9 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb het wel 's nachts vaak in mn kuiten! Mijn tip daarvoor is strekken maar dan met je tenen naar je toe en je hakken naar voren. Dan gaat het bij mij altijd weg en hoef je niet op te staan!

2 maanden geleden

Ik heb er normaal af en toe last van. In de zwangerschap met je last van. Goed drinken. Met pyjamabroek en sokken slapen waarbij de broek in de sokken gestopt zijn zodat er geen kou bij komt, werkt bij het beste.

2 maanden geleden

Tip van mijn verloskundige: voordat je gaat slapen, draaien met je enkels/voeten rond draaien. Dat schijnt te helpen 😉

2 maanden geleden

Reactie op Mamavtwee

Ik heb er normaal af en toe last van. In de zwangerschap met je last van. ...
Wat een typfouten zeg...😅 Je snapt me wel denk ik

2 maanden geleden

Mijn verloskundige zei dat je veel moet drinken, als dat niet helpt magnesium bij nemen en als je plat ligt je tenen naar je toe trekken met gestrekte benen. Mij helpt het wel, hopelijk jou ook 😊

2 maanden geleden

Misschien dat compressiesokken nog zouden kunnen helpen

2 maanden geleden

Ik had hetzelfde! Ik doe nu 30 x op mijn tenen gaan staan en weer terug voor het slapen en geen last meer van gelukkig!

2 maanden geleden

Ik heb hier ook last van en ben fysio, dus weet gelukkig wat ik kan doen.. voor het slapen gaan even goed rekken, bij mij is de fijnste op de onderste tree van de trap en dan je hakken goed laten hangen. Even in de ontspanning komen, dan voel je wel flinke rek komen. Ook een paar calf raises doen kan goed helpen! Je benen moeten harder werken, dus als je ze sterker maakt, hoeven ze iets minder hard te werken. Kijk vooral wat je aan kan, begin met 2x5 herhalingen bijvoorbeeld en bouw rustig uit naar 3x10. En magnesium en water uiteraard! Rustig in beweging blijven en rekken (op de manier die jou past), succes!

2 maanden geleden

Mij helpt het de benen hoger te leggen met slapen. Zo heb ik overdag ook wat minder last