Hi lieve mama’s (to be)!
Momenteel ben ik 29 weken zwanger van ons 1e kindje en gaat het niet allemaal vanzelf zou je kunnen zeggen… 😅
Ik ben 2 weken lang flink verkouden/grieperig geweest en dus ook thuis gebleven in de ziektewet. De verloskundige gaf aan dat ik het rustig aan moest doen, omdat je tijdens een zwangerschap zieker kunt zijn. Je kindje pakt alle voedingsstoffen ‘van je af’ waardoor je niet snel herstelt (dit herken ik). Toen de klachten zo goed als weg waren, viel ik van de trap op mijn stuitje en rug… Niet te vergeten dat ik al langere tijd last heb van mijn bekken, dit maakte het alleen maar erger.
Daarnaast zitten mijn partner en ik ook nog eens middenin een COMPLETE VERBOUWING van ons nieuwe huis, super timing, hè? 😅 Ik ben me ervan bewust dat we hier zelf voor gekozen hebben, maar dit geeft ook wel flink wat stress, aangezien ik 01-01 uitgerekend ben en de verbouwing dan misschien net wel of net niet klaar is.
Ik ben nu alweer 3 weken thuis. Op mijn werk vangen ze het allemaal wel op (ik werk in een kledingwinkel als assistent shopmanager). Maar officieel gezien zit ik nog in mijn opleiding tot assistent shopmanager, die loopt eind oktober af en dan wordt bepaald of ik de functie officieel krijg of niet. Mijn plan is uiteindelijk wel om een andere baan te gaan zoeken, maar ik zou tot die tijd toch graag officieel die functie op mijn CV willen kunnen zetten 🙈
Al met al is het niet bevorderend voor mijn klachten, maar voel ik me ook enorm rot onder de situatie. Ik wil zoveel mogelijk genieten van mijn eerste zwangerschap, mijn partner en ik hebben het al zo druk met alles, dat ik overweeg om in de ziektewet te blijven tot mijn verlof begint (20 november). Dit voelt alleen erg dubbel gezien de hele situatie…. Wat zouden jullie me adviseren om te doen? 🤕
Liefs, een first time mommy to be die twijfelt aan alles momenteel…. 💔