16 Reacties
5 maanden geleden
Als je vraagt wat ik zou doen, zou ik zeggen houden.
Ik ben zelf geen fan van abortus, en vooral omdat ik lees dat er wel een wens is naar een tweede kindje zou ik het niet weg laten halen.
Hier kan je later enorm spijt van gaan krijgen of schuld gevoel van gaan krijgen wanneer jullie wél jullie tweede kindje zullen ontvangen.
Maar ik ben ook zeker van eigen baas over eigen lichaam.
Kies wat voor jullie goed voelt ❤️
Succes met deze enorm lastige keuze ..
5 maanden geleden
Ik zou er nog is heel goed over nadenken.
Stel dat het in de toekomst ineens niet meer zou lukken om een tweede te krijgen, ben je dan oprecht gelukkig met maar 1 kindje?
5 maanden geleden
Waar ik ook vooral mee zit is dat het idee alleen al mijn man een hele hoop stres geeft. Hij zal een groot deel van de verbouwing zelf gaan doen om de kosten te drukken. Ik wil niet dat dit kindje ervoor zorgt dat hij eraan onderdoor gaat (gebeurd nu al bijna) en onze relatie kapot gaat... Maar inderdaad wat jullie zeggen. Er kan zoveel gebeuren in korte tijd.
5 maanden geleden
Reactie op EmilyClerens
Ik zou er nog is heel goed over nadenken.
Stel dat het in de toekomst ineen ...
Dat is een hele goeie vraag... Ik denk dat mijn man hier dan niet heel veel moeite mee heeft, maar ik... Als een 2e kindje dan niet zou lukken en ik dit kindje weg heb gehaald zal dat enorm lastig worden qua gevoel.
5 maanden geleden
Ik ben assistent accountant, hoelang hebben jullie Julie eigen onderneming? Hebben jullie het huis gekocht toen jullie nog in loondienst waren? Mag me altijd een privé bericht sturen.
5 maanden geleden
Je vindt een weg, zeker als het gewenst is. Ik denk dat je de rest van je leven spijt houdt. Ook als je nog een keer zwanger wordt, zal het niet dit kindje zijn. Ja het zal pittig zijn, maar de rest van je leven met een besluit leven waar je met je hart niet achter staat, zal nog veel pittiger zijn en zeker ook niet goed voor je relatie! 🤗
5 maanden geleden
Laten komen, een 2e kindje veel heb je al qua financiën: maxi Cosi bedje etc. Kleding is makkelijk via vinted. Eerste tijd ligt kindje toch vaak op de ouderslaapkamer erbij en die kleintjes kunnen ook heus wel samen op een kamer een paar jaartjes als het moet. Dus een 2e kindje heeft niet zoveel meer kosten toch mijn inziens? Als het uit liefde is gekomen en gewenst zou ik altijd zeggen: gewoon laten komen
5 maanden geleden
Wat een moeilijke keuze.
Ik zie ook de andere kant (in mijn werkveld) waarbij mensen die niet de financiële middelen wel kinderen op de wereld zetten. De ouders hebben enorm veel stress over geldzorgen en dit heeft vaak effect op de kinderen. Soms tot gedragsproblemen tot aan toe. Dat zijn de extreme gevallen, maar ik vind het daarom wel heel goed dat je over de financiën nadenkt voordat je een beslissing neemt. Dat toont goed ouderschap.
Ik zou kijken of je een leefbaarheidscheck kan laten doen van de onderneming (bijvoorbeeld via de gemeente, bbz). Dan kun je de knoop doorhakken mbt doorgaan met de onderneming of toch een baan zoeken in loondienst. Ik weet de exacte regelgeving niet maar zou een leefbaarheidsonderzoek geen rol kunnen spelen in het evt verhogen van de hypotheek en/of lening?
Een baan in loondienst zorgt natuurlijk ook direct voor cijfers op papier om weer verder te kunnen met de verbouwing.
En denk misschien ook out of the box. Kun je de verbouwing uitstellen? In kleine stukjes doen? Alleen het noodzakelijke en de rest over x aantal jaar? Hebben jullie achtervang (van familie bijvoorbeeld) als jullie geen opdrachten krijgen binnen het bedrijf? Wellicht kun je ook contact opnemen met je gemeente of over Rood met het stukje over de onderneming.
W.b.t. je zwangerschap: in je berichtje lijkt door te schemeren dat jij het graag wil, maar je partner hier wellicht anders in staat.
Blijf met elkaar praten! Als jij voelt dat dit kindje welkom is, zou ik zeker de zwangerschap doorzetten.
Persoonlijk vind ik dat als je nu abortus zou doen om vervolgens over een jaar of 2 wel weer een kindje te wensen dat best lastig om te horen.
5 maanden geleden
Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie reacties en meningen. Ik ben hierdoor toch wel een stuk helderder gaan denken. Ik heb jullie meningen ook met mn man besproken, en hoe we er nu naar kijken houden we het kindje! :)
Mocht het nodig zijn dan ga ik inderdaad parttime in loondienst. Misschien niet helemaal eerlijk voor een bedrijf, maar als dat betekend dat we wat meer zekerheid hebben dan doe ik dat. Onze dochter van de opvang halen hielp ook mee. Zo'n klein meisje dat je dan tegemoet komt rennen... We kunnen het inderdaad niet aan om straks een 2e te nemen en dan te bedenken wat we misschien met ons nieuwe wondertje misten.
Heel erg bedankt voor jullie mening. Dit had ik echt even nodig en loopt dus ook goed af. Nu verwerken en beginnen te accepteren dat ik zwanger ben.
4 maanden geleden
Reactie op SaskiaMD
Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie reacties en meningen. Ik ben hierdoor ...
Ik heb geen reacties van andere gelezen maar alleen jou twee berichten en gefeliciteerd met jullie tweede wonder 🥰 wij wonen momenteel heel erg klein met een dreumes van 19 maanden en een baby van 4 maanden maar toch hebben we niets te klagen en zijn we dolgelukkig met ons meisje erbij. Geniet van je zwangerschap!