293 Reacties

2 jaar geleden

Is het niet handig als deze wordt vastgezet?

2 jaar geleden

Reactie op Jaszzle

Is het niet handig als deze wordt vastgezet?
Hij stond inderdaad vast, maar een mede mod heeft m denk los gehaald. Ik zet 'm weer vast!

2 jaar geleden

Hoi hoi, ik ben nu 37+1 en heb nu al paar dagen tegen einde van de dag dat ik harde buiken heb en zeurende pijn in onderbuik.. zijn dit voorweeën of indalings weeën? 13 jaar geleden dat ik bevallen ben van onze tweeling. dus weet het allemaal niet meer zo goed. En toen geen indalings weeën gehad omdat dochterlief dwars lag. Hoor het graag

2 jaar geleden

Hoi, Ik ben op ditmoment 37+5 en ik heb al een aantal nachten dat ik wakker word en last heb van menstruatie achtige klachten. Bij mij houd het gevoel zo'n 20 a30 min aan. Ik denk zelf dat dit gewoon voorweeën zijn maar als ik hier informatie over opzoek staat er bij dat de het gevoel even hoort aan te houden. Is dit dan wat anders? En zijn dit meerdere mensen die dit hebben?

2 jaar geleden

Reactie op J1997

Hoi, Ik ben op ditmoment 37+5 en ik heb al een aantal nachten dat ik wakk ...
Ik heb net hetzelfde. Ben 37+6 en werd vannacht wakker met het idee: het is zover. Er gebeurde heel veel in mijn buik, had last van menstruatie krampen die elkaar afwisselden met harde buiken. Voelde alsof ik heel hard mijn buik introk en zo gewoon verder bleef ademen. Tegelijkertijd was de baby heel actief, op 3 verschillende plaatsen. Dit heeft ongeveer een uurtje en half aangehouden en is dan weer opgehouden. 3u later hetzelfde: menstruatieklachten met dansende baby. Ik ben opgestaan, heb wat trappen gelopen in de hoop dat het zou doorzetten, maar niets. Ik veronderstel dat dit de voorweeen zijn ? Deed op zich ook helemaal niet pijn, was eerder een zeurend vervelend gevoel. Enkel die harde schopjes van de baby was ik niet meer gewoon. Dacht dat hij al ingedaald was en voelde de afgelopen weken ook enkel nog zachte bewegingen, maar niet meer die harde trappen van in het tweede trimester. Als iemand meer weet over wat dit juist is en wat dit betekent, dan hoor ik het graag!

2 jaar geleden

Reactie op Melkie96

Ik heb net hetzelfde. Ben 37+6 en werd vannacht wakker met het idee: het is ...
Ik heb dit ook beetje ongesteldheid gevoel in mn buik, zijn dit dan idd voorweeën?

2 jaar geleden

Ik lig op dit moment ook op bed met gerommel. (38+4) Vannacht meen ik ook wat voorweeen te hebben gevoeld. Het was anders dan anders. Kwam steeds op en ging weer. Nog geen echte weeen, die zijn duidelijker. Nu vooral een algeheel kramperig gevoel zonder echt een duidelijke start of eind. En een hele fijne -not- spanning aan m’n doos. Kom maar lekker doorzetten zou ik zeggen 🤭

2 jaar geleden

Ik heb ook al twee weken dat het heel erg aan het rommelen is (1e kindje), maar merk wel echt duidelijk verschil tussen menstruatie achtige krampen en echt een soort van golven die over me heen komen. Heb het idee dat de golven meer indalingsweeën zijn, omdat hij dan de volgende dag nog wat lager zit. Maar het kan volgens mij heel erg per vrouw verschillen wat echt duidelijke voortekenen zijn van de bevalling, ik zou het nu niet meer van te voren kunnen zeggen. Heb nu met mijn man afgesproken dat iedere keer als ik er last van heb we gewoon doen alsof het oefenweeën zijn, totdat ze tenminste 1 minuut duren en om de 5 minuten komen voor een uur lang of dat de intensiteit echt opbouwt. Anders zou ik het echt niet weten 😅

2 jaar geleden

Ik hoop gewoon dat al het rommelen iets van voorwerk doet en zie het ook echt als oefenen voor onze thuisbevalling. Kaarsjes aansteken, fijne muziek aanzetten, etc. Alles om het alleen maar fijner te maken als het eindelijk eens doorzet haha. Dinsdag ook inwendig onderzoek (op verzoek) en kijken of alles al voor wat ontsluiting heeft gezorgd om dan eventueel gestript te worden 🤞🏻. Ik ben dan 39+2 weken

2 jaar geleden

Ik heb sinds zaterdag weeën. De verloskundige zag toen dat het 'echte' weeën zijn, want ze kwamen regelmatig en hadden een duidelijke golfbeweging. Die avond kwamen ze steeds vaker en heftiger (duurde ca. 1 minuut en kwam om de 4 minuten), maar helaas zakte het na een paar uur af! Ik heb 1 cm ontsluiting. Sinds zaterdag is het blijven rommelen, ben ik ook mijn slijmprop verloren en heb ik soms uren regelmatige heftige weeën die maar niet doorzetten. Ik gebruik nu op advies van de verloskundige slaappillen, zodat ik nog wat energie heb. Blijkbaar zijn het toch nog geen ontsluitingsweeën, maar wel echt vervelend dit. Ik denk telkens als het heftiger wordt dat het toch echt gaat beginnen, maar nee🥲

2 jaar geleden

Reactie op maxie04

Ik heb sinds zaterdag weeën. De verloskundige zag toen dat het 'echte' weeë ...
Ohh dat is waardeloos zeg! Vermoeiend ook vooral. Hoop voor je dat het eens snel doorzet.. dit had ik bij mijn vorige zwangerschap, maar andere situatie, had langdurig gebroken vliezen enz en er moest uiteindelijk een beetje vaart achter worden gezet 😅 ook gedoe. Succes! Lekker veel in de warme douche zitten als ze weer opkomen! :)

2 jaar geleden

Reactie op 123poef

Ohh dat is waardeloos zeg! Vermoeiend ook vooral. Hoop voor je dat het een ...
Ja het bad draait overuren hier😅 Dankjewel!

2 jaar geleden

Reactie op maxie04

Gisteravond hier hetzelfde naar het ziekenhuis gegaan aan de ctg.. helaas stagneerde het bij 1 cm. Nu afwachten.. had verwacht dat het door zou zetten..

2 jaar geleden

Reactie op debbie2012

Gisteravond hier hetzelfde naar het ziekenhuis gegaan aan de ctg.. helaas s ...
Zo vervelend ja! En het nare is dat je alleen maar kunt wachten totdat het wel doorzet☹️ Sterkte ;)

2 jaar geleden

Reactie op maxie04

Zo vervelend ja! En het nare is dat je alleen maar kunt wachten totdat het ...
Idd... we wachten het maar af.. 😅🙈

2 jaar geleden

Ik heb sinds eergisteren avond rugpijn gekregen, dit heeft in de nacht doorgezet naar voren en gisteren ochtend is dit overgegaan in onregelmatige krampen. Helaas zet het niet door, gisteren toch op controle geweest en 1cm ontsluiting maar dat zegt helemaal niks natuurlijk. Nu krijg ik bij bijna elke beweging opnieuw voorweeen/krampen 😮‍💨 het is echt heel vermoeiend.. meer mensen hier last van? Lees dat je er weken last van kan hebben maar dat lijkt me lichamelijk erg pittig..

2 jaar geleden

Reactie op maxie04

Nu, 8 dagen later, zijn mijn vliezen gebroken🥳 Er is hoop😉

2 jaar geleden

Reactie op maxie04

Nu, 8 dagen later, zijn mijn vliezen gebroken🥳 Er is hoop😉
Wat fijn! Die onrust is zo vermoeiend. Succes 🍀🫶🏼

2 jaar geleden

Zijn jullie ook zo misselijk wanneer je last hebt van voorweeen? 🤮

2 jaar geleden

Reactie op angela070

Zijn jullie ook zo misselijk wanneer je last hebt van voorweeen? 🤮
Ja absoluut! Ook de geur van eten is dan niet te hebben.