20 Reacties

vorige week

Je kan ook vlees vervangers geven. Vlees is eigenlijk vooral belangrijk voor het ijzer en eiwitten die erin zit maar dat haal je ook uit groente bladgoenten en peulvruchten enzo.

6 dagen geleden

Inderdaad vleesvervangers kunnen ook. Hier is het vaak ook een 'structuur' ding. Bijvoorbeeld gehakt is te hard. Wat hier wel vaak goed werkt is pasta met hamblokjes of van die dunne reepjes. Of bijv vleeswaren op brood of los uit t vuistje. Dit gaat er hier allemaal makkelijker in dan pasta waar gehakt in zit, of een stuk gebakken kipfilet oid. Omdat het dus zachter is.

6 dagen geleden

Dankjewel allebei, vleesvervangers had ik nog niet aan gedacht. Ik ga het proberen!

5 dagen geleden

Vleesvervangers zitten vaak vol met andere ingrediënten die ik persoonlijk altijd zou vermijden. Misschien vlees op andere manieren aanbieden? Stukjes/reepjes/gepureerd in saus etc

5 dagen geleden

Hier wordt er ook nauwelijks vlees gegeten, soms gehakt door de pasta maar thats it. Er wordt geproefd en weer uitgespuugd. Is het op deze leeftijd echt al iets dat ze dagelijks binnen moeten krijgen? Ik heb er nooit over nagedacht tot jij dit topic opent haha. Of misschien ben ik er te makkelijk in. Groenten gaan er ook niet in namelijk, blijf het wel aanbieden en variëren maar meer dan proeven gebeurt er niet behalve bij de aardappeltjes.

5 dagen geleden

Reactie op Biancax

Vleesvervangers zitten vaak vol met andere ingrediënten die ik persoonlijk ...
Is te zien wat je neemt. Je hebt ook veel dingen met pure ingredienten op basis van groenten en noten enzo Ik eet het zelf ook ben geen vlees eter maar eet het wel maar niet voldoende omdat ik het gewoon niet graag eet ik eet liever groenten. Dus hier geregelt tofu, corn, peulgroentes en groene bladgroentes, enzo.. en zelf gemaakt groente burgers en noem maar op.

5 dagen geleden

Reactie op EllaNaz

Hier wordt er ook nauwelijks vlees gegeten, soms gehakt door de pasta maar ...
Normaal is het dag dagelijks 30gram vlees, vis of ei op deze leeftijd nog steeds volgens kinderarts en dieëtiste of vervangen door producten met hoge ijzer en eiwit gehalte en zorgen dat ze genoeg meneralen binnen hebben.

5 dagen geleden

Reactie op Lindsaytje

Normaal is het dag dagelijks 30gram vlees, vis of ei op deze leeftijd nog s ...
Oke thanks! Gelukkig eet ze wel graag een omeletje dus zal ik dat wat vaker geven.

5 dagen geleden

Reactie op EllaNaz

Oke thanks! Gelukkig eet ze wel graag een omeletje dus zal ik dat wat vaker ...
Graag gedaan. Kan je inderdaad doen en met ommeletjes kan je ook groentes toevoegen zoals tomaatjes of eens hammetjes of spekjes of eens een groente muffin gaat er op die leeftijd bij de meeste kindjes er ook wel in 😀

5 dagen geleden

Reactie op Lindsaytje

Graag gedaan. Kan je inderdaad doen en met ommeletjes kan je ook groentes ...
Ja ik voeg wel eens groente toe in een omelet maar wordt helaas op de grond gegooid🫠 muffin is nog een optie! Ga ik eens maken!

5 dagen geleden

Onze dochter at eerst ook geen vlees omdat ze dat niet wilde. Wij gaven dan bijv ei erbij.

5 dagen geleden

Reactie op EllaNaz

Hier wordt er ook nauwelijks vlees gegeten, soms gehakt door de pasta maar ...
Hier precies het zelfde. Groente wordt gewoon niet gegeten. Meneer weigert het altijd. Hoevaak we het ook aanbieden 😮‍💨

5 dagen geleden

Reactie op EllaNaz

Ja ik voeg wel eens groente toe in een omelet maar wordt helaas op de grond ...
Oei das minder dan.

5 dagen geleden

Reactie op H0bbezak

Hier precies het zelfde. Groente wordt gewoon niet gegeten. Meneer weigert ...
Nou blij om te lezen dat ik niet de enige ben die dit heeft haha… het is best frustrerend maar heb de hoop opgegeven🫠 blijf het aanbieden in alle vormen en maten en hopen dat ze het op een dag toch eet😆

5 dagen geleden

Mijn zoontje eet in willekeurige volgorde bepaalde macro's niet en dan weer opeens wel. Ik heb daar eigenlijk nog nooit iets van gedacht of aan gedaan, gewoon volgende keer beter. 😅

4 dagen geleden

Reactie op EllaNaz

Nou blij om te lezen dat ik niet de enige ben die dit heeft haha… het is be ...
Je bent zeker niet de enige haha. Eet je dochter wel fruit? Ons zoontje wel dus ik denk dan altijd maar dat hij daar ook vitamines uit haalt. En wij geven multivitamine aan hem dus dan krijgt hij wat hij eventueel mist toch nog binnen

4 dagen geleden

At hij eerder wel vlees? Hoe gaat het de rest van de dag met eten? Het gaat hier zo op en neer met eten. Zo eet ze 2/3 dagen niks (avondeten) en dan eet ze ineens weer een bordje leeg. Vlees heeft ze een tijdje niet gegeten, nu wel weer. Bepaalde groentes eet ze ook ineens niet meer, ontbijt is veel minder. Fruit en lunch gaan wel goed. Op deze leeftijd gaan ze ook meer de lucht in, dan dat ze in gewicht aankomen. I.p.v. vlees misschien vis of ei?

4 dagen geleden

Reactie op Leeuwtje4

At hij eerder wel vlees? Hoe gaat het de rest van de dag met eten? Het gaa ...
Ja eerder wel! Ik denk nu echt 2 maanden gewoon niet. Hij begint er nog geen eens aan. Gelukkig pakt hij nog wel ei en dan soms gehaktballetjes, maar ga dat ook niet elke dag voor hem maken haha. Wil er ook niet aan toegeven ofzo. Hier gaat de rest van de voeding gelukkig wel goed, hebben heel lang een moeilijke eter gehad die wel heel energiek is dus er bleef niks meer van hem over qua gewicht haha. Vervelend he als ze zo kieskeurig doen met eten, maarja geloof er ook in dat ze pakken we ze nodig hebben

4 dagen geleden

Reactie op Monyett

Ja eerder wel! Ik denk nu echt 2 maanden gewoon niet. Hij begint er nog gee ...
Ja, was hier net zo. Een maand of 2 geduurd wel hoor. Meeste kindjes hebben deze fases van wel/niet eten volgens mij wel op deze leeftijd. Het komt wel weer, maar dat is lastiger als je kindje het echt nodig heeft qua gewicht inderdaad. Hier is er wel wat speling.. al merk ik wel dat, met name broekjes, nu losser rond haar benen zitten. Wij geven er ook niet aan toe, wil ze niks, dan niet. Ze krijgt wel altijd een toetje na, ongeacht hoe ze gegeten heeft. Ik houd er wel een beetje rekening mee dat we niet alleen dingen maken die ze op dit moment niet eet zeg maar. Dus gooi wel wat in het weekmenu waarvan ik weet, dat gaat er nog wel in 😅

4 dagen geleden

Reactie op H0bbezak

Je bent zeker niet de enige haha. Eet je dochter wel fruit? Ons zoontje wel ...
Ja fruit gaat er prima in! En ze eet verder wel voldoende broodjes en yoghurt bijv. Dus vooral groenten/avondeten zijn altijd al een ding geweest🤣