11 Reacties

2 jaar geleden

Gebruik de normale verwarming en dan een slaapzak met 2 a 3 dekentjes is meer als zat. Molton laken onder de oversloop van het matras zoiezo dat is al genoeg desnoods een mutsje op doen. Maar ik zou geen speciale dingen in huis halen want het heeft totaal geen nut je baby moet aan het normale wennen niet het speciale anders gaat het ten koste van jullie zelf. Je hebt ook kruiken die je links en rechts kunt inrollen in het bed (niet tegen de baby natuurlijk! Gewoon op afstand van 10 cm min) ik denk dat de kraamzorg jullie daar ook nog wel ober inlicht hoe je een baby bedje opmaakt en instopt desnoods kijk je even op YouTube hoe je een baby bedje in de winter opmaakt.. maar mama ..maak je geen zorgen! De normale verwarming is genoeg je kunt altijd een extra dekentje gebruiken!

2 jaar geleden

Dankjewel voor je snelle en super fijne reactie! Eerste keer mama worden en ik wil het zo graag goed doen. Fijn om even te horen wat de ervaringen zijn, kan ik weer even loslaten haha! Dankjewel voor je tips! Heel fijn!!

2 jaar geleden

Niks hoeft perfect ook het water van het baby badje doe ik altijd met de pols voelen ik gebruikte alleen in de kraam week de thermometer want je baby is lijdend.. als hij of zei krijst wanneer je de teentjes erin doet is het te warm of het gaat te snel en het is eng ..ook hier kom je vanzelf achter. Mijn zomerkindje vindt lauw warm lekker maar m'n jongste december kindje doet alsof hij verbrand als ik hem in 38 grade douche nogsteeds en hij is nu 2 en half ... het moet altijd ietsje koeler.. en dat heb ik zelf ook ikndouch ongeveer met 36-38. Mijn man is daar in diegene die ook gerust heet tot warm doucht (38-40... ik ben van eind oktober en m'n man in december ook dus maanden en zomer of winter kindje maakt niks uit ieder baby'tje is anders en dat wil ik jou ook meegeven 🥰

2 jaar geleden

Ik had pas de intake met de kraamzorg. Die zei dat het belangrijk was dat het kindje zelf warm bleef (door gebruik kruiken en kleding), maar dat het gerust een kouder neusje/handjes mag hebben. De kamer zelf mag dus best een wat lagere temperatuur hebben, zolang de baby maar warm blijft.

2 jaar geleden

Reactie op lilbb

Niks hoeft perfect ook het water van het baby badje doe ik altijd met de po ...
Ja of juist koud. Onze dochter werd pas niet meer hysterisch in bad toen we het 39 graden maakten. Ze vond het gewoon te koud en zelf vind ik 37/38 graden bad ook niet zo lekker warm.

2 jaar geleden

Wij willen ook de algemene verwarming niet aan zetten, omdat dan gelijk het hele huis in de nacht verwarmd wordt, nogal zonde van de kosten. We hadden al een kleine elektrische verwarmer in huis van duux, als het nodig is gaan wij die op de babykamer gebruiken om de kamer in de nacht op temperatuur te houden. Die kun je geloof ik ook op tijd/temperatuur instellen.

2 jaar geleden

Je kunt de kraantjes toch uit draaien op de rest van het huis?

2 jaar geleden

Reactie op lilbb

Je kunt de kraantjes toch uit draaien op de rest van het huis?
Ja, alleen ben je dan dagelijks bezig met het open en dicht draaien van heel veel kraantjes, dus dit vinden wij een makkelijkere oplossing

2 jaar geleden

Wij hebben een lastig te verwarmen huis, dus wij hebben een paar losse elektrische radiatoren van Eurom. Die kan je met een app helemaal instellen zoals je zelf wil, wanneer hij aan moet slaan en weer af moet slaan enzo. Het is eerlijk gezegd wel even puzzelen in het begin, maar als je hem eenmaal goed hebt ingesteld kan het een uitkomst zijn als je zoiets zoekt. In mijn eigen ervaring kom je met dekentjes en kruiken heel ver. Een pasgeboren baby moet toch elke 3-4 uur gevoed worden, dus dat is een perfect moment om ook nieuwe kruiken in het bedje te leggen. De kraamzorg kan je heel goed uitleggen waar je op moet letten met kruiken in bed, en daarna voelt alles heel snel heel logisch. :)

2 jaar geleden

Wij wonen in een appartementencomplex waarbij we in de winter nauwelijks hoeven te stoken.. dat doet de rest al🫣 wat helaas wel ook betekent dat we er niet mega veel invloed op hebben.. dus ik denk dat het hier een kwestie gaat zijn van verschillende diktes qua dekentjes ed

2 jaar geleden

Hier de vorige keer (oktober baby) ook van onze kraamzorg de tip gekregen om liever de baby warm te houden met kleding/dekentjes dan met de verwarming. Schijnt gezonder te zijn ook voor de lucht enzo. Wij slapen zelf ook nooit met de verwarming aan en ons dochtertje ook niet. Ook als newborn toen in de winter niet. Ging prima! Lekker met warme kleertjes/mutsje/kruikjes!