40 Reacties

één maand geleden

Reactie op Nadoow

Dat klinkt echt als precies wat ik nodig heb die thuiszorg. Zit vaak te den ...
Als je hem niet neer kan leggen (verborgen) reflux? Dat hebben wij hier nu ook rn het begint te lijken op onze eerste, terwijl hij inderdaad ook al even doorgeslapen heeft 🤦🏼‍♀️

VRIEND

één maand geleden

Misschien geen oplossing, maar zou je man niet een dagje of 2 dagen vrij kunnen nemen van werk? Dat je even op adem kan komen en misschien even paar uurtjes iets voor jezelf kan doen om stoom af te blazen als hij even met jullie kindjes is.. klinkt heel zwaar zo voor jou, zou je graag willen helpen maar woon niet in de buurt..in ieder geval een hele dikke knuffel voor jou!! 🤍

één maand geleden

Reactie op Jurst

Als je hem niet neer kan leggen (verborgen) reflux? Dat hebben wij hier nu ...
Ik heb niet het idee dat dat het is... Hij wil gewoon heel graag aandacht geloof ik 😅 Maar ga denk ik toch ook even langs de osteopaat om het e.e.a. uit te sluiten.

één maand geleden

Reactie op CSC020

Misschien geen oplossing, maar zou je man niet een dagje of 2 dagen vrij ku ...
Het lastige is dat alle vrije tijd die hij heeft, hij moet gebruiken om in huis nog te klussen zodat het snel in de verkoop kan. Het is gewoon nu echt even doorbijten en hopen dat ik het volhoud 🥲 Thanks iig voor je support ❤️

één maand geleden

Reactie op Nadoow

Ik heb niet het idee dat dat het is... Hij wil gewoon heel graag aandacht g ...
Maar als dat het is gewoon wel neerleggen. Dan moet hij daar maar aan wennen.

één maand geleden

Reactie op Jurst

Maar als dat het is gewoon wel neerleggen. Dan moet hij daar maar aan wenne ...
Ja vind ik lastig... Ik heb het vaker noodgedwongen moeten doen, maar hij huilt dan echt non stop en raakt helemaal overstuur 😣

één maand geleden

Reactie op Nadoow

Ja vind ik lastig... Ik heb het vaker noodgedwongen moeten doen, maar hij h ...
Als het echt voor de aandacht is, wordt het krijsen minder als je het wegleggen consequent volhoudt. Het oppakken en rondlopen is dan zijn slaapassociatie geworden wat hij moet afleren... Ter vergelijking: toen ik hier de speen wegnam, eerste avond 2 uur krijsen voordat hij sliep. Tweede avond 1,5u. Derde ook. Enz. Inmiddels slaapt hij binnen 10 als ik hem wegleg. Zonder speen. Wel belangrijk dan om te beginnen op een avond dat hij niet oververmoeid is, dus eerst hele dag dragen voor de slaapjes en dan 's avonds beginnen met wegleggen.

één maand geleden

Reactie op Nadoow

Ja vind ik lastig... Ik heb het vaker noodgedwongen moeten doen, maar hij h ...
Maar dit hou je zo niet vol? Dus dan is het waarschijnlijk 2 dagen volhouden en dan gaat het wel. Eigenlijk net als bij kindjes die inbakeren afleren. Of mijn dochter van 2,5 die van de speen af ging.

één maand geleden

Ik moet zeggen dat ik het lastig vind te lezen dat nu (voor zover ik het goed begrijp?) 2 mensen aanbevelen de baby te laten huilen, met als reden dat hij “om aandacht vraagt en dat niet afleert als je hem blijft vasthouden” even ter goede orde: een baby KAN jou niet manipuleren, oftewel, kan niet begrijpen dat door te huilen ze zorgen dat jij ze blijft vasthouden. Het is wetenschappelijk bewezen dat het schadelijk is om een kind te laten huilen, zéker in de eerste 6 maanden. Je hebt wel methodes waarbij je kunt oefenen met wegleggen/zelfstandig slapen, maar voor langer dan een paar minuten laten huilen zonder te troosten… vind het echt heel naar te lezen dat dit überhaupt nog wordt gedaan, laat staan aangeraden wordt aan iemand die dat niet wil “omdat het anders niet gaat”. Er zijn zooooveel mogelijkheden die ertussen in liggen.

één maand geleden

Reactie op flowerfloor

Ik moet zeggen dat ik het lastig vind te lezen dat nu (voor zover ik het go ...
Nee, een baby doet dat niet om te manipuleren. En ik zeg ook niet laat hem aan zijn lot over. Maar ik weet uit ervaring ook dat dit niet vol te houden is. En ik heb zelf 2 kindjes. Eerste was een huilbaby en we zijn tot het uiterste gegaan, om na 9 maanden alsnog haar 3 avonden te laten huilen. We kònden niet meer. En na die 3 avonden ging het gewoon beter. Hadden we voor onszelf èn onze dochter echt eerder moeten doen. Als de moeder denkt dat er niets aan de hand is, kan je best eens liefdevol proberen om niet meer eraan toe te geven hem de héle tijd alléen maar vast te houden.

één maand geleden

Oh en ik wacht zelf vaak 10 minuten ofzo voor ik naar m'n zoontje toe ga. Dat vind ik dus al laten huilen. Maar het is echt onmogelijk met nog een kindje om er altijd stante pede te zijn. En het helpt eigenlijk enorm dat we dat doen. Want de helft van de tijd bijvoorbeeld als rij denken dat hij wakker is, omdat hij echt ineens krijst, ìs hij helemaal niet wakker en slaapt hij gewoon verder.

één maand geleden

Reactie op Jurst

Nee, een baby doet dat niet om te manipuleren. En ik zeg ook niet laat hem ...
Ik reageerde expres niet specifiek op een bericht omdat het de combinatie van beide was waar ik over viel :) maar zoals je het nu uitlegt klinkt het inderdaad een stuk genuanceerder, dat vond ik in de eerdere berichten niet zo overkomen. Uiteindelijk is sowieso elke baby anders en moet je elkaar echt leren kennen. Onze tweede blijkt ook écht ff een minuutje flink te moeten huilen voordat ze in slaap valt, iets wat ik totaal niet ken van de eerste. Maar ik schrok gewoon van het advies, omdat wanneer je wanhopig bent je een stuk vatbaarder bent voor sterke meningen, terwijl ze wel al redelijk duidelijk had aangegeven dat ze het non-stop huilen niet fijn vond. Zo hebben wij dit wel eens gepoogd bij onze oudste (gecontroleerd laten huilen) maar dat heeft echt compleet averechts gewerkt, dus ik wil voorkomen dat iemand iets gaat doen omdat diegene denkt dat er geen andere optie is.

één maand geleden

Reactie op flowerfloor

Ik reageerde expres niet specifiek op een bericht omdat het de combinatie v ...
Ja slaaptraining heeft het bij onze eerste ook alleen maar erger gemaakt. 2 avonden geprobeerd. Maar gewoon 10 minuten wachten, kan al enorm veel doen. En een kindje echt voortdurend vast moeten houden is niet te doen.

één maand geleden

Reactie op flowerfloor

Ik moet zeggen dat ik het lastig vind te lezen dat nu (voor zover ik het go ...
Waar staat dat ik er een voorstander van ben om een kind te laten huilen? Als je goed leest, zie je dat ik dat nergens zeg en ook nooit gedaan heb. Jammer dat mensen slaaptraining verwarren met laten huilen. Ik zeg ook nergens dat een baby je manipuleert, wat een onzin. Maar een baby kan wel iets gewend zijn en ook iets anders aanwennen. Wel even goed lezen.

één maand geleden

Reactie op flowerfloor

Ik moet zeggen dat ik het lastig vind te lezen dat nu (voor zover ik het go ...
Voor de goede orde ik heb de pick up put down methode toegepast bij het afwennen van de speen. De 2 avonden dat hij daar 2u of 1,5u om krijste, stond ik ernaast (!!!) en pakte hem op, troostte hem en legde hem weer neer, enzovoort enzovoort. INMIDDELS kan ik binnen 10 minuten weggaan staat er ook. Na een slaapritueel van een halfuur.

één maand geleden

Reactie op Domensino

Waar staat dat ik er een voorstander van ben om een kind te laten huilen? A ...
Wat ik las is dat je baby de eerste avond 2 uur heeft liggen krijsen en die nacht erop 1,5 etc. Maar mogelijk was dat in totaal, met tussendoor troosten. Dat stond er niet bij, maar daarom zei ik ook direct in mn eerste zin “als ik het goed begrijp?”. Mijn intentie was niet om mensen die het op deze manier aan te vallen, maar een tegengeluid te geven op het advies dat naar mijn idee gegeven werd.

één maand geleden

Reactie op flowerfloor

Wat ik las is dat je baby de eerste avond 2 uur heeft liggen krijsen en die ...
Dat is dan wel heel snel geconcludeerd. Welke gek laat z'n kind nou 2 uur krijsen zonder te troosten.

één maand geleden

Reactie op Domensino

Dat is dan wel heel snel geconcludeerd. Welke gek laat z'n kind nou 2 uur k ...
Nogmaals, ik concludeerde toch niks? ;) ik zei niet voor niets “als ik het goed begrijp”, wat ik dus klaarblijkelijk niet deed. Maar dat was niet uit je originele bericht te halen, en geloof me, er zijn genoeg gekken die dat doen en het nog promoten ook.

één maand geleden

Reactie op flowerfloor

Nogmaals, ik concludeerde toch niks? ;) ik zei niet voor niets “als ik het ...
In heel veel topics heb ik uitgebreid uitgelegd hoe ik dat gedaan heb, en ik vind het gewoon onnodig om dat steeds helemaal te herhalen voordat er verder naar gevraagd wordt. Het is meer: TS geeft aan helemaal kapot te zijn en een kort lontje te hebben van het slaaptekort. Dat slaaptekort funest is, is ook wetenschappelijk bewezen. En er zijn heus oplossingen mogelijk. Dat is mijn punt. Naar mijn idee wordt laten huilen - gelukkig - niet gepropageerd (zie het hier nooit) maar wordt er regelmatig wel een éindeloos volg-je-kindjemethodiek gepropageerd, zo ver tot het ten koste gaat van ouders en dus ook van het kindje. Want uiteindelijk wil dat kindje ook gewoon lekker kunnen slapen. Maar goed, we hebben elkaar verkeerd begrepen.

één maand geleden

Fijn dat niemand hier z'n kindje zo lang alleen laat huilen, kon ik me ook niet voorstellen 😌 Ik wil denk ik alsnog eerst een fysiek probleem uitsluiten voordat ik op slaaptraining over ga. Het lastige alleen met slaaptrainen is dat ik dus ook nog een ouder kindje heb die ik ook niet aan 'z'n lot' kan overlaten. Ik heb wel gemerkt dat het sinds drie dagen ietsjes beter gaat met de kleine. Misschien zat ie echt lang in een sprong en dus niet lekker in z'n vel 🙏🏼