Hoi! Wat doen jullie bij jullie kindje aan als je naar buiten gaat? We hebben een buitenspeel pak met fleecevoering maar ik heb het idee dat dat nu wat te fris is nu het kouder is buiten. Ik had er afgelopen week een jasje overheen gedaan maar dat vind ik weer warm.. ook een ski pak lijkt me nog wat overdreven met deze temperaturen en ook niet lekker om in te spelen? Zonder pak lijkt het me ook weer koud als ze speelt in de speeltuin met nat gras en bagger etc. Ook mag ze graag in de plassen stampen 😅
Alvast bedankt voor de reacties 😃
Ik doe gewoon een korte mouwen romper met een trui en een jas, geen kousen. Ik ben een beetje “anti dik” omkleden, omdat ik denk dat ze ook tegen de kou moeten kunnen. Hoe dikker je ze omkleed, des te sneller ze zieker worden omdat hun lichaam niet is gewend aan de kou.
Hier gewoon een gevoerde winterjas vd Prenatal en met erg vies weer zo'n regenbroek met bretels... verder niks bijzonders hoor! Ze bewegen zo veel, heb niet t idee dat dat koud is.
Wel een voetenzak in de kinderwagen, maar dat is voor stilzitten en dutjes.
Ondergoed, warme broek met trui en sokken. En verder natuurlijk zijn schoenen en een winterjas van de prenatal.
Heb wel wanten in zijn jas voor als het koud is of hij zit achterop de fiets. Verder eigenlijk niks extras.
Ik weet niet hoe warm het precies in NL/Belgie is momenteel. Hier is het al wat kouder (Zweden). Toen het regenpak met fleecevoering wat koud werd deed ik er een extra (dun) fleece vest onder. Beperkt niet zo in de beweging en ze kunnen nog gewoon lekker vies worden 😊 Skipak doen we aan als het rond het nulpunt is.
Ik doe gewoon een korte mouwen romper met een trui en een jas, geen kousen. ...
Je kunt niet ziek worden van de kou. Maar je weerstand kan wel verlagen door de kou waardoor je sneller een virus oppakt. Dus ik zou je kindje gewoon lekker dik aankleden.
Ik doe een extra hemd over zijn romper. Ik heb van die dunne truitjes. Die hij in de lente/zomer enkel aan doet.
Verder wat dikkere broeken. Veel gehaald bij de Zara.
Lekkere dikke jas. Sjaal doe ik wel al om. Komt ook omdat die hoest.
Handschoenen en muts is aanwezig maar doe ik nog niet aan.
Ligt er aan hoe lang ik buiten ben en blijf en hoeveel ze beweegt. Ik heb een lekkere dikke winterjas en dan warme sokken en daaronder gewoon normale kleren en schoenen. Eventueel een buitenspeelbroek er nog overheen. Ik heb een merinowollen mutsje met drukknoopje die doe ik met wind/kou wel altijd lekker op. Wantjes heb ik wel maar tot nu toe alleen op de fiets aangedaan. In de kinderwagen een dikke voetenzak.
Met laagjes werken is inderdaad handig.
Als het echt koud is dan doe ik wel standaard een lange mouwen romper onder alles aan. Nu soms nog korte mouwen rompers onder de kleding.