Een vraag, ons dochtertje 9+3 reageerd heftig op de vitamine d druppels zowel van kruidvat eigen merk als davitamon. Ze is heel erg onrustig en krijst alles bij elkaar en slaapt dus overdag niet. Nu vandaag heb ik geen druppels gegeven en mevrouwtje is heerlijk zen en slaapt weer gewoon. Maar ze heeft de vitamines wel nodig, zijn er goede alternatieve hiervoor. Ik ben de wanhoop nabij
Welke variant gebruik je? Je hebt van zowel Davitamon als Kruidvat ook Vitamine D op oliebasis. Die is smaakloos. De andere variant heeft een smaakje en is daardoor veel moeilijker te accepteren voor baby's.
Ik gebruik nu op waterbasis van dagravit, hoor ik ook weer wisselende verhalen over dat waterbasis niet goed is. CB gaf aan dat het wel kon. Ik weet tegenwoordig ook niet echt waar ik goed aan doe maar ze reageert niet raar op waterbasis
Dan zou je even moeten uitrekenen hoeveel vitamine D er al in de voeding zit. Kregen wij als tip van de osteopaat.. bleek dat ons zoontje door de flesvoeding al aan de hoeveelheid vitamine D per dag kwam. Door nog druppels toe te voegen kreeg hij een soort “overdosis”. Hij had daar ook enorm veel last van dus we zijn ermee gestopt.
Vraagje, hoe wist je dat het door de druppels kwam? 😊
doordat ik het een dag niet gaf en ze meteen helemaal weer een blije baby werd en weer sliep . met druppels vanaf smorgens tot savonds alleen maar huilen/krijsen en niet willen slapen.