48 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb de mijne rond 36 weken klaargezet. Tenminste was eerder begonnen maar moest nog enkele dingen erbij doen. Heb m overigens nog open staan 😂 ben nu 37.2 weken.

2 jaar geleden

Ik ben nu 35 weken en heb in ieder geval de babyspullen al in de koffer gelegd. In ziplock zakken zodat het schoon vanuit de was kwam. En wat kleine spulletjes voor mezelf (o.a. toilettas) liggen er al in. Moet alleen nog wat kleding voor mezelf in, maar dat lag nu eerst in de was haha. En dan is het een kwestie van wachten tot de bevalling begint.

2 jaar geleden

Ik heb alles erin gedaan en de tas open staan, of het nu 5 weken in de kast zit of 5 weken in de tas maakt denk niet zoveel verschil. Qua lekkere luchtjes heb ik niks gedaan want voor de kleine in het begin toch beter om zo natuurlijk mogelijk en zonder parfum etc. Snacks etc leg ik klaar zodat dat op het laatste moment erin kan. Dus elke keer verse krentenbollen etc zodat vriendlief ook wat in het ziekenhuis heeft :) Hoop wel dat de kleine niet nog 5 weken blijft zitten, vandaag 37 weken :)

2 jaar geleden

Ik heb een goedkope weekendtas gekocht bij Shein die heb ik gewassen op handwasprogramma in de wasmachine en goed laten drogen voor paar dagen. Deze ga ik nu deze week inpakken. En dan doe ik de rits of dicht, blijft alles stofvrij. Eten pas op het laatst erbij. Voor de rest zoveel mogelijk van de lijst inpakken. Zaterdag was ik 37 weken zwanger.

2 jaar geleden

Ik heb alles nu een weekje klaar staan (nu 37 weken). Ook omdat we kort daarvoor plotseling naar het ziekenhuis moesten en dan laat het je wel beseffen dat het kan dat je ineens weg moet. Geeft rust om de tas klaar te hebben staan. Ik heb de babykleertjes in ziplock zakjes gedaan en de rest gewoon dicht in de koffer.

2 jaar geleden

Ik ben hem langzaam aan het inpakken! Ben 36 weken vandaag

2 jaar geleden

Stukje bij beetje bezig; de maxi cosi staat gewassen en wel klaar; wacht nog op 1 babypakje en mort mijn eigen spullen nog inpakken

2 jaar geleden

Ik ben vandaag ook 36+5 en mijn eerste dochter kwam precies met dit termijn. De andere 2 kids ook allebei te vroeg. Dus ik heb alles al klaar staan, behalve de laatste dingen voor mezelf zoals borstel, sloffen e.d. Ik krijg sowieso volgende week geplande keizersnede als die er dan nog in zit 🙈🤣

2 jaar geleden

Mijne staat ook al klaar

2 jaar geleden

Ik doe alles in hersluitbare zakjes in de tas. Dus kledingsetjes apart in een zakje enzo. Blijft helemaal fris hoor. Dit was de tas voor onze eerste, zo ben ik nu ook weer begonnen het te doen.

2 jaar geleden

Nemen jullie ook de matrassen(kraamverband) mee uit de doos van de zorg verzekering en zoja hoeveel? En luiers, speen en wat voor kleding voor je zelf?

2 jaar geleden

Nemen jullie ook de matrassen(kraamverband) mee uit de doos van de zorg ver ...
Het ziekenhuis heeft kraamverband en luiers, dus die hoef je niet zelf mee te nemen

2 jaar geleden

Ik neem geen kraamverband mee, mochten mijn vliezen thuis breken doe ik wel maandverband in m'n ondergoed zodat de stoel in de auto hopenlijk droog blijft (en mijn broek haha). Luiers hebben ze sowieso in het ziekenhuis. Speentje zou je zelf kunnen meenemen eventueel. Ik heb ondergoed, lekker zittende kleding voor naar huis, hemdjes, slippers en dikke sokken voor mezelf op de lijst staan.

2 jaar geleden

Ik dacht met 36+3 dat het wel eens tijd werd om er aan te beginnen. Die nacht zijn m'n vliezen gebroken🤣

2 jaar geleden

Reactie op Catmommmy

Ik dacht met 36+3 dat het wel eens tijd werd om er aan te beginnen. Die nac ...
Haha zul je altijd zien 🙈

2 jaar geleden

Nee, het ziekenhuis heeft dit allemaal. Luiers ook. Ik heb het volgende erin zitten: 2x een bevallingsjurkje/hemd, warme sokken (had gelezen dat je voeten extreem koud kunnen worden tijdens de bevalling, joggingbroek met shirtje en vest voor als we naar huis mogen, ondergoed (ook voor mijn man), badslippers en zomer ochtendjas (voor als je door het ziekenhuis moet lopen of gaat douchen), lippenbalsem (las dat je vaak droge lippen krijgt), wat toiletspullen voor mij en mijn man, babykleertjes: 1 pakje maat 50, 1 pakje maat 56 en van allebei de maatjes een extra rompertje (allemaal in zipsluiting), warme wikkeldoek voor baby, 1 hydrofieldoek (al is dit volgens mij ook niet nodig), 2 speentjes (voor de zekerheid, denk eigenlijk dat dit niet nodig is), cordring (verloskundige gaf aan dat ze in ons ziekenhuis nog een klem gebruiken en als je liever een cordring hebt je deze zelf mee moet nemen), jasje + mutsje baby voor mee naar huis, zoogkompressen, dextro, wat snacks, oortjes voor muziek te luisteren, sudoku boekje, kleingeld voor rolstoel, bevalplan en nog een schoon shirt voor mijn man.

2 jaar geleden

Geur zakje in koffer? Ik heb alle setjes kleding enzo in zip zakjes gedaan.

2 jaar geleden

Ik heb wel alles zelf mee genomen zekerheid voor alles ( weet ik zeker dat goed /fijn is)

2 jaar geleden

Reactie op BobSther

Geur zakje in koffer? Ik heb alle setjes kleding enzo in zip zakjes gedaan. ...
Je wil zo min mogelijk geur bij je baby hebben, dus ik zou zeker geen geurzakjes gebruiken.

2 jaar geleden

Tip, maak hem klaar. Ik lig nu te bevallen (37 weken). Nu een ruggenprik dus daarom even rust.