11 Reacties

3 maanden geleden

Niet zelf. Maar ik ken wek iemand die ook maar 2 bloedvaten hadnin de navelstreng. Dat kindje zit inmiddels op de basisschool.

3 maanden geleden

2 vaten in de navelstreng ipv 3 hoeft niet verkeerd te zijn. Ze dachten dat ook met 13w bij mij te zien en de gynaecoloog was toen vrij relaxed. Ze kijken wel dan extra naar het hartje en de nieren, omdat dat ik dezelfde fase als de aanleg vd navelstreng wordt ontwikkeld. Dus misschien dat het daarmee dan verband heeft. Maar als het niet helemaal op de juiste plek zit maar verder in orde is, lijkt me dit toch goed te komen. Veel sterkte in ieder geval. Ik ken die angst en onzekerheid ook en dat is echt heel rot 🙏🤎

3 maanden geleden

Reactie op BenBVolLiefde

2 vaten in de navelstreng ipv 3 hoeft niet verkeerd te zijn. Ze dachten dat ...
Bedankt voor je reactie! Dit stelt me wel wat gerust!!

3 maanden geleden

Ik heb ook 2 ipv 3 vaten in de navelstreng. Ik begreep; normaliter een dikke voor de toevoer en 2 dunne voor de afvoer. In mijn geval blijkt de natuur zelf een prima oplossing te hebben bedacht, namelijk ipv 2 dunne nu 1 dikke voor de afvoer. Hier verder niks opvallends te zien in de verdere checks. Hartje op een bijzondere plek klinkt mij zo wel een beetje spannend… 🍀

3 maanden geleden

Reactie op Diesje

Ik heb ook 2 ipv 3 vaten in de navelstreng. Ik begreep; normaliter een dikk ...
Ik heb wat meer verduidelijk na de verloskundige gesproken te hebben: het hartpuntje ligt iets te ver naar links.. maar verder geen afwijkingen in het hartje

3 maanden geleden

Reactie op Elisa<3

Ik heb wat meer verduidelijk na de verloskundige gesproken te hebben: het h ...
Dat kan nog weg trekken. Ik had zelf als kind zijnde een hartklep die niet goed open en dicht ging. Tijdens de groei is dat weggegaan. Ik ben wel tot 25 jaar bij cardioloog geweest ervoor.

3 maanden geleden

In 2021 had me zoontje ook 2 ipv 3... Niks aan de hand bij de geboorte zagen we een hele strakke knoop in de navelstreng. Wat achteraf dus wel gevaarlijk is. Gelukkig is alles goed gegaan.

3 maanden geleden

Ik had in mijn vorige zwangerschap ook 2 vaten ipv van 3 . En een gezonde jongen van 4730 op de wereld gezet 🤪

2 maanden geleden

Ik heb bij mijn 20 weken echo ook te horen gekregen dat er 2 vaten waren ipv 3. Ze hadden mij doorverwezen naar het AMC voor verder onderzoek. Na het onderzoek werd mij verteld dat alles er goed uitzag, en dat ik ondanks de 2 vaten, me geen zorgen moest maken en ook niet meer terug hoefde te komen voor controle bij het AMC

2 maanden geleden

Reactie op Kersje94

Ik heb bij mijn 20 weken echo ook te horen gekregen dat er 2 vaten waren ip ...
Wat fijn! Ik precies hetzelfde uiteindelijk❤️ Krijg je extra groeiecho’s?

2 maanden geleden

Reactie op Elisa<3

Wat fijn! Ik precies hetzelfde uiteindelijk❤️ Krijg je extra groeiecho’s?
Ja ook!