14 Reacties
één maand geleden
Reactie op Anne47
Moet je dat soort keuzes niet samen met een bedrijfsarts maken die ook moet ...
Zo lang dat er geen problemen tussen de werkgever en de werknemer ontstaan, is het in principe goed om zelf die keuze te maken. Aangezien een zwanger iemand toch zelf het beste voelt wat gaat en wat niet
één maand geleden
Reactie op Ber22
Is het misschien een optie om halve dagen te gaan werken? Dan laat je op je ...
Dat zou idd een goede optie zijn geweest, ik werkte al een tijdje halve dagen, aangezien het een staand beroep is ☺️ Ik merk alleen dat ik dan toch te veel hooi op mijn vork neem door net te lang door te gaan, ookal is het al gehalveerd
één maand geleden
Reactie op escg
Als ik je zo hoor, heb je je keuze wel gemaakt. Die wordt ondersteund door ...
Ergens in mijn hoofd weet ik dat het voor mij/mijn lijf beter is inderdaad, maar ik zit zo in dubio… in de ziektewet blijven geeft ergens rust (als in geen rekening meer hoeven houden met mijn functie), maar aan de andere kant ook weer niet, omdat ik nog wel ‘vooruit kan’
één maand geleden
Ik zou me niet per se ziek melden omdat ik het buiten werk al druk genoeg heb, dat zou voor mij niet fair voelen naar mijn werk toe. Dan zou ik eerder de verantwoordelijkheden voor de verbouwing meer overdragen aan mijn partner of dingen die minder belangrijk zijn uitstellen tot na de geboorte. En met het oog op dat je wel vooruit wilt in je werk,m, lijkt me dit uiteindelijk ook fijner voor jezelf!
Alleen als het fysiek allemaal echt niet lukt, zou ik me wel ziekmelden, je moet jezelf niet in de vernieling werken! Maar dat kan ik niet voor jou inschatten.
Sterkte met je keuze!
één maand geleden
Reactie op Wire
Ik zou me niet per se ziek melden omdat ik het buiten werk al druk genoeg h ...
Dankjewel voor je reactie! Daar zit ik dus ook precies tussenin te wikken en wegen. Het voelt inderdaad niet fair, maar ik merk dat mijn fysieke gesteldheid steeds meer achteruit gaat. Tot waar laat je het gaan? Ik wil ook nog genieten van de tijd dat ik zwanger ben i.p.v. overleven tot mijn verlof.
Uiteindelijk is mijn plan om weg te gaan bij deze werkgever, er zijn al diverse dingen voorgevallen die deze kunnen hebben bevestigd, maar ik moet natuurlijk eerst iets anders vinden 😅
25 dagen geleden
Voor je bekken is het volgens mij ook goed om wel te blijven bewegen. Ik zou gewoon kijken of je vervangende taken kunt doen. Zelf beslissen om in de ziektewet te blijven lijkt me niet de bedoeling. Dan maar samen met een arbo arts oid, dan kun je mss in overleg doen wat je aan kunt en wat goed voelt.
25 dagen geleden
Als het fysiek niet meer lukt is het heel simpel. Ziekmelden en thuisblijven. Reactie hierboven heel vreenmd. Als er iemand bepaald of jij ziek bent ben jij het en niet je arboarts. Die checkt het alleen of het juist is. Bij mij duurde dat hele proces tot mn 1e afspraak en dus check echt 3 maanden dus daar zou ik me geen zorgen om maken. Die heeft mij met zware bekkenpijn zonder problemen 100% ziekgemeld. Nu heb ik ook extreme misselijkheid en lage bloeddruk maar daar gaat t niet om. Ziek is ziek en dat bepaal jij!! Je eigen gezondheid, stresslevel en je kindje gaan nu voor. Niet je werk.
25 dagen geleden
Ik ben het niet helemaal eens met dat het niet 'fair' zou zijn. Als het op werk zwaarder/drukker is compenseren we ook vaak in ons privé leven, andersom is dit dus soms ook oké, werk is niet heilig! En je emotionele/mentale toestand is ook belangrijk naast je fysieke. Ik zou zeggen, doe vooral waar je je goed bij voelt 😊