27 Reacties

12 dagen geleden

Reactie op Lydia01

Vaak kosten externe partijen best veel geld. Dat is voor ons een stukje las ...
Neehoor, dat moet gratis kunnen via cb. Maar dan moet je het ook niet alleen op het slapen gooien, maar op ook de 'problemen' daarin overdag. En dus de vraag wat je kan doen/ hoe je het kan benaderen om dat gedrag aan te passen en zijn vertrouwen te vergroten. Voor de slaapcoach, in feite kan je dit ook googelen, slaaptraining op 1 jaar. Het was hier 2 dagen pittig, maar heeft daarna oneindig veel moeilijk te troosten tranen gescheeld. Zoontje overdag veel blijer, want slaapt beter. En dus voor iedereen veel meer slaap.

12 dagen geleden

Wat herkenbaar wat je schrijft, nou ja tot voorheen. Tot een maand terug was het elke avond/nacht vreselijk! Alle methodes waren al geprobeerd, niks leek te helpen. Op een gegeven moment zag ik een filmpje waarin een moeder het Ikea bedje aan 1 kant losmaakt en omdraait, hierbij de lattenbodem met matras op de grond legt. Zo heb je dus een soort vloerbed. Dit moesten wij proberen! Eerste paar nachten waren nog niet veel beter, maar wij konden naast haar zitten en was voor onze rug ook beter. Na een week of 1,5 merkte ik dat ze nog maar 1 keer wakker werd ‘s nachts. Onze dochter loopt nog net niet, maar ik merk dat dit haar zoveel zelfvertrouwen en vrijheid geeft. Ze slaapt nu gewoon eindelijk door! Ik was doodop, was echt mezelf helemaal kwijt. Ben zo blij dat ze nu eindelijk haar nachtrust ook kan pakken. Voor iedereen is de ervaring natuurlijk anders, maar voor ons heeft het vloerbed echt verschil gemaakt

11 dagen geleden

Super herkenbaar. Wij hadden ook precies hetzelfde probleem. We hebben alles uit de kast getrokken. Meerdere slaapcoaches/slaaptrainingen toegepast. Ook gratis via het CB (met begeleiding op afstand van het CB) en gratis via mensendieck (kinderslaap oefen therapie). En heb 1 betaald consult gehad bij een slaapcoach en een intake bij een ander. Hielp niks. We waren ten einde raad. Zelfs een opname gehad voor de slaapproblemen die helaas op niks uitliep. 1 van de kinderartsen heeft ooit de cry it out methode geadviseerd en na verschillende slaaptrainingen juist gericht op nabijheid, toch geprobeerd. We waren elke nacht wakker en het ging van kwaad tot erger. Vaak 6u lang wakker en veel gillen en krijsen. De methode heeft ons heel goed geholpen maar was ons laatste redmiddel, ik zou zeker adviseren eerst via het consultatiebureau oid slaaptraining toe te passen. Vloerbed kan helpend zijn maar hebben wij uiteindelijk nog niet gedaan omdat het probleem er bij ons echt in zat dat hij ons 24/7 nodig had bij het in slaap vallen en dat proces duurde uren. Hij werd ook heel snel wakker als hij eindelijk sliep en was dan overstuur als we er niet waren. Gek genoeg wilde hij niet op onze kamer slapen of bij ons in bed, dat zou je wellicht ook nog kunnen overwegen als hij dat wel zou willen.

11 dagen geleden

Reactie op Juulie

Super herkenbaar. Wij hadden ook precies hetzelfde probleem. We hebben all ...
Na overleg met mijn tante (kinderarts) gaan we hem voor nu bij ons laten slapen en proberen we het over iets van 2 maandjes weer slapen in eigen bedje. Zij zei dat sommige kindjes dit gewoon nodig hebben en dat het niet betekent dat je je kindje nooit meer in eigen bed krijgt, zoals veel mensen zeggen. Dus voor nu slaapt hij gewoon bij ons. Dan slaapt hij goed en slapen wij ook goed. Hopelijk kunnen we over een tijdje hem wel in eigen bedje laten slapen.

11 dagen geleden

Reactie op Lydia01

Na overleg met mijn tante (kinderarts) gaan we hem voor nu bij ons laten sl ...
Ja helemaal goed! Wij hadden ons kindje ook graag bij ons in bed gelegd als hij daardoor beter zou slapen. Geborgenheid en toch krijgt iedereen dan wat meer rust (en slaap) Hij kan daarna altijd nog terug naar zijn eigen bedje tzt.

11 dagen geleden

Reactie op Lydia01

Na overleg met mijn tante (kinderarts) gaan we hem voor nu bij ons laten sl ...
Als jullie goed kunnen slapen met hem in bed, is dat natuurlijk top! Ik kan dat niet. Dochter lag tot 9 maanden bij mij in bed en is daarna inderdaad met 2 nachtjes doorzetten gewoon in haar eigen bed gaan slapen.