9 Reacties

2 jaar geleden

Bij ons was de berekening: gewicht in kg x 150 : aantal voedingen. Volgens mij is dat ook de berekening voor 'gewone' baby's.

2 jaar geleden

Anders kan je het altijd nog aan CB vragen

2 jaar geleden

Dysmaturen zijn vaak hongerige babies omdat ze wat in te halen hebben. Ik zou gewoon iets meer geven en kijken waarmee ze tevreden is en dan de volgende keer even bij CB bespreken.

2 jaar geleden

Hoi, hier is 1 van de tweeling dysmatuur geboren. 2625 gram en woog 2 weken geleden 4,9 kilo. Hij is nu 15 weken oud en drinkt z'n soms meer dan z'n broer die een kilo zwaarder is. Hij drinkt tussen de 150 en 180 cc op.

2 jaar geleden

Borstvoeding mag onbeperkt gegeven worden. Dit is de formule van kunstvoeding

2 jaar geleden

Hoi! Ons kindje is ook dysmatuur (&prematuur) wij geven gewoon onbeperkt borstvoeding. Als je het in een flesje doet zit er dus ook geen max aan gewoon lekker laten drinken wat ze wil 🥰 dat schema zijn meer richtlijnen voor mensen die willen weten wat ze zoiezo moeten drinken op een dag als je het afkolft. Meer mag altijd met borstvoeding ze stoppen meestal toch wel als ze vol zitten 😊

2 jaar geleden

Hier niet dysmatuur. Maar onze meid zou volgens de berekeningen die jij ook noemt flesjes van ca. 100ml moeten krijgen. Ze gaat alleen heel hard huilen als ze dat op heeft en krijgt daarom nu 150ml per fles op de opvang. Heb het nog nagevraagd bij de lactatiekundige of dat niet veelste veel is, maar die gaf aan dat het prima is met borstvoeding. Zij gaf aan dat we gewoon dat wat ik kolf mogen (laten) geven en daarbij moet bedenken dat dat waarschijnlijk zelfs minder is dan dat ze drinkt live.

2 jaar geleden

Volgens mij is deze berekening echt gebaseerd op flesvoeding en niet op borstvoeding. Met flesvoeding heb je risico op overvoeden waar ze eventueel last van krijgen. Maar sowieso zou ik deze formule met een korreltje zout nemen. Kijken naar de groei van je kindje en waar ze tevreden mee is. En ik heb ook wel eens gehoord dat het consultatiebureau een nachtvoeding (dus voeding om 22/23u) niet meetelt in de berekening omdat die een 'extraatje' is die in de toekomst mag vervallen.

2 jaar geleden

Herkenbaar hoor! Mijn kleine is prematuur (34 weken + 5) en extreem dysmatuur (1330 gram) geboren, en zou nooit tevreden zijn met de hoeveelheden gekolfde melk die zij volgens deze formule zou moeten drinken. Overigens heeft de kinderarts aangegeven dat voor haar 150 ml - 200 ml per kg/per dag geld (wegens haar forse groeiachterstand).