10 Reacties
3 jaar geleden
Hoi! Ik ben nu 3 dagen naar de concerten van Harry Styles en mijn verloskundige zei dat het geen kwaad kan. Maar buitenom de gehoorbeschadiging vind ik het zelf echt super intensief en m’n lichaam doet echt snel pijn :(
3 jaar geleden
Ik ben afgelopen weekend naar Dauwpop geweest en heb van te voren ook informatie opgezocht. Ik lees sowieso in de onderzoeken die er zijn dat het vooral vanaf +/- 22 weken een probleem is gezien dan de oren pas gaan werken, en pas bij +/- 28 weken echt omdat ze dan pas echt goed horen. Verder heb ik vooral wat meer "afstand" genomen dan normaal, dus niet vooraan maar liever wat meer achteraan gestaan bij de podia Ik zag dat er ook buikbeschermers bestaan haha! Maar ik ga dus met gezond verstand wel lekker festivallen deze zomer en vooral met mate/op afstand als het geluid heel hard staat
3 jaar geleden
Reactie op Claartje23
Ik ben afgelopen weekend naar Dauwpop geweest en heb van te voren ook infor ...
Oja nog een aanvulling: ik lees ook dat vooral lange blootstelling niet goed is, als in meerdere uren. Daarom is een meerdaags festival meer een probleem dan een concert bijvoorbeeld. Dus af en toe rust nemen (even naar de camping, even chillen op rustigere plek tussendoor) is ook goed. En gezien de zwangerschap is dat sowieso wel lekker, dus dat heb ik ook gedaan! Vond het verder heeerlijk om lekker te dansen en dat is ook heel gezond! En blije vibes ook! :)
3 jaar geleden
Dankjewel voor jullie reacties!!
Ik heb zelf tickets voor Lowlands waar ik elk jaar heen ga en daar heb je inderdaad ook genoeg stilte plekjes zonder muziek dus goede afwisseling moet dan wel kunnen. Mijn vader gaat ook en die rijdt lekker elke dag heen en weer dus kan dan ook gewoon bij mn ouders slapen ipv een tent, dat scheelt ook al veel! Mocht ik dan toch te moe zijn kan ik altijd een dagje thuis blijven of even bij vriendinnen in de tent powernappen haha 🥳
De techno feestjes laat ik denk ik maar even voor wat het is deze zomer aangezien die muziek wel heel hard is vaak en weinig “stilte plekjes”
3 jaar geleden
Ik heb er laatst 2 gehad, was prima te doen. Lekker af en toe even zitten tijdens eten enzo. Waar ik wel erg oplettend mee was was flesje drinken ipv beker waar makkelijk drugs in te gooien is. Verder heb ik er nog 1 met 19 weken en daarna stop ik.
3 jaar geleden
Ik ben vorig weekend naar een festival geweest (toen ruim 12 weken zwanger). Het was wel leuk maar toch vind ik de beleving van zo’n dag heel anders als je weet dat er zo’n klein frummeltje in je buik zit… de hele tijd wegdraaien zodra ik ergens rooklucht ruik etc., héél veel mensen om je heen waarvan sommige lomp tegen je aan lopen.
Zelf heb ik daarom besloten om dit jaar niet meer naar festivals te gaan. Ik denk dat ik mezelf dan toch zorgen ga maken over evt. gehoorbeschadiging en merkte ook dat het lichamelijk echt wel intensief is zo’n hele dag.
Maar dit is natuurlijk heel persoonlijk en als je verloskundige zegt dat het geen probleem is dan zou ik daarop vertrouwen!
3 jaar geleden
Ik ben afgelopen weekend 2 dagen naar een festival gegaan. Ik ben 14 weken zwanger. Ik kon het qua energie prima volhouden, de voordelen van het 2de trimester denk ik ;) en ik heb wat meer zit/rust momentjes genomen nu. Aankomend week heb ik ook nog een festival.
Ik heb ook ergens gelezen dat het geen kwaad kan omdat de baby nog veilig in de buik zit en inderdaad het gehoor nog niet echt gaande is in deze weken. Vanaf 20 weken dacht ik.
Wel merkte ik dat ik voorzichtiger was en nu niet midden in de mensenmassa ging staan. Ik stond met name wat aan de zijkanten/achterin van podias en wanneer mensen wild gingen springen was ik alert.
Vooral doen waar je je goed bij voelt