68 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Jurst

Hier paar weken terug nog niet eens rollen. Maar nu.... Rollen, zelfstandi ...
Inmiddels ook klappen, zwaaien, optrekken, door een tunnel kruipen. Hij gaat zo hard.

3 maanden geleden

Reactie op Jurst

Inmiddels ook klappen, zwaaien, optrekken, door een tunnel kruipen. Hij gaa ...
Jeetje wat knap zeg!!

3 maanden geleden

Reactie op Juulie

Jeetje wat knap zeg!!
Het is gewoon raar, en maand geleden rolde hij niet eens.

3 maanden geleden

Mijn zoon (13/12) neemt de tijd voor alles 😅 Grove motoriek - omrollen - zitten zonder ondersteuning - staan met ondersteuning Fijne motoriek: - zwaaien (op zijn manier en alleen naar papa) - brabbelen Ik heb het idee dat hij mama kan zeggen, maar het gebeurt niet veel en als het gebeurt is het tijdens het brabbelen. Ik vraag me dus af of het echt mama is of dat hij gewoon geluid aan het maken is. Ik heb hem ook al 2x papa horen zeggen, maar weer tijdens het kletsen. Hij kan nog steeds niet zelfstandig in zit komen. Maar ik denk dat hij het wel zou kunnen, maar het gewoon nog niet doorheeft. Zelfde met kruipen/tijgeren. De benen trekt hij op, maar de armen gebruikt hij dan niet. Aan de ene kant heb ik het idee dat hij een beetje achter loopt. Maar ik denk ook wel dat het goed gaat komen. Hij is nu 9,5 maand (8,5 gecorrigeerd)

3 maanden geleden

Reactie op Lydia01

Mijn zoon (13/12) neemt de tijd voor alles 😅 Grove motoriek - omrollen - ...
Ik vind dat jouw kindje gewoon al veel kan hoor! 😊 echt niet laat met dingen. Gewoon gemiddeld. Betreft het mama en papa zeggen: ons zoontje zegt ook mama maar alleen als hij moet huilen 😂. Papa zegt hij vaker maar ook tijdens het brabbelen gewoon. Onze dochter zei ook later pas mama en papa (echt nadst ze 1 was) maar toen ze dat eenmaal zei ging het praten suuuuper snel. Zegt dus gelukkig niks 🥰

3 maanden geleden

Ons zoontje staat sinds deze week los 😍. Hij trekt zich op aan de bank/tafel, oid en laat vervolgens zijn handjes los en staat gewoon zonder steun te chillen 😎. Aan de hand loopt hij ook steeds makkelijker en steunt minder op ons.

3 maanden geleden

Wat veel kindjes die al optrekken en staan zeg! Daar heeft onze kleine man nog totaal geen aandacht voor. Als ik hem probeer te helpen met staan dan trekt hij snel zijn beentjes weer in 😂. Hij probeert wel steeds af te zetten in de stokke stoel, dus hier nu toch maar een tuigje voor aangeschaft. Verder: Grove motoriek: - omrollen - tijgeren - in de box en in bed op knieën zitten (meer grip dan op de vloer ;) ) - zitten zonder ondersteuning Fijne motoriek: - zwaaien - brabbelen (kletst ons de oren van het hoofd) - mama zeggen - papa zeggen - pincetgreep - wij doen nog gebarentaal en hij heeft nu het gebaar voor ‘lamp aan/lamp uit’ onder de knie, echt super schattig 🥰

3 maanden geleden

Reactie op Annaa9

Wat veel kindjes die al optrekken en staan zeg! Daar heeft onze kleine man ...
Grappig he dat kindjes zo anders ontwikkelen. Ons kindje is motorisch wel snel en brabbelt veel, maar zwaaien kloppen enz ho maar😂. Gebaren taal , wat leuk!! Hebben jullie daar n cursus ober aangeschaft?

3 maanden geleden

Wat kunnen jullie kindjes al veel! Ons zoontje van 02-12 (uitgerekend 11-12) kan: Grove motoriek: - omrollen - zelfstandig zitten en tot zit komen - staan met ondersteuning - tijgeren - fysiek kan hij kruipen, maar hij heeft het nog niet door haha. Fijne motoriek: - brabbelen - kus geven - pincetgreep

3 maanden geleden

Vandaag liet mijn zoontje een nieuw trucje zien. Hier zit een hele trotse moeder 😊

3 maanden geleden

Dame van 15 december hier Grove motoriek: Kontschuiven (vliegensvlug, net als mama dus geen kruiper) Omrollen Zitten zonder ondersteuning Zelf gaan zitten Optrekken aan meubels/handen Cruisen Fijne motoriek: - Zwaaien - Klappen - Nee schudden - Kus geven - Brabbelen - Mama, poes, dag, hi, op en nog wat woordjes zeggen - Meerdere voorwerpen in 1 hand houden - pincet greep - hoera juichen - dingen over haar schouder gooien - om hoek kijken als niet direct in zichtveld is Ze gaat veel te hard met alles, kleine is al paar maanden vanaf

3 maanden geleden

Reactie op H0bbezak

Ik vind dat jouw kindje gewoon al veel kan hoor! 😊 echt niet laat met ding ...
❤️❤️❤️ Mijn zoon zegt vooral mama tijdens het huilen en kletsen. Ik hoop voor nu vooral dat hij het zelf in zit komen snel onder de knie gaat krijgen. Vooral voor hem.

3 maanden geleden

Onze tweeling is nu 10 1/2 maand. Ze kunnen heel hard lachen, boos kijken, soms heel serieus gezicht, handjes klappen, zelf zitten, rollen, optrekken, kruipen, met hun tong klakken, mama, papa, opa cracker, thee en bam zeggen. Ze herkennen liedjes en weten wat er komt ( klap eens in je handjes), omrollen, tijgeren, elkaar troosten als de èèn huilt ( legt haar handje op de schouder of probeert een knuffel te geven, observeren alles, zelf in slaap vallen, kus geven, met speeltjes tegen elkaar aan slaan, knikken, zitt n zonder ondersteuning, tikken op mijn hand als ze meer wil eten, kiekeboe spelen, met de rand van de tafel erom heen lopen, gaat staan als ik hun handjes pak. Wiebelend lopen aan de hand

3 maanden geleden

Dochtertje van 9-12. Rolt het hele huis door Tijgert t huis door Wil op handen en voeten gaan staan Kan los goed zitten als we haar neerzetten. Klappen Brabbelen Neus bijten 😂

3 maanden geleden

Ons kindje van 30-12 is in een dag gaan staan, kruipen en zitten. Nu een beste slaapregressie 😵‍💫

3 maanden geleden

Zo leuk om dit te lezen! Onze zoon van 13 dec. kan: Grove motoriek: Omrollen, tijgeren, kruipen, zelfstandig naar zit komen en zitten, op knieën zitten, gaan staan en zelfstandig staan, cruisen langs de meubels, lopen aan de hand. Fijne motoriek: Wijzen, zwaaien, klappen, kusje/knuffel geven, brabbelen, mama&papa zeggen, pincet greep, box geven 🤣🤛🏽

3 maanden geleden

Reactie op Chb1989

Grappig he dat kindjes zo anders ontwikkelen. Ons kindje is motorisch wel s ...
Ja! Ik heb een online cursus aangeschaft van de gebarendoodle. Erg leuk om te doen. Tot nu toe alleen nog maar de basisgebaren gedaan omdat hij nu toch nog niet zoveel kan teruggebaren, maar wel heel veel zin in het moment dat we het meer kunnen gebruiken. We oefenen nu dus met lamp aan/uit en verder: slapen, eten, drinken lekker, nog meer, klaar, op, mama, papa en poes (we hebben 2 katten 🙃).

3 maanden geleden

Reactie op Annaa9

Ja! Ik heb een online cursus aangeschaft van de gebarendoodle. Erg leuk om ...
Wat leuk! Onze kindjes krijgen op de opvang ook elke week een nieuw gebaar geleerd. Allerlei gebaren die bij het thema van die periode horen. Heel grappig om te zien dat ze dat thuis dan ook kunnen vertellen en laten zien. 😊

3 maanden geleden

Wow wast enorm leuk @anna en @hobbezam. Wij proberen zwaaien enz te leren maar dat wil nog niet hoor 😂

3 maanden geleden

Reactie op Chb1989

Wow wast enorm leuk @anna en @hobbezam. Wij proberen zwaaien enz te leren m ...
Hahaha hier bij ons zoontje ook nog niet. Hij deed 2 dagen in zijn handjes klappen maar inmiddels is het meer ongecontroleerd met zijn armen slaan 😂. Ze zijn nog zo jong hè