12 Reacties
3 jaar geleden
- ik heb het meteen gedeeld met mijn manager, bij 4+1 al. (Goed contact)
- toen ik de vorige keer zwanger was (in januari) heb ik preventief contact gehad met de bedrijfsarts. (Toen was het 4e keer zwanger voor eerste kindje, nu dus 5e keer.
- ik heb deze week krampen als ik me minimaal inspan, trekt weg als ik rust neem. In overleg met de verloskundige zijn we extreem voorzichtig, dus minder werken (ik zeg afspraken af).
- de werkgever mag zwangerschapsgerelateerd ziekteverlof declareren bij het UWV. Dan is het natuurlijk nog steeds onhandig, maar geen financiële strop.
- vanaf dat je weet dat je zwanger bent, heb je recht op een extra uur doorbetaalde pauze per dag.
Niet allemaal specifiek voor je vraag, maar misschien heb je er wat aan!
Heel heel heel veel succes met deze zwangerschap, ik herken het (over?)bezorgde en spannende! Moge dit kleintje voorspoedig groeien! 💗
3 jaar geleden
Reactie op Leake
Wil je het graag geheim houden, of wil je het liever delen? Dat is denk ik ...
Ik wil het delen zodat ze rekening kunnen houden waarom ben ik de ene dag ziek en de andere dag goed. Want ik zit 8 uren per dag achter de schermen en in de lijn. En als ik te vaak ziek meld, krijg ik te horen dat het werk niet bij me past of ik het niet leuk vond😒en daarom meld ik me ziek ( zelf invulling van mijn manager)
3 jaar geleden
Reactie op 🌸🍀🐾
Ik wil het delen zodat ze rekening kunnen houden waarom ben ik de ene dag z ...
Heb je nog een reden om het niet te delen?
Anders zou ik het gewoon zeggen.
(Misschien eerst delen met ouders/goede vrienden, zodat die het eerder weten dan je manager)
Ik ben een kletskous (maar geheimen kan ik ook bewaren) dus ik heb het nieuws op dag 1 van de positieve test gedeeld met mijn ouders en twee vriendinnen... en een paar dagen later op mijn werk.
3 jaar geleden
Bij mijn vorige zwangerschap (en vorige werkgever) heb ik het gelijk gedeeld ivm fysiek zwaar werk en voor het geval dat. Nu heb ik een kantoorbaan, waarbij ik 1x per week op kantoor ben. Nu komt daarbij dat wij laatst overgenomen zijn door een ander kantoor, met dus nieuwe leidinggevenden. In dit geval heb ik zelf besloten om de eerste echo even af te wachten, welke net een week na mijn vakantie is. Daarna ga ik het ze vertellen. Je moet vooral doen waar je jezelf het beste bij voelt! 😊
3 jaar geleden
Reactie op Colin96
Bij mijn vorige zwangerschap (en vorige werkgever) heb ik het gelijk gedeel ...
1 week geleden had ik een gesprek met mijn manager en heb ik aangegeven dat ik binnenkort met een traject zal beginnen en het kan zijn dat reizen wat zwaar voor worden ivm wat gaat gebeuren. En zij is gelijk begrip heeft aangetoond en wat adviezen gegeven, omdat ze ook in het zelfde situatie zit🥹…ik voel me nu 10 kg lichter na deze gesprek….dankjewel voor de tips🥰🤍
3 jaar geleden
Reactie op Sssh
Ik dacht dat het extra uurtje verlof onbetaald was, waar kan ik dit vinden? ...
3 jaar geleden
Reactie op Leake
Thanks, ik ga het vanmiddag vertellen
3 jaar geleden
Redelijk vroeg gedeeld omdat ik merkte dat ik veel afwezig was met mijn hoofd, moe en soms met vlagen gewoon misselijk. Hangt natuurlijk ook van de band met je manager af en soort organisatie. In mijn situatie heb ik gewoon geluk hierin.