7 Reacties
2 maanden geleden
Hoi hoi ik snap je frustratie, ik ben zelf 27w3d zwanger en heb een zoontje rondlopen van 16maanden, Ik ben ook helemaal op zwaar bekkeninstabiliteit, wat ik eigenlijk overdag doe is zodra me zoontje naar bed gaat dan ga ik ook lekker naar bed. Hij slaapt gelukkig nog max 3,5 uur als ik geluk heb haha dus zo probeer ik me rust ook te pakken en verder heb ik het geluk dat hij heel zelfstandig al is betreft spelen enz enz. Maar heb soms ook pittige dagen dat hij alleen mama wilt. En je zou misschien 1dag je zoontje naar je schoonmoeder kunnen brengen zodat je lekker heel de dag lui kan zijn, is niks ergs aan wij moeten goed naar ons lichaam luisteren. Makkelijker gezegt dan gedaan i know haha maar er aan toe geven is helemaal niet erg. ☺️☺️
2 maanden geleden
Ik snap je gevoel volledig! Ik zou hem dan 1 dag of een halve dag wegbrengen. Ik voelde mij net zoals jij en mijn zoon van 2 gaat sinds 3 weken naar de peuterspeelzaal. Dat zijn 2 ochtenden. Maar die 8 uur voor mezelf waarin ik niks hoef maken echt een wereld van verschil! En lekker meeslapen wanneer de kleine slaapt. Huishouden hoeft niet op en top te zijn denk ik dan maar 😊
2 maanden geleden
Misschien kan je het uittesten wat voor jou het best voelt? Eerst een half dagje naar je schoonmoeder en dat jij gewoon de boel de boel laat en uitrust. En op de dagen dat hij wel thuis is de dutjes meedoen.
Mijn zoontje is 17 maanden en ik doe zijn dutje ook mee iedere dag. De nachten zijn de laatste tijd weer lekker pittig dus snachts heb ik ook geen volledige rust.
Ik laat overdag de boel ook gewoon zoals het is ipv achter m'n zoontje aanlopen om alles op te ruimen. Mijn man weet dit ook en vind het eigenlijk niet zo leuk maar uh ik loop met een dikke buik met last van lage bloeddruk en mn bekken en staartbeen en een kindje dat ik heel de dag moet vermaken dus hij schiet maar even bij 🤣
Heb je je ook al eens op je ijzer laten testen? Anders zou je dit kunnen bijslikken misschien helpt het iets.
2 maanden geleden
Ik snap je dilemma, maar je schoonmoeder past vast met liefde op je zoontje. En je zoontje heeft het waarschijnlijk ook hartstikke leuk bij haar.
Misschien een iets andere situatie, maar mijn moeder en schoonmoeder passen ook doordeweeks op mijn dochter van 2,5 (behalve vrijdagmiddag en woensdag). Ik zit sinds 20 weken volledig in de ziektewet wegens complicaties ve zwangerschap. Mijn dochter volgt gewoon haar normale ritme, dus gaat gewoon naar de oma’s. Dat vindt ze super leuk en zo kan ik uitrusten. Ik kan geen hele dagen alleen met haar zijn helaas, ze slaapt ook niet meer overdag.
Ook al had ik geen complicaties had ik mijn dochter in het reguliere verlof ook gewoon naar de oma’s laten gaan. Zou me daar echt niet schuldig over voelen!
Ook wel lekker toch een (half) dagje in de week voor jezelf? Even goed uitrusten, goed voor jou en de baby!
2 maanden geleden
Absoluut voor jezelf kiezen! Vrouwen zijn inderdaad veel te streng voor zichzelf! Een kind wordt toch niet alleen door de moeder opgevoed, maar het liefst door meerdere mensen? Ik zou lekker tijd nemen om te coconnen met je aankomende baby zodat je zo goed mogelijk je bevalling in kan gaan. Je lijf is keihard aan het werk! Mijn zoontje blijft ook lekker naar opa en oma gaan, hij vindt het daar ook heel leuk dus ik kan dan heerlijk van een aantal rust momentjes genieten als ik straks verlof heb.