12 Reacties

2 jaar geleden

Volg

2 jaar geleden

Ik heb de wieg deken van Wollies Amsterdam (nog niet in gebruik), maar vind de kwaliteit zo op het oog en qua gevoel echt super!

2 jaar geleden

Ik heb bij Wearewovens een wiegdeken en onderlegger besteld. Had het al een paar dagen in m'n mandje zitten met m'n gegevens erbij en kreeg toen een kortingscode per mail, omdat ze wilden dat ik het kocht. Dus dat kan soms nog helpen om wat extra korting te krijgen hahaha 😆

2 jaar geleden

Mijn eerste dochter woonde echt in de deken van Wollies Amsterdam! Wat een fijn ding zeg. Nu hebben we ook een omslagdoek gekocht van wol bij We Are Wovens. Ook heerlijk zacht! Allebei dikke aanraders dus.

2 jaar geleden

Ik heb ze van we are wovens, nog niet in gebruik maar voelen heerlijk! En ruiken (natuurlijk) wel naar schaap 🤭

2 jaar geleden

Ik zweer bij de wollen wiegdekens van disana, honeycomb. Mijn dochter is 13mnd en we gebruiken ze nog regelmatig als extra laagje. Bij haar geboorte als dekentje, omslagdoek, in de kinderwagen etc. Er zit veel rek in dus je kunt je baby ook lekker inwikkelen. Ik heb er 2 en een derde staat op m'n wensenlijstje!

2 jaar geleden

Ik vind alwero wiegdekentjes altijd erg fijn!

2 jaar geleden

Ziloen heeft ook hele fijne dekentjes van wolfleece. Volgens mij is er echt niks zachter dan dat. En ze zijn niet eens mega duur. Maar naast prijs is ook de herkomst van de wol (voor mij tenminste) belangrijk. Merinowol koop ik eigenlijk alleen van merken waarvan ik weet dat de wol mulesing vrij gemaakt/verkregen wordt. Misschien ook iets om rekening mee te houden.

2 jaar geleden

Hoe essentieel is het dat je wiegdekentjes van wol hebt? Kan een dikkere deken van katoen ook niet prima voor de winter?

2 jaar geleden

Reactie op Ottertje692

Hoe essentieel is het dat je wiegdekentjes van wol hebt? Kan een dikkere de ...
Dat kan ook hoor, ik heb ook een warm katoenen dekentje ipv wol!

2 jaar geleden

Reactie op Ottertje692

Wol reguleert warmte wat weer fijn is voor je kindje. Niet te warm niet te koud

2 jaar geleden

Reactie op Ottertje692

Tuurlijk, wij hadden bij de eerste ook alleen katoen/synthetische dekens. Nu sta ik er anders in. Groot voordeel van merinowol ten opzichte van alle andere materialen is dat het warmteregulerend werkt. Twee kanten op, dus je kind zal het niet te warm hebben én niet te koud. Zeker als je ook nog werkt met merinowollen rompertjes/boxpakjes. Bij andere dekens zal je dit iets actiever in de gaten moeten houden vanwege het risico op warmtestuwing.