5 Reacties

21 dagen geleden

IJs? Appelmoes? Vla/yoghurt/kwark? De fruitzakjes kan je ook invriezen maar als hij die al vaker krijgt kan dat ook weer een reden van de diarree zijn. Ik weet niet wat hij verder krijgt maar ipv de avondfles een toetje van bovenstaande is ook prima en mag je mee tellen in vocht!

21 dagen geleden

Mijn dochter (inmiddels 4 jaar) heeft ook altijd ongelooflijk weinig gedronken. Na het afbouwen van flessen dronk ze hooguit nog 1 beker water, en dat was echt met moeite. We gaven haar dus altijd pap in de ochtend zodat ze in ieder geval 180 binnen had. Het is eigenlijk nooit echt beter geworden, we moeten haar onwijs aanmoedigen om te drinken maar sinds ze een jaar of 2.5jaar is vraagt ze ook wel af en toe om drinken. Ze is altijd goed gegroeid, zachte ontlasting, weinig ziek, en geen klachten. Dus ik heb me er op een gegeven moment maar bij neerlegd. Meer dan aanbieden kun je gewoon niet doen. En als het er staat en ze hebben dorst, dan gaan ze heus wel drinken....

21 dagen geleden

Reactie op Kruimel90

IJs? Appelmoes? Vla/yoghurt/kwark? De fruitzakjes kan je ook invriezen maar ...
Vergeten te vermelden dat hij koemelkallergie heeft! Zuivelproducten is dus lastig. We hebben hem eigenlijk ook nog geen soja gegeven en zijn darmen zijn echt enorm gevoelig dus iedere aanpassing in zijn eten gaat gepaard met krampjes. Daardoor is vocht voor hem ook heel belangrijk want met te weinig vocht heeft hij (zonder buikgriep) heel veel moeite met zijn ontlasting. Daarvoor krijgt hij dan weer dagelijks laxeermiddel.. overigens nu tijdens de buikgriep niet ivm diarree.

21 dagen geleden

Reactie op Mevrouw_W

Mijn dochter (inmiddels 4 jaar) heeft ook altijd ongelooflijk weinig gedron ...
Ja ik herken het ook wel deels van ons oudste zoontje, hij drinkt ook weinig en we moeten hem er ook iedere keer aan herinneren. Maar helaas heeft onze jongste echt wel meer vocht nodig ivm zijn ontlasting. Maar inderdaad.. ik kan hem niet dwingen om te drinken.

21 dagen geleden

Je kunt het drinken helaas niet afdwingen.. Wil hij wel wat van de verdunde appelsap/diksap of dat ook niet? Hier heeft ze ook meer dorst op bepaalde momenten van de dag, na het middagslaapje/eind middag heeft ze meer dorst bijv. Misschien dat je bij hem daar ook iets in merkt? Daarnaast vochtrijke groente als komkommer/tomaat aanbieden? Lust hij dat? Of van watermeloen zelf ijsjes maken?