18 Reacties

2 jaar geleden

Voor de pasgeborenen baby zou ik sowieso een elastische draagdoek aanraden, dat zit heerlijk! Tis even oefenen met omdoen maar ik doe de doek sneller om dan de draagzak. Voor een ouder kindje is een draagzak handig. Wij hebben de bykay click carrier draagzak. Je kan ook via vinted kijken!

2 jaar geleden

Wij helemaal blij met tula free to grow. Onze 1e geeft hier heel vaak in gezeten!! Beviel goed vanaf baby af aan tot jaar of 1.5. Hierna wilde ze zelf lopen.

2 jaar geleden

Wij hebben ook de tula free to grow. Onze jongen zat er heel veel in tot hij bijna een jaar was. Het was voor ons het beste cadeau wat we hebben gekregen.

2 jaar geleden

Isara half buckle. Beetje tussen een zak en doek in. Zoek een draagconsulent om verschillende dingen te proberen

2 jaar geleden

Wij gaan een consult bij een draagconsulent doen om te kijken wat we fijn vinden en wat goed zit..

2 jaar geleden

Ik vond de eerste maanden inderdaad een rekbare doek echt onmisbaar. Veel meer geborgen en vormend naar het lijfje voor zo'n kleintje dan de zakken die we geprobeerd hebben. Toen ze wat groter werd was de ergobaby adapt erg fijn, tot en met maat 86, nu groeit ze er echt uit, maar ik kan helaas ook niet meer dragen met mijn zwangere buik.

2 jaar geleden

Ik heb een tweedehands artipoppe ringsling gehaald met hoge gsm (ook dan nog prijzig) en wel een nieuwe artipoppe draagzak gekocht. (Als je iemand kent die 'm nieuw heeft gekocht dan kun je een kortingscode krijgen van 50 euro. Scheelt toch.) Ik wil nu m'n eigen kind heel graag dragen en ik heb veel rondgekeken en uitgeprobeerd en ik vond echt niets anders mooier dan de artipoppe's en qua comfort doen ze echt niet onder een ergobaby. Als het niet lekker zit of je vind 'm eigenlijk niet zo mooi, dan ga je het niet gebruiken. Dat is ook zonde. Prijzen zijn hoog inderdaad maar ik heb op veel andere dingen bespaard en gunde mezelf ook een mooi kadotje. Als je teveel twijfelt dan raad ik sowieso een draagconsulente aan. Daar kun je ook kijken wat het beste bij jou en ouw lichaam past.

2 jaar geleden

Ik was bij de prenatal om te passen en wilde eerst graag de dure tula explorer. Echter vonden we die er enorm niet praktisch uitzien (marteltuig) en was hij eigenlijk te duur. Ons oog viel op de Dooky carrier gegaan. Draagt heel fijn, ziet er strak uit en zowel m’n man als ik passen hem! Ik zou je dus willen aanraden lekker te gaan passen (voor je buik te groot is 🤭)

2 jaar geleden

Ik heb een artipoppe en ben er super blij mee. Zit heerlijk en bij mn eerste kindje ook heel veel gebruikt. Nu trek ik m weer uit de kast:)

2 jaar geleden

Ik zou wachten tot de kleine er is en dan met de kleine samen gaan proberen. Dan weet je t beste dat je niet weer een miskoop doet en in welke de kleine het beste zit.

2 jaar geleden

Wachten tot je kindje er is en dan naar een consulent gaan kan trouwens ook verstandig zijn. Ik heb een tijdje met een consulent samengewerkt en het gebeurde nog wel eens dat een kindje het ene fijner vond dan t andere (reactie van het kindje in de doek of type zak). Overigens zijn rekbare doeken fijn en praktisch, maar bedenk je wel dat rekbare stof minder steun geeft. Indien je kindje echt geborgenheid nodig heeft kan dit een doek zijn die ze niet fijn vinden.

2 jaar geleden

Wij gaan voor de stoke limas. Combinatie tussen draagdoek en draagzak en geen klipjes op de rug! Voor beide heel fijn!

2 jaar geleden

Reactie op Karen86

Wachten tot je kindje er is en dan naar een consulent gaan kan trouwens ook ...
Een rekbare doek knoop je strak en zit dan uren als een huis hoor. Maar zeker verschilt het per kindje wat ze fijn vinden. Dat heb ik met de draagzakken ook gemerkt. Wat ik nog niet veel zie staan hier; maar voor iedereen echt de tip, let op dat wat je koopt/ gaat gebruiken ergonomisch is. Je zou denken dat dat altijd zo is, maar dat is dus niet het geval. Er zijn veel slechte draagzakken te koop helaas.

2 jaar geleden

Bij de 1e (10 jaar geleden) hadden we een babybjorn. Wat een stug en onhandig ding, na 1x weggedaan. Wilde nu gaan voor de ergobaby embrace ivm zacht materiaal en zachte brede schouderbanden. Mist alleen hoofdondersteuning voor de eerste weken/maanden. Dat vind ik wel een must. Anders heb je nog geen handen vrij. Heb nu de redelijk onbekende filikid draagzak (2in1?) besteld. Hoop dat het wat is!

2 jaar geleden

Ik heb bij mijn eerste eerst een ByKay gehad. Droeg niet fijn, moest mijn zoon de hele tijd met mijn handen ondersteunen en voelde niet comfortabel rond mijn middel. Na een jaar heb ik deze verkocht en een Artipoppe (toddler) gekocht. Merkte meteen verschil. Droeg zoveel steviger. Heb hem tot 2,5 jaar met veel plezier kunnen dragen en als ik nu niet zwanger was geweest had het mogelijk nog gekund! Nu ik in verwachting ben van de tweede heb ik er ook een normale Artipoppe draagzak bij gekocht. Het kost wat maar ik vind het het geld echt meer dan waard!

2 jaar geleden

Wij hebben/ hadden bij de oudste ( nu 12 maanden) een bjornborg. Dit was vooral omdat hij door de mensen waarvan wij de box kochten, verkocht werd en we hem toen goedkoop over mochten kopen. Ik had veel verhalen gelezen over dat mensen het uiteindelijk niks vonden, dus wou geen dure kopen. Nou de draagzak is bij ons een wondermiddel geweest. Vooral voor mijn man. Mijn man die wil het liefst ons zoontje er nog steeds in dragen want dat is praktisch met de hond uit laten. Deze is alleen niet erg ergonomisch dus we denken er over om een andere te kopen

2 jaar geleden

Ik stel m'n vraag hier onder maar, beter dan een nieuw topic (; Ik ben ook, voor ons 2e kindje, op zoek naar een nieuwe draagzak. We hadden een goedkopere (rond 50 euro) maar nadelen vond ik: ik kon m niet in m'n eentje omdoen + ik heb langere tijd rugklachten gehad en merkte dat de draagzak niet voldoende steun gaf. Ik kijk nu naar bykay en heb de tula ook even bekeken (rond de 150 euro). Zouden jullie deze draagzakken aanraden met die zoektermen? Ik ben bang dat je die prijs toch betaald voor een betere zak, dus daar leg ik me bij neer. Voor de eerste weken/maanden gebruik ik sws een draagdoek, heerlijk is dat.

2 jaar geleden

Reactie op Essepes2

Ik stel m'n vraag hier onder maar, beter dan een nieuw topic (; Ik ben oo ...
Zeker als je na de eerste last had, zou ik echt adviseren eentje te gaan passen met de kleine zodra die er is. Het is zo individueel voor jou/ je partner en ook voor t kind, wat iemand fijn vind. Het is zonde om nu eentje te halen voor die prijs, en t bevalt daarna toch niet.