20 Reacties

2 jaar geleden

Zolang hij niet goed rechtop kan zitten wordt die niet aangeraden. Vooral als hij zijn romp niet goed stabiel houdt en zijn nek en hoofd? Hoeveel maanden is je kleintje? Die van mij kan ook nog niet zitten.. inmiddels 5 maanden

2 jaar geleden

Als je kindje met ondersteuning goed kan zitten is dat prima toch? Ons zoontje zit ook al in een eetstoel.. en anders is een bumbo stoeltje ook een aanrader!

2 jaar geleden

Wij ervaren een beetje hetzelfde probleem. Wij leenden de new born set van mijn broer en schoonzus, zij hebben nu dit weekend hun kindje gekregen, dus die set ben ik nu kwijt. We deden al vaker overdag hapjes in de wipstoel, maar het is leuker om aan tafel te kunnen doen natuurlijk. Ik lees dus mee ☺️

2 jaar geleden

Ik heb echt precies hetzelfde, hij is veel te groot voor de Newborn set. Heb echt 10 minuten geleden toch de baby set erop gezet, ik kijk even hoe dat gaat straks en anders doe ik wat handdoeken in zijn zij.

2 jaar geleden

Reactie op Kim151223

Als je kindje met ondersteuning goed kan zitten is dat prima toch? Ons zoon ...
Dit is de bumbo stoel! Er zit ook een tafeltje bij wat heel handig is. Hij is wel prijzig maar ik heb hem van marktplaats vandaan :)

2 jaar geleden

Ik zou dan gewoon nog voor de newborn set gaan (hoeveel weegt je kindje?), ze kunnen wel ietsje meer gewicht hebben. En anders in de maxi cosi. Je baby in een zithouding forceren is eigenlijk niet zo goed voor de ontwikkeling. Een kind leert eigenlijk pas zitten als ze zelf in kruiphouding kunnen komen en zichzelf dan doorduwen naar zithouding, dan zijn de spieren echt sterk genoeg.

2 jaar geleden

Zolang ze met ondersteuning kunnen zitten, dacht ik dat het al mocht. Ik heb ook al een paar weken de babyset erop (hij is nu zes maanden). De hapjes gaan daarin veel beter en hij vindt het veel leuker zo haha

2 jaar geleden

Fysio raadt ons aan echt te wachten met een kinderstoel of buggy-inzet tot ze zelfstandig gaat zitten. Wij zetten haar dus nog in de wipstoel vrij onderuit, en zetten de wipstoel op tafel als we gaan eten

2 jaar geleden

Ja, dacht ik al inderdaad. Dan hou ik hem nog zolang mogelijk is de newborn set. Hij is nu 5,5 maand en weegt 8,5 kilo. De Newborn set is tot 9 geloof ik, maar hij is ook echt te lang 😅 z’n benen bungelen er uit.

2 jaar geleden

Reactie op Kim151223

Dit is de bumbo stoel! Er zit ook een tafeltje bij wat heel handig is. Hij ...
Oh ja! En dat mag wel gewoon ook als ze nog niet zelf kunnen zitten?

2 jaar geleden

Reactie op Boymama 23

Oh ja! En dat mag wel gewoon ook als ze nog niet zelf kunnen zitten?
Alle geforceerde zithoudingen (zoals bumbo stoeltje, hoek van de bank, handdoek in de rug etcetera) worden door fysiotherapeuten afgeraden. Toevallig vorige week nog over gehad met de fysio van m'n dochter en de (andere) fysio van m'n zoontje zei toendertijd hetzelfde.

2 jaar geleden

Reactie op 2021Baby1

Alle geforceerde zithoudingen (zoals bumbo stoeltje, hoek van de bank, hand ...
Inderdaad

2 jaar geleden

Reactie op Milagro

Inderdaad
Oeps, te snel. Hoe zwaar is de max dan bij die newbornset? Hier zitten ze nog wel in de Newbornset van de Kidsmill stoelen tijdens de hapjes, of bij ons op schoot.

2 jaar geleden

Reactie op Boymama 23

Ja, dacht ik al inderdaad. Dan hou ik hem nog zolang mogelijk is de newborn ...
Ik gebruik ook nog de new Born set en onze baby is nu 8,7 KG en 6 maanden. Kan ook nog niet zelf zitten. Ik ben van plan om voorlopig nog gewoon te gebruiken. Hij zal denk ik binnen nu en 2/3 maanden wel zelfstandig kunnen zitten en hoop het tot dan te rekken.

2 jaar geleden

Ik heb trouwens wel al de buggy set in kinderwagen, maar die kan helemaal plat. Hij paste niet meer in de wieg helaas. Die “tussen” fase vind ik maar lastig. Je wil de rug ook beschermen..

2 jaar geleden

Reactie op 2021Baby1

Alle geforceerde zithoudingen (zoals bumbo stoeltje, hoek van de bank, hand ...
Dat snap ik wel, maar wat raad een fysio dan aan als een kindje bijvoorbeeld niet meer in de wieg van de kinderwagen past? Daar ben ik heel nieuwsgierig naar. Wij zijn nu net over gegaan naar de buggy, niet omdat ik het wil maar omdat zoontje te lang is.

2 jaar geleden

Een vriendin van mij heeft een zoon die ook echt groot al was en zwaar. Daardoor ook best sterk in spieren. Paste ook niet goed meer in dat zitje. En mede omdat hij een wat plat hoofdje heeft én omdat hij sterk was, mocht hij wel al met 5 maanden in dat rechtop zitje zitten van stokke. Er zijn dus zeker wel uitzonderingen. Ik zou dan, als je ervoor kiest, echt niet te lang hem erin laten. Mijn oudste zoon heb ik dit ook bij 6 maanden al gedaan, die was motorisch heel snel. Maar zat toen nog niet zelfstandig..wij hebben toen ervoor gekozen om het tafelbladje wat bij dat zitje hoort aan te schaffen. En een kussentje erop enzo ook op de rugleuning. Toen zat hij echt wel stabiel en kon hij dat heel goed. Nooit problemen mee gehad

2 jaar geleden

Mijn kleine kan nog niet zelf tot zit komen maar wil ook echt niet meer liggen en kan met een beetje ondersteuning prima zitten. De fysio had hem op schoot en zei "heb je de kinderwagen al omgebouwd? Want daar is hij zo te zien wel aan toe!" Dus toch net een beetje genuanceerd. We hebben dus ook al de babyset ipv newborn set op de stoel, maar we letten er wel op dat hij daar maar heel kort in zit, alleen voor het hapje, en als ie nog niet uitgegeten is maar hij gaat hangen dan halen we hem er ook uit. Ik denk dus 10minuutjes per keer.

2 jaar geleden

Reactie op Milagro

Oeps, te snel. Hoe zwaar is de max dan bij die newbornset? Hier zitten ze ...
Heb het al opgezocht, 9 kg.

2 jaar geleden

Reactie op 2021Baby1

Ik zou dan gewoon nog voor de newborn set gaan (hoeveel weegt je kindje?), ...
Dit. Een baby die niet zelf tot zit komt moet je niet neerzetten, dat is slecht voor de rug en heupen. Even afwachten dus, anders op schoot of maxicosi.