24 Reacties

11 dagen geleden

100ml is helemaal prima! Hoe vaak voed je overdag? Is een lactatiekundige mee laten kijken nog een idee?

11 dagen geleden

Je zou je vraag ook nog kunnen stellen op het borstvoedingsforum op Facebook. Daar zitten ook lactatiekundige tussen

11 dagen geleden

Zit ze in sprong 4? Want dit is typisch sprong gedrag...

11 dagen geleden

Reactie op JustAngelique

100ml is helemaal prima! Hoe vaak voed je overdag? Is een lactatiekundige ...
Ik denk dat ik zeker tegen de 9 voedingen aan zit. Eigenlijk gewoon newborn gedrag 😅. Maar niet elke voeding is richting de 100ml, verre van zelfs. Ik heb een lactatiekundige mee laten kijken, maar die kon niet heel veel betekenen. Goede tip van die fb groep, ga ik doen!

11 dagen geleden

Reactie op CinA

Zit ze in sprong 4? Want dit is typisch sprong gedrag...
Ja.. ze zit inderdaad in sprong 4. Zou het daar dan aan liggen? Gaat het dan ook over als de sprong voorbij is?

11 dagen geleden

Reactie op ssanaee

Ja.. ze zit inderdaad in sprong 4. Zou het daar dan aan liggen? Gaat het da ...
Dat hoop ik wel want die van mij doet precies hetzelfde 😵‍💫😅

11 dagen geleden

Reactie op xeala

Dat hoop ik wel want die van mij doet precies hetzelfde 😵‍💫😅
Hier ook hetzelfde

11 dagen geleden

Reactie op ssanaee

Ik denk dat ik zeker tegen de 9 voedingen aan zit. Eigenlijk gewoon newborn ...
9 voedingen is inprince inderdaad helemaal prima. Maagje is nog klein he

10 dagen geleden

Herkenning hier! De nachten zijn intussen wel wisselend. Ze is nu 5 maanden (gecorrigeerd bijna 4 maanden) , en nu zitten we sinds een week ineens weer terug op 1 voeding rond 3 of 4u en daarna weer vanaf 6u elke 3u ongeveer op verzoek. Dat onrustig drinken, ik word er helemaal moedeloos van, steeds lostrekken en overstrekken en afgeleid zijn, de andere borst alles weer goed. Geen logica in te vinden. Ik gooi het op een sprongetje. Hang in there! Je doet t zo goed!

10 dagen geleden

Reactie op Ellenbaby2

Herkenning hier! De nachten zijn intussen wel wisselend. Ze is nu 5 maanden ...
Oh ik herken het helemaal die onrustigheid! Hopelijk is het inderdaad een fase en zijn we er snel van af, dank voor het delen. Jij ook veel succes!! <3

10 dagen geleden

Reactie op JustAngelique

9 voedingen is inprince inderdaad helemaal prima. Maagje is nog klein he
Ja voor de hoeveelheid die ze drinkt wel, maar in vergelijking met leeftijdsgenootjes zou ze nu al minder vaak wat grotere hoeveelheden moeten drinken. Maar misschien moet ik ook wat minder vergelijken. Wordt hopelijk gauw wat dragelijker!

10 dagen geleden

Hier precies hetzelfde verhaal (18 weken, begon 1,5 week geleden) en voor ons nu heel duidelijk gedrag van sprong 4 icm 4 maanden slaapregressie 😩 . Ik kolf trouwens al vanaf het begin soms een extra voeding af voor in de vriezer en sinds een paar weken ook meerdere keren op werk, maar als ik meer dan 100ml per sessie (30 min) in totaal kolf is dat een uitzondering. Heb ergens ook gelezen dat ze met borstvoeding niet eens zo in volume omhoog gaan (en dat je dus niet de hoeveelheden van kunstvoeding hoeft te halen die ze bij dit gewicht zouden mogen). Maar ik herken helemaal hoe pittig het is, zeker die nachten. Ik houd me voor dat het binnen 2-3 weken echt weer beter gaat worden! Sterkte 🌹

10 dagen geleden

Wat hier werkt is de laatste voeding met de fles te doen. Hij drinkt dan meer en slaapt dan veel langer. Zou je ook kunnen proberen. Ik kolf ook 100 ml per keer per borst maar savonds krijgt hij een fles van 220 ml.

10 dagen geleden

En trouwens ook een onrustige periode gehad, nu (is bijna 5 maanden) is dat weer voorbij.

10 dagen geleden

Reactie op charlottechar

Wat hier werkt is de laatste voeding met de fles te doen. Hij drinkt dan me ...
Is dit dan de voeding voor naar bed gaan rond 18-19 of de sroomvoeding rond 22.30?

10 dagen geleden

Reactie op ssanaee

Ja voor de hoeveelheid die ze drinkt wel, maar in vergelijking met leeftijd ...
Onze dochter krijgt ook 100ml in een flesje, meer is alleen goed voor het oprekken van t maagje

10 dagen geleden

Reactie op charlottechar

Wat hier werkt is de laatste voeding met de fles te doen. Hij drinkt dan me ...
Van 220ml 😱

10 dagen geleden

Reactie op jacquelinemarije

Hier precies hetzelfde verhaal (18 weken, begon 1,5 week geleden) en voor o ...
Wat fijn om wat herkenning te zien, dankjewel 🥺. Ook heel fijn om te horen dat de hoeveelheden kv niet overeenkomen met hoeveelheid bv, dat wist ik helemaal niet. Hang in there, het komt ooit goed ❤️

10 dagen geleden

Reactie op charlottechar

Wat hier werkt is de laatste voeding met de fles te doen. Hij drinkt dan me ...
Ah ik doe dit ook al sinds een tijdje maar geef dan 100ml, misschien eens wat meer proberen? Thanks voor de tip :) En fijn om te horen dat het bij jullie al voorbij is, dat stelt toch gerust.

9 dagen geleden

Reactie op JustAngelique

Van 220ml 😱
Yes, veel ik weet het. Maar hij blijft anders onrustig. Hij heeft er verder ook geen last van, spuugt niet en geen krampen oid. Wel met CB over gehad want wij vonden ook wat veel, maar de zeggen zelfs, geef nog maar meer als hij daarna nog honger heeft. Maar dat proberen we wel echt te voorkomen door voeding langer te laten duren.