10 Reacties

2 jaar geleden

Bij sommige borstkolfwinkels/lactatiekundigen kan je een consult krijgen waarbij ze je kunnen helpen en je vaak ook kolven kunt testen. Bijvoorbeeld MoM&e borstkolfwinkel in Gilze of borstvoedingscentrum Delft

2 jaar geleden

Ik gebruik die van vulpes good en dan de pro versie. Dit is super fijn en handig.

2 jaar geleden

Volg graag mee

2 jaar geleden

Reactie op Esmée87

Bij sommige borstkolfwinkels/lactatiekundigen kan je een consult krijgen wa ...
O wat handig! Dat ken ik helemaal niet! Heeft iemand een tip voor een consult rondom Haarlem?

2 jaar geleden

Reactie op Esmée87

Ja ik heb ook zo een kolfconsult gedaan. Dat is heel erg aan te raden want ik heb uiteindelijk de kolf gekocht die ik dacht dat ik niet zou willen. Je voelt echt een groot verschil tss de kolven. Ik heb zelf wel maar een kleine cupmaat dus daar kan ik je niet mee helpen helaas.

2 jaar geleden

Reactie op zohal123

Ik gebruik die van vulpes good en dan de pro versie. Dit is super fijn en h ...
Met een vergelijkbare grote cup?

2 jaar geleden

Reactie op Esmée87

Zie nu dat MoM&me ook een regio Haarlem heeft! Ga er een afspraak maken! Dankjewel!!

2 jaar geleden

Ik heb de elvie met grote borsten, ik denk eigenlijk dat je cupmaat niet zo veel uitmaakt. Zo'n kolfconsult is inderdaad wel aan te raden! Ik dacht ook niet dat ik voor de elvie zou gaan (veel te duur), maar eenmaal verschillende geprobeerd.... Gelukkig ook een goede korting kunnen vinden.

2 jaar geleden

Ik heb ook een kolf consult gehad. Heb zelf cup E, dus niet zo groot als jij maar heb de Nutrea Easy Flow. Net zo goede productie als met de Medela symfonie.

2 jaar geleden

Update: ik heb inmiddels een borstkolf consult gedaan en verschillende draadloze geprobeerd. Bij de meeste kolven 'klapte mijn borst om'. Alleen bij de elvie en medela freestyle gebeurde dit niet. Wel denk ik dat ik met mijn niet-draadloze kolf er altijd meer melk uit zal krijgen omdat ik m'n borst een beetje moet optillen/omhoog moet houden/helpen om hem te 'legen'. Ik snap nu wel het nut van een kolfconsult want het ligt echt aan de vorm van je borst en plaats van je tepel welke kolf het best past en óf er überhaupt een draadloze kolf past (zij gaf aan dat er soms geen één goed zit bij vrouwen met hele grote borsten).