23 Reacties
2 dagen geleden
Hier ook gehad een week lang🥺. Onze dokter gaf het advies geef vooral veel fles voeding/water ter voorkomen van uitdroging, zuivel producten zoals yoghurt etc is niet het “beste” op dat moment.
Ik gaf mijn zoontje wit brood ipv bruin want de vezels bleven letterlijk op z’n billen plakken. Zo sneu voor die kleintjes 🥺 sterkte!!
2 dagen geleden
Onze tweeling van een jaar had dit ook. Io koest met èèn op de bank slapen omdat dat het beste lag voor ons beiden. Veel water geven en fruit en moesten hun veel bij ons dragen. Veel diarree gehad bij 1. Bij de ander was het keelpijn en snot. We deden dan het matras wat verhogen en zetpil geven. We gaven nog wel flesvoeding en daar wipde ze heel veel van. Maar dubbel ziek en dan wij zelf tegelijkertijd ook snot verkouden dat is wel even wat anders. Heb geen nieuwe tips, maar zat een paar weken geleden in hetzelfde schuitje.
Bij jullie nog iets heftiger omdat jullie er nog een kindje naast de tweeling hebben.
Fijn dat het nu weer een beetje rustig is. Bij ons gelukkig ook.
2 dagen geleden
Oh pittig hè. Hier ook herkenning, vanaf begin december al bezig. Begon met buikgriep, eerst de oudste, toen partner, toen de jongste. Vervolgens één dag naar de opvang geweest toen alles weer beter leek en meteen het volgende meegenomen. Denk RS.. hoge koorts, snot verkouden, oorpijn, hoesten, slijm spugen en niet willen eten. Inmiddels lijkt het met de jongste weer de goede kant op te gaan, maar de oudste heeft sinds gisteren hoge koorts. Hij lijkt er wel iets minder last van te hebben. Hopelijk komen we de kerstdagen redelijk door. Gelukkig hebben we geen vol programma 😅
Geen tips, het is helaas uitzieken. Het scheelt wel dat ik zelf niks heb opgepikt deze keer. Allemaal tegelijk is echt een ramp 🙈
Sterke en beterschap! 🤗
2 dagen geleden
Reactie op Leeuwtje91
Oh pittig hè. Hier ook herkenning, vanaf begin december al bezig. Begon met ...
Denk dat we hier ook weer RS gehad hebben (vorig jaar IC opname), ze hoesten nu nog steeds namelijk en hebben zo'n typische hoest.
Die buikgriep was geen ontkomen aan, denk dat de jongste het mee genomen heeft uit het ziekenhuis. Zelfs de opa's en oma's zijn zien. Gelukkig ikzelf maar 1 dagje.
2 dagen geleden
Reactie op Milagro
Denk dat we hier ook weer RS gehad hebben (vorig jaar IC opname), ze hoeste ...
Dat lijkt me heftig. Het is inderdaad een nare hoest. Hoop dat ze er deze keer goed doorheen komen.
De weerstand even wat minder en dan pikken ze meteen het volgende weer mee.. Straks hopelijk weer een rustigere periode qua ziek zijn!
één dag geleden
Hier zijn we vanaf half september al af en aan, vooral zelf ook, in de lappenmand. Ik ben een soort 3 maanden ongesteld geweest, dat lijkt nu eindelijk voorbij.
Man heeft kinkhoest en heeft daar achteraf ook een longontsteking bij gehad.
Ikzelf had begin november ook een longontsteking. En nu heeft zoontje en longontsteking.
Kindjes en wijzelf bijna nonstop snotverkouden. Ik heb deze nacht letterlijk met een tampon in mijn neus geslapen. Lucht komt er toch niet door. En dochter gister ook echt ziek, lijkt een oorontsteking te krijgen.
We zijn zo moe. Dit begon allemaal na hysterisch slapeloze maanden....
Zoontje heeft nu een kuur, we twijfelen om het ook aan onze dochter te geven🙈
één dag geleden
Hier ook veel ziek. Begin deze maand had mijn jongste een buikvirus met spugen en diarree. Ze was een paar dagen beter en daarna is ze een dikke week ziek geweest met 40 graden koorts en een beginnende longontsteking. Toen ze 1 dag aan de beterende hand was, werd de oudste ziek van een buikvirus (veel spugen). En ik ook (en stress want ik heb emetofobie).
één dag geleden
Reactie op BiancaW
Ja hier wel.. maar moet zeggen dat hij gisterenavond ook een boterham at en ...
Hier gaat het een beetje op en af. In de ochtend gaan de flessen, beetje fruit, tussen de middag een broodje en een klein beetje fles en in de namiddag proberen fruit en/of fles en 's avonds weer broodje en fles Als we geen flessen geven verliezen ze zoveel vocht. Dus even weer een stapje terug qua met de pot mee eten.
één dag geleden
Om de diarree zoveel mogelijk 'binnenluiers' te houden, doen wij nu dit:
Een luier in maat 4+ (hun normale maat) bij de rug een randje omvouwen naar binnen en de plakkers een beetje schuin naar beneden plakken. Daaroverheen een luierbroekje in maat 5. Daarmee lukt het aardig 😅
één dag geleden
Reactie op Milagro
Oei, dat is erg lastig dan. Zijn ze er nu weer door?
Gelukkig wel, vlak voor de kerst zijn alle ziektekiemen verslagen 🍀 Succes aan diegene die deze dagen met zieke kindjes zitten.
Een tip qua spugen: we hadden nog puppypads van de action in huis en deze lagen op de bank. En ook nog genoeg handdoeken erbij. De oudste (3j+3mnd) kon gelukkig telkens op tijd aangeven zodat we naar het toilet konden lopen.
één dag geleden
Poeeeh Jaa..
Afgelopen donderdag op vrijdag nacht had ze enorm gespuugd, schrok ik ff van want t was niet de “melk spuug” die ik wel eens heb gezien maar de “echte” kots 🤢.. ‘s nachts nog onder de douche want ze had er in gerold en gedaan. Overdag nog een paar x gespuugd..
Weekend leek oké, niet zichzelf en ook niet qua eten maar geen spuug of diarree..
Maandag goed doorgelekt uit bed gehaald, diarree.. daarna gelukkig niet meer doorgelekt en ze poept ook niet vaak en veel, net tot t randje.. dinsdag voelden wij ons zelf ook ineens eeeenorm beroerd.