dat ik een beetje teleurgesteld word omdat er al wat weekenden af gaan vallen voor mijn gevoel en ik er ook niet vanuit ga dat ik met 37/38 weken nog een baby shower zal krijgen. Ik zwijmelde altijd een beetje weg bij een ander zijn baby shower in de hoop er ooit zelf ook een te krijgen en nu vliegt het me soms even aan dat het ook zou kunnen dat het niet gebeurd. Maar misschien ook wel, we wachten af… (hormonen maken ook alles erger hehe…)

2 jaar geleden

Reactie op r00s89

Je kan altijd bij je partner of moeder aangeven dat je het graag zou willen ...
Ja ik heb het wel eens laten vallen dat het me leuk lijkt dus het zou wel bekend moeten zijn lijkt me!

2 jaar geleden

Ik heb mijne afgelopen zondag gehad en ben morgen 31 weken. Mensen kunnen natuurlijk doen alsof ze volle weekenden hebben zodat jij niks vermoed als het staat te gebeuren. Heb je het aangegeven bij jouw vrienden/familie dat je een babyshower wil?

2 jaar geleden

Mijn ervaring is dat je wel zelf moet aangeven dat je dit wil/leuk vindt. Ik heb dit aangegeven en weet dat er eentje georganiseerd is. Hopelijk krijg jij ook een mooie babyshower na zo'n moeilijk traject!😘

2 jaar geleden

Nou ik hoop er zelf ook heel erg op maar ik denk ook niet dat er een babysh ...
Ja ik vind zelf ook dat het een verassingsfeestje moet zijn en niet om zelf te organiseren. Hoop het ook voor jou!

2 jaar geleden

Je kunt ook vragen aan je moeder of beste vriendin of er een babyshower georganiseerd gaat worden. Dan geef je als reden aan dat je het prettig om te weten wanneer, zodat je je energie kunt doseren die dag(en ervoor). 😉 Dan is het geen verrassing meer, maar dan is de spanning van wel/geen babyshower er in ieder geval niet. 😘

2 jaar geleden

Hier hebben wij er lang op gehoopt na 8kindjes te hebben verloren dat we nu wel een babyshower gingen krijgen maar helaas liep het deze keer ook mis met 20weken +3 toen ik in volle arbeid ging gelukkig wel terug kunnen stoppen met weeënremmers en een nood cerclage op 22weken +2 nu ondertussen al 27weken +3 maar liggen verplicht in bed volledig plat al 7weken ondertussen waardoor wij deze babyshawer niet meer gaan krijgen vrees ik... nuja heb er vrede mee alle rust is welkom nu alle drukte zou nu toch niet goed zijn.

2 jaar geleden

Reactie op 2021Baby1

Mijn ervaring is dat je wel zelf moet aangeven dat je dit wil/leuk vindt. ...
Bij wie geef je dat dan aan? Het voelt voor mij een beetje gek om dat te zeggen tegen iemand

2 jaar geleden

Niet verwend hoor, ik herken je gevoel wel heel erg. Wij waren bij onze eerste ook na 3 jaar na IVF zwanger, al meerdere babyshowers binnen onze vriendinnengroep gehad tegen die tijd, maar tijdens mijn zwangerschap was er niks. Ik vond dat toch wel een beetje pijnlijk. Ik heb toen een "verloffeestje" gegeven in het eerste weekend van mijn verlof, want ik wilde toch al m'n vrienden nog even een keertje bij elkaar hebben, maar het voelde toch wel gek. Ik verwacht deze keer ook niks hoor, en nu heeft onze vriendengroep net het eerste weekend van mijn verlof al een uitje gepland, nouja prima dan, twee vliegen in 1 klap 😅

2 jaar geleden

Wij hebben aangegeven dat we het leuk zouden vinden als we een soort babyborrel zouden doen met zowel vrienden/familie van mij als van mijn man. Dus niet de traditionele babyshower alleen voor mama. Echter heb ik het gevoel dat er niks van de grond gaat komen omdat iedereen het te druk heeft met z'n eigen leven. Dus ik ga er niet vanuit dat we nog een shower/borrel gaan krijgen. Nu 28 weken, maar een zware zwangerschap. Ik zou het wel jammer vinden als het niet gebeurd, heb zelfs gedacht aan hem zelf maar organiseren. Maar dat vind ik dan ook weer raar om te doen.

2 jaar geleden

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap alleen een genderreveal gehad en geen babyshower en deze keer geen genderreveal en heb wel al vaker laten vallen al voordat ik zwanger was dat dan een babyshower een keer me wel leuk lijkt. Maar heb nog niks gehoord dat ik iets vrij moet houden dus denk dat het niet gaat gebeuren helaasss.

2 jaar geleden

Nee, maar dat heb ik zelf duidelijk aangegeven. Bij de eerste wel een babyshower gehad en dat was wel grappig. Maar ook nog een staartje corona, dus ook niet helemaal zoals ik toen bedacht had. En nu de energie er niet voor. Als je het graag zou willen zou ik een balletje opgooien😉. En misschien staat er iets gepland zonder dat je het door hebt👍🏼 Hopelijk wordt je binnenkort verrast!

2 jaar geleden

Ik heb er 2 gehad met mn vorige zwangerschappen ik vind het niet erg om er geen te hebben nu moet ik er wel bij zeggen dat belangstelling staan ik niet een fijn gevoel vind 😅 En omdat alles zo snel gaat en de weekenden snel vol zitten vind ik het ook prima Maar snap wel dat andere het super leuk vinden en ga er ook graag heen als het van iemand is zelf nog 1 georganiseerd en vind 't echt leuk!

2 jaar geleden

Ik woon in het buitenland, hier organiseren de expat vrouwen dat meestal voor elkaar (lokaal is het niet de gewoonte). Gelukkig heb ik een verstandige vriendin die mij gewoon rechtstreeks vroeg of ik er wel of geen prijs op zou stellen. Ik heb toen aangegeven dat een babyshower voor mij niet zo hoeft, maar dat ik het vanwege mijn NL cultuur wel heel leuk zou vinden als ze na 1.5 of 2 mnd een simpel kraamfeestje voor me zouden organiseren. Ik moet hier nl ook al het NL fenomeen van kraambezoek missen (en heb hier geen familie), dus dat zou ik wrl leuk vinden. Als de baby er eenmaal is heb ik zelf volgens mij geen tijd/energie om dat te organiseren, dus ik vind het leuk dat zij dit dan doen. Vonden ze helemaal prima. Misschien heb je een goede vriendin of zus die je kunt polsen of er nog wat gaat gebeuren?