46 Reacties

2 jaar geleden

Vanaf 37 weken mag het. Zelf doe ik het pas volgende week als ik 39 weken ben. Ik doe ongeveer maandelijks een voetreflexmassage en ik heb er echt baat bij. Afgelopen maanden heeft ze de punten die in verbinding staan met de baarmoeder ontweken, maar aankomende keer gaan we daar juist op focussen. Toevallig of niet was ik de 2e keer nadat ik was begonnen met voetreflexmassage zwanger geraakt👌🏻 En baadt het niet dan schaadt het niet, het is in ieder geval sowieso goed voor je algehele welzijn.

2 jaar geleden

Ik ben toevallig vanmiddag geweest voor een draaiing. De baby lag in stuit en ligt nu goed door de voetreflex. Maar kan nog altijd terug draaien. Ik merk nu wel echt vanaf na het eten krampen, beetje menstruatieachtig en op en af steken. Of dit nu is van de voetreflex/draaiing of dat het rommelen is kan ik niet echt zeggen. Merk wel dat mijn buik anders aan voelt nu de baby ook een andere positie in genomen heeft. Hopelijk blijft het zo ♡

2 jaar geleden

Ik ben nu 40+3 weken zwanger. Ik heb afgelopen vrijdag 1 december, op mijn uitgerekende datum, voetreflexmassage gehad. Ik merkte dat mijn baby enorm reageerde tijdens de massage, ze was lekker beweeglijk. Aan het einde had ik ook lichte kramen in mijn baarmoeder. 's Avonds had ik behoorlijke indalingskrampen. Met het slapen was het weer rustig. Van het weekend geen krampen meer gehad. Ik heb het idee dat het dus wel geholpen heeft voor het verder indalen (morgen weer controle bij de verloskundige, dus dan kan ik dat laten checken) van de baby. Ik heb morgenmiddag opnieuw voetreflexmassage en a.s. woensdag ook nog acupunctuur. Hopelijk helpen die twee om de bevalling natuurlijk op te wekken. 🙈

2 jaar geleden

Wordt dit bij een accupunctuur gedaan?

2 jaar geleden

Ik ben vanochtend geweest, m’n baby reageerde er enorm op! Dus ik hoop dat het doorzetb

2 jaar geleden

Goede vraag! Ik ben ook benieuwd of er een reden is om eerder voetreflexmassage te doen ipv accupunctuur of andersom?

2 jaar geleden

Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap gedaan bij circa 41+5 dgn. Wekte geen bevalling op, maar was wel ontzettend fijn en ontspannend. Dus was ondanks dat het niets in gang zette toch het geld meer dan waard.

2 jaar geleden

Reactie op Sal1990

Goede vraag! Ik ben ook benieuwd of er een reden is om eerder voetreflexmas ...
Ik heb zelf maar 1x acupunctuur gedaan, dus niet heel veel ervaring mee. Maar tijdens de voetreflexmassage zelf kom ik helemaal tot rust, echt een ontspan moment en daarna ook. Bij de acupunctuur had ik dat niet.

2 jaar geleden

Ik ga vrijdag sowieso voor de ontspanning maar ook als het kan helpen / werken 💖🙏🏻🔥 Zaterdag 9 december ben ik uitgerekend

2 jaar geleden

Reactie op KikiVis

Ik ben vanochtend geweest, m’n baby reageerde er enorm op! Dus ik hoop dat ...
En?? Heeft het doorgezet?

2 jaar geleden

Ik ben vanochtend geweest (38+4), voel op dit moment nog geen verschil met hiervoor.

2 jaar geleden

Vanaf wanneer plannen jullie een voetreflexmassage in?

2 jaar geleden

Reactie op Sal1990

Ik had m vandaag met 38+4, zou m eigenlijk maandag hebben met 39+1 maar ik had zo'n last van maagzuur dat ik m vervroegd heb. M'n volgende is met 40+1.

2 jaar geleden

Reactie op Sal1990

Ik ga het zondag laten doen voor het eerst, ben dan 38+2.

2 jaar geleden

Reactie op Noppes1990

En?? Heeft het doorgezet?
Nee helaas 🥲🥲 het borrelt wel heel erg meer maar verder niet.

2 jaar geleden

Reactie op KikiVis

Nee helaas 🥲🥲 het borrelt wel heel erg meer maar verder niet.
Aah jammer zeg! Hoeveel weken was je toen je het liet doen? Ik ga maandag ben dan 39+2

2 jaar geleden

Reactie op 2021Baby1

Ik ben vanochtend geweest (38+4), voel op dit moment nog geen verschil met ...
Nog niks gemerkt, dus denk dat ze gewoon nog niet klaar is om geboren te worden ☺️😅

2 jaar geleden

Gister om 17;45u een voetflexmassage gehad met 39+4 en afgelopen nacht om 2u zijn mijn vliezen gebroken.. of dat de reden is geweest; wie zal het weten?! Maar het was wel heel ontspannend!

2 jaar geleden

Reactie op Yesitsme

Gister om 17;45u een voetflexmassage gehad met 39+4 en afgelopen nacht om 2 ...
Wat spannend! Succes met de bevalling! Dit zijn de berichtjes waarvan ik denk: oke, ik ga ook die massage boeken 🤣

2 jaar geleden

Wat spannend! Succes met de bevalling! Dit zijn de berichtjes waarvan ik ...
Haha ja ik zeg doen!!