7 Reacties

2 maanden geleden

Weet je toevallig hoeveel mm de nier was? Hier dochtertje in de buik namelijk ook, maar dan kan ik er beter een schatting op maken

2 maanden geleden

Hebben ze verder niks uitgelegd? Of ben je nog niet in het ziekenhuis geweest en alleen bij de 20 weken echo? Wij krijgen een meisje en zagen ze ook iets bij de nier. Bleek een cystueuze nier wat betekent dat die het niet doet en ook nooit gaat doen. De andere nier heeft vanaf het begin alle functies overgenomen en kan daardoor groter worden. De kans is groot dat ze er niet zoveel last van gaat hebben in der leven, want met 1 nier kun je prima leven. Soms groeit de slechte nier en moet die eruit of houdt de andere nier het niet vol. Maar dat is maar een klein percentage. Dus ze zal jaarlijkse een controle hebben, maar voor ons is er momenteel geen reden tot zorgen. Ik weet natuurlijk niet of dit ook bij jullie jongetje aan de hand is of dat het iets anders is. Maar met 1 nier kan hij goed leven, er zijn ook geneog mensen die er nooit achterkomen dat ze maar 1 werkende hebben (werd ons verteld) omdat er vroeger niet zoveel echos werder gedaan.

2 maanden geleden

Reactie op Pindaklaasje

Hebben ze verder niks uitgelegd? Of ben je nog niet in het ziekenhuis gewee ...
Ik loop sowieso in het ziekenhuis IVM meerling zwangerschap, helaas wou ze niet veel kwijt omdat ze liever wilt dat de neuroloog mee kijkt en daar zelf over gaat praten .

2 maanden geleden

Reactie op desteney2002

Weet je toevallig hoeveel mm de nier was? Hier dochtertje in de buik nameli ...
2 mm groter dan ze horen, maar dus volgende week krijg ik pas meer te horen, we bleven wachten tot hij had geplast had maar toch bleef de nier groot..

2 maanden geleden

Reactie op Noahmybaby

2 mm groter dan ze horen, maar dus volgende week krijg ik pas meer te horen ...
Ik heb 5 september een extra echo wegens de nier. In belgie mag het maar 4mm zijn terwijl in nederland een max van 7mm (heel raar i know), ik woon in belgi毛 en haar niertje was 4'3 mm

2 maanden geleden

Reactie op desteney2002

Ik heb 5 september een extra echo wegens de nier. In belgie mag het maar 4m ...
So dat is wel raar dan .. een verschil van 3 mm is best veel dan

2 maanden geleden

Reactie op Pindaklaasje

Hebben ze verder niks uitgelegd? Of ben je nog niet in het ziekenhuis gewee ...
Toevallig, wij hebben precies het zelfde met ons jongentje