230 Reacties

5 maanden geleden

Hier 3,5 jaar in een traject voor onze 1e zoon. Willen iets voor zijn eerste verjaardag natuurlijk proberen, maar het word waarschijnlijk weer een traject met IVF.

5 maanden geleden

Als eerste gefeliciteerd, wat super fijn dat het nu zo snel raak was. Wij hebben ook een de wens om de kinderen relatief dicht op elkaar te hebben. Mijn man begon in de kraamweek al dat hij er nog 1 wilde. Ik zelf heb je een paar maanden dat ik dacht. Misschien vandaag 6 maanden kunnen we wel weer onveilige seks hebben. Echter toen hij op een gegeven moment 4 maanden was, vloog het idee om 6 maanden postpartum zwanger te raken me opeens heel erg aan. We hebben het nu vaak over tussen de 9 maanden en een jaar. Het idee om het met 9 maanden weer onveilig seks te hebben vliegt mee nu niet aan en dat is al meer twee en een halve maand. We zien een hoe het dan voelt. Ergens waar lijkt het me heel leuk om de kinderen kort op elkaar te hebben. Maar tegelijkertijd vind ik het ook fijn om ons zoontje nu alle aandacht en liefde te kunnen geven. Ook geef ik borstvoeding en hoor ik veel verhalen over dat de productie achteruit gaat als je zwanger bent en mijn ideaal is dat ik niet hoef over te stappen naar een andere melk en minimaal tot een jaar door voed. Echter zouden wij er niet voor gaan om echt meerdere jaren tussen de kinderen te hebben. Daarnaast ben ik überhaupt nog niet weer ongesteld geworden. Dus dat maar eerst.

5 maanden geleden

Gefeliciteerd!!! Ik heb een dochter van 6 en een zoontje van 6 maanden. Ik ben na 2 maanden onverwachts zwanger geworden van de derde. Ik zou die dag een spiraal laten plaatsen toen we erachter zijn gekomen. En mijn man zou volgend jaar een knop zetten. Eerst heb ik dit echt even moeten laten bezinken maar we zijn er nu dol gelukkig ermee en lijkt het me een super leuke combinatie zo. 1 grote zus en 2 kleintjes dicht op elkaar.

5 maanden geleden

Reactie op Fleurrein

Als eerste gefeliciteerd, wat super fijn dat het nu zo snel raak was. Wij ...
Gewoon doen wanneer het goed voelt! En dat borstvoedingsverhaal snap ik maar al te goed. Ik wilde het ook zo lang mogelijk geven alleen sinds mijn 2e menstruatie is mijn productie flink gedaald dus ik geef nog wel maar sowieso al een stuk minder helaas. Lekker genieten wanneer het komt komt t! 🥰

5 maanden geleden

Reactie op Inez0394

Hier 3,5 jaar in een traject voor onze 1e zoon. Willen iets voor zijn eers ...
Hopelijk mag het voor jullie natuurlijk raak zijn deze keer 🍀 🥰

5 maanden geleden

Reactie op Bobo-

Gefeliciteerd!!! Ik heb een dochter van 6 en een zoontje van 6 maanden. I ...
Wauw wat mooi! Jij ook gefeliciteerd 🥰 wanneer ben jij dan uitgerekend?

5 maanden geleden

Voor degene die pril zwanger zijn, hebben jullie de verloskundige al gebeld? Ik merk dat ik daar wel een beetje tegen op zie omdat het advies is om pas na 9-12 maanden weer zwanger te worden..

5 maanden geleden

Reactie op Blijmom2022

Voor degene die pril zwanger zijn, hebben jullie de verloskundige al gebeld ...
Ik nog niet maar daar zou ik me alleszins niet te veel van aantrekken. Het is nu zo, denk niet dat je vervelende opmerkingen gaat krijgen.

5 maanden geleden

Reactie op Blijmom2022

Onzin joh! Vrouw van mijn neef was 5x! Na 4 maanden weer zwanger. Daar gaat je vk echt niks van zeggen als je zwanger opbelt hoor!

5 maanden geleden

Reactie op Blijmom2022

Nog niet! Maar ik snap wat je bedoelt.. ik heb zon gevoel dat daar meer opmerkingen over gaan komen maar fuck it 😂

5 maanden geleden

Gefeliciteerd! Ik ben vorig jaar november bevallen van een zoontje en nu 20 weken zwanger van de tweede! Was eerst een beetje in shock, we hadden niet opgelet dus wisten dat de kans erin zat, maar nooit verwacht dat het in 1x weer raak zou zijn. Was vooral erg bang wat iedereen er wel niet van zou denken en of het medisch allemaal wel oké zou zijn. Maar gelukkig is dat snel positief omgedraaid en zijn we super blij en gelukkig dat we ook dit jaar in november een kleintje verwachten 🥰

5 maanden geleden

Reactie op Dani.mvd91

Gefeliciteerd! Ik ben vorig jaar november bevallen van een zoontje en nu 20 ...
Gefeliciteerd! Begrijp heel goed dat je dan een beetje in shock bent. Voel je je verder goed?

5 maanden geleden

Reactie op Snoesjes

Nog niet! Maar ik snap wat je bedoelt.. ik heb zon gevoel dat daar meer opm ...
Ja dat denk ik ook. En waarschijnlijk ook regelmatig de vraag of het gepland was of niet

5 maanden geleden

Reactie op Blijmom2022

Nog niet gebeld, ik denk dat ze wel professioneel blijven in hun werk mag ik hopen? 😋

5 maanden geleden

Reactie op Blijmom2022

Ja dat denk ik ook. En waarschijnlijk ook regelmatig de vraag of het gepla ...
Ik was ook na 8/9 maanden weer zwanger. Maar heb deze vraag geloof ik nooit gekregen. Ook bij de verloskundige niet. Ik maakte zelf de opmerking, hoi daar zijn we alweer. Maar eigenlijk alleen maar fijne reacties gehad. Een paar mensen die wel zeiden oh je gaat 't zwaar krijgen enzo, maar hè, al zit er 4 jaar tussen met momenten zal het altijd zwaar zijn.

5 maanden geleden

Reactie op Blijmom2022

Gefeliciteerd! Begrijp heel goed dat je dan een beetje in shock bent. Voel ...
Ja gelukkig wel alleen nog steeds heel moe. Maar gelukkig niet misselijk ofzo! Was heel blij dat we vooral hele lieve reacties kregen van iedereen. Toen ik de verloskundige belde brak ik even maar ook zij waren heel lief en hebben echt 0 keer een oordeel gehad.

5 maanden geleden

Reactie op Blijmom2022

Was dat ivm een keizersnede dan??

5 maanden geleden

Ik ben 3 december bevallen en inmiddels 10+2 weken zwanger 😁

5 maanden geleden

Gefeliciteerd voor de zwangere dames! Vanaf 9 maanden gaan wij proberen voor een tweede. Liefst zou ik nu al beginnen, maar het advies van de gynaecoloog was echt wachten ivm een heftige bevalling. Nu maakt het wachten ook niet echt veel uit , aangezien ik ook nog geen menstruatie heb.

5 maanden geleden

Reactie op Lizzietje007

Was dat ivm een keizersnede dan??
Nee. Ik heb een prima bevalling gehad. Maar bij mijn eerste adviseerde ze om minimaal 9 maanden te wachten en bij mijn tweede was het advies minimaal een jaar. Voor het herstel van het lichaam denk ik?