42 Reacties

vorig jaar

Nou! Dat vind ik al knap, onze meid is aankomende dinsdag 8 weken en zit nog steeds aan de 7/8 flessen per dag haha

vorig jaar

Onze dochter is a.s. dinsdag 8 weken oud. Zij zit nu sinds een week op 5 voedingen van 150cc. Om de 3/4 uur meld zij zich. Ik weet niet hoeveel je aan inhoud aan haar geeft anders zou je eens langzaam gaan ophogen zodat je meer tijd ertussen kunt gaan krijgen.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

vorig jaar

Reactie op Sien35

Onze dochter is a.s. dinsdag 8 weken oud. Zij zit nu sinds een week op 5 vo ...
Ik ben ook echt benieuwd hoe je dat praktisch doet… als we meer maken en willen geven stopt ze gewoon met drinken 😅

vorig jaar

Reactie op nauru123

Ik ben ook echt benieuwd hoe je dat praktisch doet… als we meer maken en wi ...
Oh echt. Dan heb ik waarschijnlijk een hongerige baby 🤣🫣 wij zijn in stapjes van 10cc begonnen met ophogen. Merkte dat ze niet voldoende had na een paar weken en zo in stapjes opgehoogd. Soms laat zij ook wel eens 15cc staan.

vorig jaar

Reactie op Sien35

Oh echt. Dan heb ik waarschijnlijk een hongerige baby 🤣🫣 wij zijn in stap ...
Ja wij hebben dat met vlagen, dat ze dan meer wilt… maar over het algemeen drinkt ze bij ons nog steeds gemiddeld 100/120cc per fles en daarvan laat ze soms 20cc staan :/ merk wel dat ik ook echt toe ben aan het laten van een fles maarja, hun zijn de baas 😂😭🩷

vorig jaar

Reactie op nauru123

Ja wij hebben dat met vlagen, dat ze dan meer wilt… maar over het algemeen ...
Ja, dat kan ik mij voorstellen dat je graag een fles minder zou willen. Vraagt meer tijd zo om de 3u. Helaas kan je ze indd niet hierin dwingen. 😅 alles voor de kleine he💕

vorig jaar

Ons mannetje is nu 6 weken, en hij drinkt flesjes vann 120+4.. Hij drinkt om de 4 uur (of zelfs langer er tussen) Afgelopen dagen ging het een beetje zo: 7.00 11.00/12.00 15.00/16.00 20.00 02.30 en dan weer rond 7.00 Het is wat aan de lage kant kwa hoeveelheid in totaal, maar hij slaapt de laatste dagen super veel, en wil ook niet meer drinken dan dit. Moet hem er meerdere keren voor wakker maken. Ben wel blij met die nacht zo, al geloof ik niet dat dat blijvend is 🤭🙈.

vorig jaar

Hier zaten we al vanaf de 5e dag op 6 voedingen😳 07.00-11.00-15.00-19.00-23.00-03.00. Iedere voeding 90-100 ml. Ik wil vnv na 23.00 eens kijken hoe laat ze zelf komt, want ik moet haar om 03.00 eigenlijk altijd zelf wakker maken

vorig jaar

Reactie op manonxeb

Hier zaten we al vanaf de 5e dag op 6 voedingen😳 07.00-11.00-15.00-19.00-2 ...
Hoezo maak je der wakker? Ons is altijd gezegd lekker laten slapen in de nacht 🥰

vorig jaar

Reactie op nauru123

Hoezo maak je der wakker? Ons is altijd gezegd lekker laten slapen in de na ...
Omdat ik het fijn vond om een vast ritme aan te houden. Was ook op advies van de kraamzorg. Maar nu wil ik dus kijken of ze 's nachts al wat langer door kan slapen. De rest van de tijden is ze wel altijd wakker.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

vorig jaar

Reactie op manonxeb

Hier zaten we al vanaf de 5e dag op 6 voedingen😳 07.00-11.00-15.00-19.00-2 ...
Als de baby goed groeit, lekker laten liggen en wachten tot ze zichzelf melden.

vorig jaar

Hier een tweeling van bijna 7 weken en we proberen sinds den paar dagen 6 voedingen te geven. Ze komen dan ongeveer om de volgende tijden: 06:30 10:30 14:00 17:30 20:30 In de nacht komen ze vaak tussen 2 uur en 3 uur. We bieden ze 120+4 (Dus eigenlijk 140ml) aan en ze drinken vaak tussen de 100 en 140ml op. De ene keer redden ze wel 4 uren tussen de voeding en de andere keer nauwelijks 3. En als één toch al snel honger heeft, bieden we die een klein flesje van 60 aan om ze toch proberen in hetzelfde ritme te houden.

vorig jaar

hoe zorgen jullie voor een ritme? wij voeden volledig op verzoek (kunstvoeding ivm kma) maar heb echt geen vaste tijden 😅 ze drinkt gemiddeld 90ml en vaak 6 tot 8 voedingen per dag. laatste dagen ook soms 120 maar dan spuugt ze ook meer..

vorig jaar

Reactie op tnjaaa

hoe zorgen jullie voor een ritme? wij voeden volledig op verzoek (kunstvoed ...
en soms komt ze ook binnen 1,5 uur alweer of drinkt ze maar 40-60 ml 😅

vorig jaar

Reactie op tnjaaa

hoe zorgen jullie voor een ritme? wij voeden volledig op verzoek (kunstvoed ...
hier borstvoeding op verzoek. Vandaag 6 voedingen, maar gisteren bijv denk wel 10. Wij hebben een klein beetje ritme als in, tussen 18.30 en 19.30 voeding, verschonen, verhaaltje en dan naar bed. om 22.30/23:00 maken we haar wakker voor nachtvoeding, zodat wij ook kunnen gaan slapen en vanaf dan weer verder wanneer ze komt.

vorig jaar

Dank voor alle reacties. Ik geef nog BV, dus geen idee wat ze per keer drinkt… dus daarom lastig wat we qua tijden ook kunnen aanhouden 😐

vorig jaar

Ik probeer overdag gewoon ritme te houden en snachts laat ik het los. Bij ons is het: 5.00/6.00 of 7.00 10.00 (ja die van ons slaapt door tot die tijd ongeacht hoelaat de eerst fles was) 13.00 16.00 19.00 22.00 (voor die tijd in bad dus meestal 22.15) En na die fles leg ik hem neer. Dit gaat al zo sinds hij 3 weken is. Dus als hij snachts lekker slaapt.. lekker laten slapen, zet geen wekker aan of zet de wekker voor de eerste voeding (die hebben wij om 6 uur staan) komt hij/zij wel eerder dan is dat ook gewoon goed! Ik kolf af en geef het in de fles, dat geeft mij een stuk meer rust en regelmaat. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

vorig jaar

Onze knul is 7 weken ca. 5,5 kg. Deze tijden doen wij ongeveer 5:30: 150 9:30: 150 12:30: 150 15:30: 150 18:30: 120 + vitamine D 21:30: 60 of 90 Hij slaapt de nacht door.

vorig jaar

Onze zoontje is morgen 8 weken. Geef volledig BV op verzoek. Meestal zijn de tijden zo: 02:00/03:00 uur 05:00/06:00 uur 08:00/09:00 uur 10:00/11:00 uur 13:00/14:00 uur 17:00/18:00 uur 20:00/21:00 uur Wij zitten dus ook nog op 7 voedingen, met in de ochtend 2 uur tussen de voedingen, een enkele keer 3 uur ertussen en in de nacht meestal 4 uur ertussen. Maar heel soms laat hij er 5 uur tussen, meestal als ik merk dat hij voor de nacht echt supermooi drinkt. Als hij wat slordiger drinkt, dan doet ie iets korter met de voedingen.

vorig jaar

Mijn dochter is 7,5 week oud en krijgt de fles om: 06.00 uur 10.00-10.30 uur 14.15-14.45 uur 18.45-19.15 uur En snachts komt ze tussen 00.30-02.00 uur