15 Reacties

2 jaar geleden

Ik raad vitakruid aan. Maar als je een beetje gezond en gevarieerd eet en geen tekorten hebt hoef je niet perse iets te slikken. Een teveel er aan plas je toch weer uit.

2 jaar geleden

Ik slik deze en ik neem vita kruid mama dag en nacht

2 jaar geleden

Ik gebruik zelf deze op aanrader van het ziekenhuis. Dit is een vitamine die alle ‘nodige’ stoffen heeft die je gedurende je hele zwangerschap mag gebruiken.

2 jaar geleden

Dat is deze

2 jaar geleden

Ik gebruik omnibionta pronatal + . Deze twee pilletjes per dag omvatten alle vitaminen en ook foliumzuur. Mijn gyneacoloog heeft me aangeraden hier niet mee te stoppen na 12 weken, omdat je snel een te kort kan hebben en dan moet je toch weer beginnen met innemen. Hierbij blijft je inname stabiel en heb je ook niet ''teveel''. 😊 Ik merk ook dat ik er meer energie door heb (als ik ze eens vergeet merk ik dit heel sterk in mijn energie level). 😊

2 jaar geleden

Ik slik zelf D3, visolie, ijzer, vitamine c en magnesium. Ik slikte op het ijzer en de c na alles ook al voor mijn zwangerschap. D3 heeft bijna elke Nederlander wel nodig, maar omdat ik een hormoonzalf moet gebruiken maak ik dit nóg minder aan. Visolie omdat ik niet voldoende vis eet. Magnesium tegen de spierkrampen. En de vitamine C helpt het ijzer beter op te nemen. Dit zijn een beetje de standaard vitamines. Ik slik ze allemaal apart, in een multi zitten vaak zulke lage doseringen en slecht opneembare vormen dat ik het de moeite niet echt waard vind. (Magnesium Oxide ipv Bisglycinaat of Citraat, 10 mcg D3 terwijl we minstens 25mcg nodig hebben bijv.) Merken als Orthica, Vitakruid en New Care zijn kwalitatief erg goed. Holland & Barrett heeft ook een aantal goede eigen merk producten, maar daar moet je wel goed op de opnamevorm letten. Synthetische merken zoals Lucovitaal of Kruidvat zou ik persoonlijk zoveel mogelijk vermijden.

2 jaar geleden

Ik slik: -ijzer bisglycinaat (i.v.m. ijzertekort op advies verloskundige); - abc plus voor zwangeren; - probiotica (kan helpen tegen darmkrampen bij baby als je het tijdens zwangerschap & borstvoeding slikt); - magnesium citraat (i.v.m. spierkrampen)

2 jaar geleden

Reactie op Mikjej

Ik raad vitakruid aan. Maar als je een beetje gezond en gevarieerd eet en g ...
Dat klopt niet helemaal... Te veel van bepaalde vitaminen innemen kan wel degelijk slecht zijn voor de gezondheid. https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/wat-doet-een-vitamineoverschot-met-je-lichaam

2 jaar geleden

Ik gebruik ook de mama dag & nacht van Vitakruid. Daarnaast neem ik de visolie van Vitakruid. Ik neem geen vitamine D extra omdat dit toegevoegd zit bij de visolie pillen.

2 jaar geleden

Ik slik multi mama & omega 3 van Charlotte Labbee Soms ‘s avonds nog extra magnesium voor het slapen gaan Hoor ook goede verhalen over Vitakruid zoals hieronder vaak genoemd

2 jaar geleden

Ik gebruik deze ook alleen met omaga 3 ( bij Kruidvat of etos vaak in aanbieding 1+1

2 jaar geleden

Ik slik nu calcium en d3, beide gewoon van de kruidvat

2 jaar geleden

Zelf gebruik ik (na jaren uitzoekwerk door herhaalde miskramen): - Happy Mama zwangerschapsmulti: bevat in tegenstelling tot Davitamon vaak de beter opneembare bioactieve vorm ipv de slechter opneembare goedkope versie die Davitamon en huismerken gebruiken - visolie van Artic Blue: geeft geen oprispingen, scoort hoog qua zuiverheid qua metalen en milieuvriendelijker door gebruik van visresten - vitamine D3, 50 mg per dag (of de helft of niet als ik die dag veel inde zon heb gezeten). Gewoon Holland & Barrett huismerk, geen duurdere nodig. Nb: in zwangerschapsmulti zit ook maar heel weinig. Met de extra toevoeging heb ik mooie waarden opgebouwd waar de verloskundige erg blij mee was. - magnesiumbisglycinaat 150 mg én magnesiumcitraat 100 mg, beide van Holland & Barrett. Met de latere toevoeging van ook dat citraat zijn de laatste nachtelijke krampen verdwenen als sneeuw voor de zon ☀️ - choline capsules van Vitals (400 mg): ter ondersteuning hersenen en zenuwontwikkeling van baby (obv vrij nieuwe inzichten dat hogere dosis dan wat in de duurdere supplementen zit gewenst is; in goedkopere/ Davitamon zit het geloof ik überhaupt niet) - ubiquinol 100 mg (niet ubiquinone!) van Vitals: verkleint kans op zwangerschapsvergiftiging en HELPP, ondersteun celvernieuwing en helpt mijn eitjes voor een volgend kindje in betere conditie te houden. - in derde trimester begin ik met probiotica van Ortica om darmflora van de baby te ondersteunen, omdat ze dan hopelijk minder krampjes heeft na de geboorte. - geen ijzer en calciumsupplement nodig omdat ik vaak genoeg vlees en zuivel eet. Al met al best veel, maar zoals ik al zei is daar een jarenlange zoektocht aan vooraf gegaan.

2 jaar geleden

Ik neem 'elke dag mama' van vitals, vitamine C, algenolie van Matisson en Floradix. De voedingsdeskundige zei dat ik geen extra foliumzuur en vitamine D moest nemen omdat alles hierin zat en je anders te veel kan hebben. Dat is niet altijd goed, de vitamine C plas je gewoon uit idd.

2 jaar geleden

Heel erg bedankt voor jullie tips!!